Advertenties


Benn's foto's en motor topic

Gestart door Benjamin Renon, 10 december 2011, 16:54:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Benjamin Renon

Aangezien ik niet al teveel een ander topic wil vervuilen nu maar een eigen topic aangemaakt.

Omdat ik wist dat mijn pa vroeger ook aardig wat met fotografie heeft gedaan heb ik vandaag zijn analoge camera gepakt. Deze heeft hij aangeschaft in april 1973.




Zoals je ziet is alles vrij basis t.o.v. nu.



Lichtmeter. (Werkt nu niet i.v.m. ontbreken batterij)


Diverse filters.


En dit was het instructieboekje. Y


Nog wat plaatjes van eerder.



Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dennis Postma

Dat is een mooi stukje antiek Ben. Ben beneiuwd naar het vervolg van dit topic. !-!

Christian de Vriend

Die camera is nog ouder dan dat ik ben  :)

Altijd leuk om dat soort oudere apparaten te zien,hoe dat toen hightec was.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Stefan

Leuk hoor zo'n nostalgische camera !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

Gisterenmorgen even een stukje gereden met de Evo na het boodschappen doen. Ik weet dat wij een recreatie gebied hebben waar ieder jaar het Solar festival wordt gehouden. Daarom daar eens een kijkje genomen.

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Karin

Ziet er mooi uit, de foto's en de omgeving.

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Benjamin Renon

10 maart eerst een middag naar de Nurburgring geweest met een stel vrienden van een andere club. Het was de eerste dag na de winter dat er werd gereden. Het weer speelde wel een beetje parten. Af en toe een plensbui, even droog en weer een plensbui. Op de plek waar we stonden ook eens geprobeerd om wat "panning"-shots te maken. Ik moet zeggen dat dit niet het makkelijkste is wat je met een camera kunt doen. Maar heb nog even de tijd om goed te oefenen op verschillende circuitdagen, dus kom er uiteindelijk wel.
Ik heb dus ook veel foto's genomen, maar slechts een kleine selectie vind ik toonbaar.

Speciaal voor Edwin gemaakt:

Clio 3 RS:

Megane 3 RS:


De nodige Porches:



Mini Cooper:

MX-5:

Focus RS: (klonk erg lekker >:D)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dante

Mooie pica's Benjamin !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dennis Postma

Al doende leert men Ben. Je bent in ieder geval goed bezig.  !-!

Edwin Postma

@benn. Lekker die Supra. Lag hier ook die lekkere 2JZ moter in? 8)7
Heb gister the fast and the furious gekeken. Lekker die supra
Truckertje

Benjamin Renon

Tweede Paasdag gaan de meesten naar een woonboulevard, autoboulevard of tuincentrum. Ik ben naar de Netherlands American Cemetery and Memorial in Margraten geweest. Hier heb ik al een tijdje heen willen gaan. Ik vond het indrukwekkend om ruim 8.000 grafstenen te zien. Als je naar binnen loopt stap je een stuk geschiedenis in. Deze mannen/vrouwen hebben er met hun eigen leven voor gezorgd dat wij het nu goed voor elkaar hebben. Ik kan iedereen die er in de buurt komt met vakantie of dagje uit aanraden om er eens binnen te lopen.







Hier nog een paar foto's:
http://s1111.photobucket.com/albums/h480/benn30/Netherlands%20American%20Cemetery%20and%20Memorial/
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Albert001

Ben ik helemaal met je eens Benjamin het is een stukje geschiedenis wat je niet op school geleerd krijgt.
En als je alleen al voor de muren met alle namen van de mensen die daar liggen staat krijg je al een kleine indruk hoeveel mensen er in die tijd gesneuveld zijn.

Ben zelf een jaar of 3 geleden naar Auswitz geweest en dat was ook zeer indrukwekkend ook de moeite waard om een keer heen te gaan.
Een dag niet gelachen is een dag geen Megane gereden

Dennis Postma

Indrukwekkend Ben. Wellicht maken de foto's nog meer indruk door ze zwart wit te maken. Sommige onderwerpen vragen er om om zwart wit te maken. En zulke dingen als dit vragen er wel om. Maar verder klasse.

Een bezoek aan zoiets zet je wel weer met beide benen op de grond. Zoals Albert al aangaf moet Auswitz ook bijzonder imponerend zijn. Om het wat dichter bij huis te zoeken zou ik zelf nog eens naar het Anne Frank huis en kamp Westerbork willen.

Benjamin Renon

Westerbork staat ook nog op het verlanglijstje na dit bezoek in Margraten. Ook wil ik nog naar Neuville-en-Condroz in Belgie, daar is ook een Amerikaanse begraafplaats. Ik weet niet of ik Auswitz zou willen bezoeken. Het zou een heel erg gemend gevoel geven om daar te zijn nu je weet wat zich daar heeft afgespeeld. Van een kant verschrikkelijk en aan de andere kant weer mooi dat zoiets bestaat om iedereen met de neus op de feiten te drukken wat zich daar heeft afgespeeld.

Zwart/wit omzetten wilde ik ook nog doen, maar dit is een eerste indruk. Zal eens kijken of ik er een aantal kan bewerken in de loop van de week.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev