Advertenties


Lekkage Renault Megane

Gestart door Bboekelo, 11 augustus 2011, 22:51:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bboekelo

Heren/Dames

Jullie hebben allemaal veel verstand van de renault megane. Ik heb nu zins 3 maanden een tweedehans megane gekocht. Gelukkig met bovag garantie. Ik heb nu elke keer lekkage via het rooster bij de voeten van de bijrijders stoel in de middenconsole. Het water loopt daar met volle druppels in en gaat dan in het opbergvakje onder de vloer zitten. Ze hebben de afvoerleidingen allemaal al doorgekeken en schoongemaakt maar nog steeds lekkage. Zou dit ook kunnen komen via het water wat tijdens het rijden van de banden tegen het spatbord aan komt.

Graag hoor ik van jullie wat jullie denken zodat ik de garage kan helpen dit probleem voor eens en altijd uit de wereld te helpen.

matthew

Of je aircoafvoer zit dicht,dan krijg je ook water binnen.

Af je afwatering onder het paravan zit dicht.
Hiervoor moeten rw eraf en dan paravan los en dan zul je het water zien staan.

Voor je aircoafvoer moet je onder je auto kunnen en een hitteschild van de uitlaat losmaken en dan kun je er net bij komen.

En als je interieur onder nat is,zul je nadat de oorzaak is opgelost eigenlijk je interieur moeten demomteren en dan alles laten drogen,bv in een spuitcabine.

sijm138 (jesse)

de afwaterings tule van de airco wil ook wel eens verkeerd zitten.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Bboekelo

Thxs mensen voor de tips. ze gingen hun uiterste best doen het proleem zaterdag te hebben opgelost. Ik hou jullie op de hoogte

Drekepeteke

#4
Ik had hetzelfde probleem.
Je hebt de afwatering van de airco verstopt.
Die zit onder de auto boven het hitteschild.
Dat is een rubbertje met een klepje erin.
Het klepje zat klem en er zat rotzooi in waardoor het water/condens niet meer weg kon.
Ik heb de rubber met klepje eraf gesneden.

Zie foto's





Bboekelo

Dank allen voor het meedenken,

Hier was de airco slang geknikt volgens de geleerden Vorige 2 keren waren het afvoeren die vol zaten. Afgelopen zaterdag was die klaar.

Echter nu zit er weer vocht in het vakje onder de bijrijders stoel en blijven de lampjes in de deur ook branden terwijl ik hem afsluit.


matthew

Dat lampjes blijven branden kan komen omdat je een klepje in de vloer niet goed hebt afgesloten.

Dat er nog water binnen is,tja is het interieur er wel uit geweest om al het water te verwijderen?

Anders kan het ook nog zijn dat je waterafvoer onder paravan verstopt is.
Of hij lekt water via de voorruit.(Dat daar een stuk kit weg is gesleten).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev