Advertenties


Velgenvraagje

Gestart door Andre-Lwd, 6 juni 2011, 19:13:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andre-Lwd

Hallo allen,

Ik heb een vraagje over velgen onder mijn renault megane grandtour.

Mijn vriendin is vorige week over een klinker gereden op de snelweg, gelukkig iedereen ongedeerd, alleen heb ik nu wel 2 velgen met 2 grote deuken erin en 2 kapotte banden, 1 velg kan misschien gemaakt worden, de andere niet, alleen opgestuurd en kost me een vermogen.

Nu was ik dus opzoek naar een nieuwe velg, maar dat blijkt niet zo makkelijk, nu ben ik een zetje 17 inch velgen tegengekomen, origineel Renault velgen.

1- gaat dit zomaar passen?
2- werken de ventielen dan wel op mijn boordcomputer?

Alvast bedankt.

juul

ventielen kun je gewoon overzetten en zal je misschien op nieuw moeten inleren bij dealer.
Als steek en et zelfde zijn pas het gewoon.
Denk dan wel aan de bandmaat dat de omtrek niet veel gaat verschillen.

Andre-Lwd

Welke bandenmaat kan ik het beste aanhouden dan, ik heb nu 205-55-16, de velgen die ik kan kopen liggen nu 205-55-17 onder, maar die banden kunnen wel iets platten lijkt me.

Tedo

Dat is de Scenic-maat die je noemt. Het beste zet je er 205/50/17 onder. Als het 4x100 originele Renault velgen zijn, dan passen ze wel! Als je niet heel lang wacht, hoef je de ventielen niet opnieuw te laten inlezen; ik neem nu de proef op de som met een winterbandenset met 4 extra ventielen.

Stefan

205/55/17 is GEEN goede vervangingsmaat voor 205/55/16 :neen:
Dan moet je 205/50/17 hebben.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Dat zei ik hierboven al.  ;) de 55 banden zijn waarschijnlijk van een Scenic geweest.

matthew

55 is voor scenic.

Als de wielsensoren van een andere auto afkomen moet je ze altijd eerst een keer inlezen.

Als je bv een winter en een zomerset hebt en ze zijn beiden al ingelezen kun je ze gewoon wisselen en herkend die ze vanzelf.

Bij elk nieuw ventiel moet je dus inlezen.

Tedo

Duidelijk, maar als je je bestaande sensoren binnen afzienbare tijd overzet (zoals hierboven aangehaald) dus niet. Overigens was het bij mijn dealer goedkoper bestaande sensoren in te lezen dan dat bij nieuwe het geval was. Ik hoop dat bij mij, als later dit jaar de wintersets erop gaan, alle sensoren nog worden herkend.

Andre-Lwd

Dus ik kan de bestaande sensoren overzetten op de andere velgen en dan moeten ze gewoon erkend worden?

matthew

Dan zouden ze gewoon herkent moeten worden,mits ze niet stuk gaan natuurlijk bij overzetten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev