Advertenties


Airco - druksensor fout melding

Gestart door fohjin, 23 augustus 2011, 10:33:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fohjin

Beste allemaal,

Heb gister de airco van m'n megane 2 laten bijvullen.
Na het vullen bleek de airco nog niet te werken. De computer is uitgelezen waaruit bleek dat de druksensor kapot zou zijn.
Echter de monteur heeft een sterk vermoeden dat het niet de druksensor is maar dat er al ergens voor de sensor geen contact meer is.
Heeft er iemand het elektrische schema van deze auto liggen zodat er gezocht kan worden naar de storing.

Het betreft een Megane 2, 1.9 DCI 88KW, bouwjaar 19-8-2005

Hoor graag van jullie op en aanmerkingen.

Groet,
Ruben

A110

Deze druksensoren gaan veel kapot en zou best wel eens jou probleem kunnen zijn.
OF
de bekende storing DF1070 is aanwezig en deze storing kan alleen de dealer wissen. Deze storing komt in de rekeneenheid motor bij een drukverhoging en dan word de aircopomp niet meer aangestuurt om schade te voorkomen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

fohjin

Hoi A110

Dank voor je snelle reactie,
De monteur (hoewel geen Renault dealer) heeft niet specifiek de DF1070 melding benoemd maar wel aangegeven de computer te hebben gereset waardoor de DF1070 storing verholpen zou moeten zijn toch!!!

Heb ondertussen ook begrepen dat een nieuwe druksensor niet al te duur is en het dus een gok waard is om deze te vervangen.

Groet,
Ruben

A110

Storingscode DF1070 is niet te zien met universele uitleesapparatuur. Alleen de clip van Renault kan deze storing zien en dus wissen.

Ik vind de sensoren toch aan de prijzige kant ze zitten rond de €100,- voor zo'n ###lige sensor.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

fohjin

Hey A110,

Ga als het goed is vandaag nog lang een servicepunt van Renault om de foutmelding laten wissen .

De monteur kwam overigens met foutmelding P0530 van een BrainBee diagnose computer, universeel dus....
Op onderstaande pagina wordt volgens mij een zelfde probleem als het mijne beschreven dus heb goed hoop dat het na vandaag verholpen is.
http://www.amtgarageforum.nl/renault/mE9gane/niet-aanslaan-van-airco-compressor-28825.html

Wat betreft de druksensor, dacht dat de prijs rond de 30 zou liggen, 100 is inderdaad een dure gok.

Hopelijk later vandaag goed nieuws dat ik er weer frisjes bij zit (alhoewel met dit weer redelijk overbodig)

Ruben


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev