Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 38

Gestart door Stefan, 26 september 2011, 12:32:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

#30
Mja,zon propeller zal niet echt werken,zeker niet bij hoge snelheden,dan moet je toch serieuze hoeveel heden lucht verwerken,stel dat je een
ventilator zou monteren die dat aan kan,krijgt de motor dus bij lage toeren zo veel lucht te verwerken,dat de motor/ecu dat niet fijn gaat vinden
en denk ik dat in het ergste geval de motor gaat pingelen,en gewoon niet gaat werken.

Ik heb mijn megane laten chippen,bij digicar,maar de resultaten waren noppes,puur om het feit dat je met de standaard ecu geen ruk kan instellen
enkel voor ontsteking,en that's it,komt er nog bovenop dat de ecu veel eco meuk in de programmering heeft zitten,dus die begon alles lekker
terug te schroeven,waardoor het uit eindelijk niet meer te merken was,de enige oplossing (voor een 1,6e in iedergeval) is een piggyback
of soort van stand-alone monteren,het laatste is toch vrij prijzig,zelf ga ik voor de piggyback,en dan niet eens voor hoge waardes,maar ik heb
me laten vertellen door ruub frederix (dynojet in goes) wat ook een bekende is in de racerij,dat zeker mn koppel onderin aardig wat zou veranderen
en dat dat nog best de moeite waard was.

de winst die ik tot nu toe gehaalt heb ligt tussen 14 en 18 pk in,precieze waardes weet ik niet,aangezien de testbank in goes wiel vermogens meet.
en je nagenoeg niet kan weten hoeveel % de versnellingsbak verliest aan vermogen.

De laatste meting had ik 92.5 pk en 140.0 NM op de wielen,ik heb dus nu op de wielen,wat normaal op de krukas zou moeten zitten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy (Coup a One)

@Frank,

Geloof niet in de onzin, geloof in de waarheid (als jij er zo over denkt) moet je het doen maar weet ook dat Renault veelal zijn auto's in de top afzetten op de automarkt (dus je zal er geen top vermogen uithalen, mits je een echte turbo plaatst) ;)

Christian weet wel 'n perfect adres "maar je moet er wel in geloven" o-)

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

paikey

Hebben die een test bank voor AWD auto's?  o-)

Christian de Vriend

Citaat van: paikey op 27 september 2011, 00:43:45
Hebben die een test bank voor AWD auto's?  o-)

Jammer genoeg niet,anders konden de 21 turbo quadra's er ook op.

hebben we gedaan,maar dat was met 1 ontkoppelde cardanas :P

als ik me niet vergis,is de dichtstbijzijnde in Limburg,bij Maastricht in de buurt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Benjamin Renon

Verhoeven-tuning heeft ook een 4wd bank. Daar ben ik twee keer op geweest met een dyno dag
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Christian de Vriend

Citaat van: Benjamin Renon op 27 september 2011, 06:44:33
Verhoeven-tuning heeft ook een 4wd bank. Daar ben ik twee keer op geweest met een dyno dag

waar zitten die?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

#37
@ stukje terug.

oke, ik ben overtuigd :shocked:

Hoe ze dan aan die getallen komen is voor mij dan ook ff een vraag...
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Xanquezer (Frank)

#38
Maar dan alsnog,
Zon lucht inlaat + filter is wel leuk  Y



Even een goeie vraag.

Waarom zijn de renaults zo langzaam/traag met optrekken en reageren?
Ze zijn sloom, hoe kan ik of iemand hem veller maken.

Ik had voorheen een opel tigra, deze was KEI vel op de 130 nog (zelfs in de 5 rond 80Km/H)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Benjamin Renon

Citaat van: Christian de Vriend op 27 september 2011, 07:50:05
waar zitten die?

Nog even off-topic: Ik dacht in Harskamp. Maar je heb ook nog EMS-tuning in Nieuw-Bergen, maar die doet voornamelijk Subaru's.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

pierre

@Frank
:D had je de tigra moeten houden
Die van mijn is niet  zo langzaam/traag met optrekken en reageren.
http://www.pijo.nl    Gecertificeerd Autopoetsbedrijf  te Lienden  (GLD)
Wie niet laag rijd hoeft niet om te rijden.
https://twitter.com/#!/PiJoAutopoetser
http://www.facebook.com/pijo.autopoetsbedrijf.5

Roadkill (Michiel)

Kan ook aan de chauffeur liggen hoor,zelfs met mijn 1,4 is er vlot mee te komen in het verkeer,maar je moet wel weten wanneer te schakelen. Kan ook gewoon zijn dat je auto eens een echt goede grote beurt moet hebben,dus alle,maar dan ook alle vloeistoffen en filters vervangen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Xanquezer (Frank)

Citaat van: pierre-1.6-16v op 27 september 2011, 10:46:45
@Frank
:D had je de tigra moeten houden
Die van mijn is niet  zo langzaam/traag met optrekken en reageren.

De tigra is hartstikke d00d... 
geknapte distru.. 12 kleppen krom en 3 cyl. kapot...
:cry:
naja... ook zo roestig als het kon... (viel letterlijk uit elkaar)


@ michel.
Hij trekt ook vlot op, maar als je gas geeft duurt het even voordat hij echt weg gaat en wil.
En de chauffeur... haha :P  die weet wel met piepende banden weg te trekken.
alleen die wil nog meer :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Xanquezer (Frank)

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in...

Ik hou hem maar zo als dattie nu is :)


Aankomende posts op mn project pagina gaan alleen nog maar over het mooi maken van de wagen.
Dus niet meer over motisch gedeelte etc...


2de subwoofer + behuizing en cap zijn bestelt!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev