Advertenties


Wie weet wat dit is?

Gestart door GVE, 23 oktober 2011, 14:12:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GVE

Ik heb een renault megane 1.6e van 1997. ruim 200.000 km. in januari 2011 gekocht. Geen handleiding. Nu brand er een lampje op m'n dashboard. Het is een rechthoekje met daarin een soort zigzag lijn, horizontaal...... daarbij stottrt m'n motor dus ook....wie weet wat dit is?

Nicole

Ik had in het andere topic het volgende voor je gepost:
Citaat van: Nicole op 23 oktober 2011, 14:17:46
Ik denk dat het bij jou ook een kwestie is van mapsensor en mapsensorslang bekijken, en anders (wat Jesse tegen de topicstarter zei) stappenmotor + gasklephuis reinigen.

Maar stotteren kan nog meer zijn, maar eerst zal ik het bovenstaande doen (dat is allemaal vrij simpel), als dat niet werkt kun je altijd verder kijken. Y

En bedoel je dit lampje?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

GVE

Ja het is dit lampje. Ik heb inmiddels het slangetje eraf gehad en nagekeken. Zie niets. maar het hele "kastje" met de groene stekker hing helemaal los en dus heb ik dat maar eens terug in het houdertje geplaatst. Stekker er weer goed op gedrukt. Het lampje is nu uit....lijkt dus verholpen. Ik moet het zien als ik ga rijden.....bedankt toto zover.

Christian de Vriend

is het stotteren al opgelost?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Nicole

Hopen dat het nu goed is inderdaad! !-!
Brandde je lampje constant dan?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

GVE

Nee, niet constant. Althans in het begin niet. Na een paar minuten wel, toen draaide hij stationair prima, maar zodra ik gas gaf was het net zo'n motorboot....pruttel, pruttel, pruttel. Toen ik achteruit wilde rijden viel de motor uit. Ik startte opnieuw en toen was het weg. Na een tweetal brandde minuten wel weer en daarna weer niet. Nu ik dit verder bekeken heb, herinner ik me dat het van de week al eens eerder brandde, maar toen gaf ik net een prop gas en toen ging het "spontaan" weer uit. Ik ga het zien de komende week.

matthew

Haal het slangetjes er eens af en bekijk hem dan eens om scheuren.

Anders verwacht ik een bobine kapot.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev