Advertenties


Zij-knipperlicht defect

Gestart door Jeremy, 23 mei 2011, 15:06:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeremy

Hallo mensen!

Ik kwam er vandaag achter dat het knipperlicht aan de bestuurderskant het begeven heeft (die in het spatbord dus)
Gelijk een nieuw lampje gehaald maar deze werkte ook niet, dus ffe van de andere kant erin gestoken maar werkte ook niet.
Alle andere verlichting werkt naar behoren, dus lijkt me stug dat het een zekering is.
Ik heb het kapje (driehoekige glaasje) even goed bekeken en dat ding blijkt dus totaal niet waterdicht te zijn, en ik heb natuurlijk pasgeleden met die pluskabel bezig geweest dus kan ook dat ik misschien iets beschadigd heb.
Maar nu is het punt... donderdag APK en hij gaat daar dus op afgekeurd worden... iemand misschien een idee hoe ik het zelf misschien kan oplossen?
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar misschien dat één van jullie een tip heeft of misschien een andere oorzaak weet.
Alvast bedankt voor het meedenken!

DONRozeboom (Mike)

Probeer de aansluiting eens door te meten. Als hij het daar al niet doet, zou je eventueel een setje draadjes door kunnen trekken vanaf je knipperlicht voor. (Wel parallel, anders knipperen ze zwakker)
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Jeremy

Oké thanks! zal even kijken of ik iemand kan bereiken met zo'n meter

DONRozeboom (Mike)

Al lukt het nou niet om het gerepareerd te krijgen voor de APK, breng hem dan gewoon heen, en laat hem keuren.
Als hij er alsnog op afgekeurd wordt heb je meestal nog minimaal 14 dagen om hem (gratis) te herkeuren. Dan heb je nog 2 weken extra om het probleem te verhelpen.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Jeremy

Even laten doormeten, en de fitting blijkt kapot te zijn, Heb er gelijk 1 besteld, en morgen is die als het goed is binnen.
Dan is hopelijk me probleem opgelost :)
Bedankt voor het meedenken! !-!

juul

volgens mij is zoiets niet eens verplicht voor apk want de mijne knipperen wit licht en dat mag niet maar hij'
is wel mee goed gekeurt

sijm138 (jesse)

hij mag wel wit licht geven zolang het maar niet achter is.
aan de voor zijde mag hij oranje of wit zijn maar geen mengsel ervan.
achter moet hij rood of oranje zijn en mag hij geen wit zijn.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Jeremy

Ik had het even opgezocht, en bij de verplichte verlichting hoort ook aan iedere zijkant tenminste 1 knipperlicht als de auto na 2000 is gebouwd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev