Advertenties


Cabrio speakers

Gestart door D@nny, 25 november 2011, 13:08:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

D@nny

Hallo,

Zoals ik in het voorstel topic al vertelde, ben ik bezig met de aanschaf van een 2001 Mégane Cabrio (overigens inc. Roadbox!)
Nu heb ik alle 28 de pagina's vannacht doorgelezen (ging om half 6 naar bed vanmorgen...  l-)

De volgende informatie heb ik:
De tweeters zijn standaard maten, dus die zijn 'simpel' te vinden.

Vervolgens heb ik de deurspeakers gevonden, (16cm) maar toen...
Ik las op zo ongeveer de laatste pagina iets over "de speakers achterin de cabrio..." and that's all she wrote...

Wat voor speakers zitten er achterin de cabrio?

Oh, en de persoon die onderstaande link geplaatst heeft (niet op gelet, sorry) wil ik bij deze heel erg bedanken, want deze heeft behoorlijk geholpen!

http://www.pioneer.be/nl/products/car_accessories/Renault/Mégane_Coupé/09_1995/index.html

Nu ben ik verder aan het kijken naar een autoradio met een ingebouwde parrot. De parrot in de Starlet bevalt me prima, maar mijn vriendin zou die auto willen blijven gebruiken.
Ik twijfel alleen nog aan een 1-Din Pioneer, of een 1-Din Pioneer met 7" touchscreen, welke ik zou kunnen uitbreiden met navigatie. Als ik dat doe, dan kan mijn vriendin de TomTom in de Starlet blijven gebruiken...

Verder moet de CA-R-PI.185 aangeschaft worden, voor de stuurbediening van de radio, want ik zag op de foto's dat dit was ingebouwd, dus dat wil ik niet weggooien...
Ik probeer om een beetje de audio weg te werken, maar ik vind kwaliteit wel belangrijk! (Ben geen dB monster, dus wil geen extra versterkers inbouwen), heel misschien zat ik te denken aan die subwoofer, die in het reservewiel past, die eerder ook al genoemd werd op dit forum. Maar dit kan uiteraard later ook nog aangeschaft worden!

In elk geval nogmaals mijn vraag: Wat voor speakers zitten er achterin de cabrio van 2001?

Joost-cabrio

#1
ik had standaard hele kleine achter de zeischermen zitten, watt weet ik zo niet meer.

ik heb nu een pioneer avic x3 dus met touchscreen navigatie en carkit standaard van pioneer op de radio d.m.v. bluetooth.

achterin heb ik een compound soundstream tarantula setje in gebouwd alles is in gebouwd zonder versterker en het geluid is grandioos



en een box in je reserve wiel heb je niet zo heel veel aan ivm de metalen wand houd zeer veel tegen, dan zal je de skiluik er uit moeten halen en via die weg je auto in laten dreunen

de steurbediening had ik ook omgebouwd bij mijn vorige pioneer, maar het verschil is enorm met orgineel, zeer trage reactie naar je radio toe

Karin

Danny, als je dan goed op het plaatje kijkt van Joost, zie je dat het geen nut heeft om daar wat mee te doen. Want zodra je er een roadbox in hebt, zit het afgesloten.

Joost-cabrio

ik heb ook wel eens de roadbox er in zitten, dan is het geluid idd zoals karin zegt gedempt, maar dan zet je hem toch open  :P

Karin

Als je alarm en verlichting op je roadbox aangesloten is, blijft de binnenverlichting branden. Er zijn altijd mogelijkheden, maar het is wat je er zelf mee wil en kan doen. Je kan ook boxen maken in de wand van de roadbox.

Joost-cabrio

ik heb ooit dit achter in gehad:

en toen dat alles in de roadbox:



Remy P

#6
Ik heb in die panelen 10cm speakers zitten (zie mijn projectpagina voor een foto hiervan, merk en type etc.) Eerlijk gezegd zitten ze er voor niets, want de composet die ik voorin heb, overstemd dit, dus je hoort ze nu niet. Vanwege de kleine afmeting kun je ook geen groot vermogen / geluid verwachten. Als je mijn mening vraagt kan je ze óf beter weglaten (indien je elders in je auto een sterkere set hebt) óf voorbeeld nemen aan Joost en ze in de roadbox wegwerken ;)

edit: vanwege de kleine afmeting zul je dergelijke passende speakers ook alleen maar als twee-weg tegenkomen. Er ontbreekt dus behoorlijk wat bass uit deze speakers. Welk systeem je ook kiest om deze bass alsnog te realiseren, deze kleine speakertjes zullen op de achtergrond verdwijnen ;) dit is in elk geval mijn ervaring, wellicht zijn er betere speakers te verkrijgen in dit formaat.

D@nny

Ok, dus even kort samengevat:

In het dash: tweeters (vaste maat)
In de deuren: 16cm
achterin: 10cm

Voor mij heeft het inderdaad dus geen nut om daar verder naar te zoeken, zolang ik de Roadbox erin zou hebben en ook die sub hoeft dan ook niet (spaart alweer wat geld).

Die roadbox van Joost ziet er overigens wel super uit, maar ik wil het zo OEM mogelijk laten lijken, dus alles lekker uit het zicht, dus voor mij niet weggelegd.
Bedankt voor de antwoorden!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev