Advertenties


Problemen met tanken

Gestart door lunatic, 21 augustus 2011, 07:28:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lunatic

Ik heb sinds gister een Megane Grand Tour.
Alleen zit ik met een probleem, ik wilde gisteravond tanken maar het vulpistool slaat af na vol inknijpen. Heb het pistool ook gedraaid in verschillende standen, heb geprobeerd om het minder in te knijpen, maar als ik hem héééél lichtjes inknijp krijg ik er nog ietsjes in maar dat gaat echt verschrikkelijk langzaam. Ook heb ik nog bij een ander tankstation geprobeerd om dat uit te sluiten.

Wat kan het zijn, en wat kan ik er aan doen?

megcab2000 (Verkocht)


Ik weet niet hoe het met de GT zit, maar het heeft in ieder geval met een verstopte ontluchting te maken.
Misschien zit dat bij jou in de benz.dop zelf.

groet,
Megane is verkocht

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

In de mégane II zit geen benzinedop maar een klep waardoor je je pistool heen duwt, ik heb zelf ook een mégane II maar heb dit probleem nog niet gehad!
Ik zou als ik u was even bij de dealer vragen of zij daar mee bekend zijn en of ze eventueel simpel kunnen oplossen of dat het een hele operatie is.
;)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Heatzone (Mark)

#3
Dit heeft een vriend van mij ook gehad met zijn Opel, kon maar een paar liter tanken.
De monteur gaf toen aan dat de ontluchting verstopt/kapot was. Blijft de auto aangeven dat de tank vol zit?
Als je ging tanken kon je ook zien dat de benzine echt tot het randje zat en (heel) langzaam weg liep.
Bij zijn auto is toen ook de benzinemeter vervangen, volgens die meneer kon dit ook het probleem zijn... Lijk mij nogal onlogisch :P

Meestal zit er een beveiliging op dat wanneer het vulpistool in de brandstof hangt hij ermee stopt. Vandaar dat hij dan doorklikt.

lunatic

Ik kan dus ook niet een paar liter in één keer tanken, want als ik het pistool vol indruk slaat hij al af. En je kunt dus idd niet zien of hij doorloopt door het klepje. Of de meter blijft aangeven dat hij vol zit weet ik nog niet, want heb er nog niet heel veel mee gereden

DynCo

Niet te diep erin gestoken? Heb ik bij een 207 als ik het vulpistool er te ver in doe en het als het ware afsluit.

Dante

Citaat van: DynCo op 21 augustus 2011, 18:25:26
Niet te diep erin gestoken? Heb ik bij een 207 als ik het vulpistool er te ver in doe en het als het ware afsluit.
Klopt. Daar had onze Mitsu ook last van. Die hing ik voor de helft erin, maar ver genoeg dat het klepje wel openstond & dan de tankdop in het pistool klemmen om handsfree te tanken !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Heatzone (Mark)

Citaat van: lunatic op 21 augustus 2011, 17:49:40
Ik kan dus ook niet een paar liter in één keer tanken, want als ik het pistool vol indruk slaat hij al af. En je kunt dus idd niet zien of hij doorloopt door het klepje. Of de meter blijft aangeven dat hij vol zit weet ik nog niet, want heb er nog niet heel veel mee gereden

haha dus je kreeg de auto met een volle tank mee? als de ontluchting kapot of verstopt is zal de benzine meter aangeven dat de tank vol zit! als je hem met een volle tank mee kreeg en je gaat meteen daarna tanken en hij klikt door is dat logisch :p als het goed is geeft de auto precies aan hoeveel km er gereden kan worden op de tank, kijk eens of dit omlaag gaat?

lunatic

Citaat van: Heatzone op 21 augustus 2011, 22:54:58
haha dus je kreeg de auto met een volle tank mee? als de ontluchting kapot of verstopt is zal de benzine meter aangeven dat de tank vol zit! als je hem met een volle tank mee kreeg en je gaat meteen daarna tanken en hij klikt door is dat logisch :p als het goed is geeft de auto precies aan hoeveel km er gereden kan worden op de tank, kijk eens of dit omlaag gaat?

Nee heb de auto niet met een volle tank meegekregen, heb vlak na ophalen getracht te tanken, en heb allerlij standen geprobeerd. Dit heb ik aangegeven bij het tankstation, en die zei dat dat wel eens gebeurde, dus dacht dat het daar aan lag. later bij thuiskomst weer geprobeerd te tanken en toen lukte het ook niet op allerlij standen.

Heb eigenlijk nog niet gezien of de auto aangeeft hoeveel je nog kunt rijden, heb de cruise control er op staan, kun je het dan ook zien?

Dirk Kuipers

Hey.. Dit hadden wij bij onze punto ooit ook.. Is de hele vul hals (hoe noem je dat ding?) vervangen en toen was het klaar..

Heatzone (Mark)

Citaat van: lunatic op 22 augustus 2011, 06:44:01
Nee heb de auto niet met een volle tank meegekregen, heb vlak na ophalen getracht te tanken, en heb allerlij standen geprobeerd. Dit heb ik aangegeven bij het tankstation, en die zei dat dat wel eens gebeurde, dus dacht dat het daar aan lag. later bij thuiskomst weer geprobeerd te tanken en toen lukte het ook niet op allerlij standen.

Heb eigenlijk nog niet gezien of de auto aangeeft hoeveel je nog kunt rijden, heb de cruise control er op staan, kun je het dan ook zien?

Hmm, ik heb een Megane 1 dus ik weet niet hoe je het kan zien in een megane 2. Maar het moet er ongetwijfeld opzitten. Bijna altijd is het zo dat de auto aan zal geven dat de tank vol is. Check anders eerst even wat de auto aangeeft?
En zowiezo zou ik er even mee naar de garage gaan. Als het wel het geval is weet je maar nooit wanneer jij je laatste beetje brandstof opmaakt :P, voorkomt vervelende situaties haha.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev