Advertenties


Kentekenplaatverlichting grand tour achter

Gestart door Tedo, 30 januari 2012, 13:50:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Even het rubber lostrekken uit de klep en bekijken of daar draadbreuk zit.

En voor achterklep die niet los wil van buiten hoeft niet perse bekleding af als je achterbank kantelt kun je bij slotje net komen en daar zit een wit palletje wat je dan opzij zou moeten drukken en dan is die ook los.

Tedo

Bedankt voor de tips! De breuk zou volgens jou dus moeten zitten in de rubber slang tussen de carrosserie en de klep? Ik zal van het weekend een tweede poging wagen.

Tedo

Ik ben een nieuwe draad aan het trekken van mijn kentekenplaatverlichting naar het linkerachterlicht, en ik ben er bijna. Moet alleen nog even weten welke (kleur) draad er naar het achterlicht (dus niet rem of knipperlicht) gaat. De groene is de achteruit. Weet iemand dat?
De zwarte draad (massa) kan gewoon aan het massapunt, toch?

Tedo

Nou, heel wat uurtjes ploeteren later, maar de kentekenplaatverlichting werkt nu gelukkig weer.
Als het niet zou hoeven werken voor de APK en als  :police: je er geen bon voor zou kunnen geven had ik het lekker zo gelaten...

Helaas is er wat anders voor in de plaats gekomen: het achterklepslot reageert nu niet meer....
Misschien een andere draad gebroken, of zou het komen dat de twee draadjes die voorheen naar de stekker van de kentekenplaatverlichting gingen nu loos hangen (wel geïsoleerd natuurlijk)?

Gelukkig kreeg ik 'm handmatig van binnenuit op slot, zodat de rest van de portieren wel met de AB op slot konden. Nu maar kijken hoe we dat nu weer op gaan lossen.

Tilburg-Zuid

Citaat van: Tedo op 19 februari 2012, 15:05:55
Ik heb net even de balk waarin de twee lampjes zitten gedemonteerd, en als ik daar spanning op de stekker zet branden ze gewoon. Het probleem zit dus elders. Verder heb ik de klep dichtgedaan en de auto op slot om e.e.a. binnen te testen. Nu gaat de achterklep niet meer van slot.... pfffffff.
Iemand een idee hoe je die (eventueel handmatig van binnenuit) toch open krijgt?

Hoe heb je dat gedaan ?
van binnenuit of van buitenaf ?

mark29

Van binnen in kofferruimte kruipen. Wit palletje in slot opzij duwen en ondertussen de klep open duwen.

Begrijp nooit waarom die mensen die in kofferbakken worden vervoerd in films nooit ontsnappen? De meeste autos kan je gewoon van binnen openmaken met dat palletje.

Tedo

Ik denk dat hij bedoelt hoe ik de balk heb verwijderd. Ook van binnenuit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev