Advertenties


DRINGEND !!!!

Gestart door Meggy coupe, 13 mei 2011, 19:09:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meggy coupe

Dag allemaal,

Kheb nogal een dringende vraag...

ik heb mij een verlaging setje gekocht -4,5vanvoor en -5,5 van achter alleen de spiralen...
ik ga dat morgen er onder plaatsen maar nu zit ik nog met 1 probleem.
De man waar ik veren heb gekocht zei dat ik ZEKER de helft van mijn stoppen(rond de schokdemper) moest wegsnijden en mijn vaste garagist zegt dan weer dat die dat in 25jaar nog NOOIT heeft moeten doen bij maar ook1ne auto... terwijl de Verkoper zegt dat die klachten krijgt van zijn klanten dat de auto niet zakt en dat door de stoppen niet weg te snijden...

Wat raden de kenners hier terplaatse aan ??

Het gaat hier om een Megane coupe 1.5Dci van 2009...

Morge ga ik ze steken dus als iemand mij voor van avond of morgen middag nog iets kan laten weten zou ik zeer blij zijn  :D anders ben ik messchien 2 keer bezig  :)

Grtjs

Den

Meet de ruimte tussen de stop en schotel nu, als dat minder is als wat je lager gaat is het logisch.
Van de andere kant is het zo dat die dingen er niet voor niets onder zitten. Zorgt er ook voor dat de auto niet door de dempers knalt.
Ik heb het ook nog nooit gedaan iig.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Meggy coupe

#2
ja ik weet dat ze er niet voor niets onder zitten maar ik kan ook het ook niet riskeren om op dempers te gaan rijden,alhoewel dan ligt hij gewoon op de stoppen, maar dan ligt hij ook niet laag genoeg :D DILEMMA DILEMMA !!! :D en het probleem is ook dat ik er nu zo goed als NIET aan die stoppen kom door de platice kap... tenzij ik de hele kap ga weg snijden rond de piston maar dan ligt mijn piston ook helemaal open en bloot... is ook weer niet gezond (denk ik )...

Den

Bedoel je dat ribbelspul of het rubberen blok ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Meggy coupe

nee de bumpstop, sorry kan mijn eigen soms moeilijk verwoorden  ;)

Den

Dat je demper dan zichtbaar is is geen probleem. Roest heeft toch geen kans met het inveren telkens.
Als ze dan echt op je stops liggen dan is het helemaal niet goed.
Zo er gewoon een stuk afsnijden en dan kijken wat het doet.
Nieuwe stops kosten geen drol en je hebt enkel kans dat je ze nog een keer af moet halen ;)

Wat zegt je eigen gevoel hierover ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Meggy coupe

mijn eigen gevoel ?? pff kwist het zelf nie meer de eene expert zei van wel en andere dan weer van niet  :) dan is het al moeilijk  :grin: maar ik heb ze laten zitte de stoppen en ben zeer tevreden van het resultaat  !-! !-!

matthew

Goedzo,want je hoeft ook niks weg te halen,bij zo´n verlaging.

We willen uiteraard nog wel een foto tje zien van het resultaat he.

Rens

Indd, een foto wil ik wel zien.
Ben benieuwd naar de 55 mm achter.
Normaal word er voor meer verlaagd als achter, en dit gaat andersom, ben dus benieuwd naar het resultaat..
Heb je dit op originele dempers gedaan? Want dat mag officieel tot 40mm...
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Meggy coupe

nee normaal word er achter meer verlaagd... vanvoor is de auto zwaarde door de motor dus zakt die dieper nu met 5,5van achter en 4,5 vanvoor ligt die mooi gelijk  ;) de motor zorgt er voor dan die nog een cm zakt door zijn gewicht dus is die van voor ook 5,5 verlaagd...



Alstublieft...

Rens

Die theorie heb ik nog nooit gehoord.
Zoek maar eens op verlagings setjes.. zijn eigenlijk altijd of gelijk, of vooraan lager.

Maar ik vind het er wel erg goed uitzien.
En heb je nu wel of niet andere dempers erbij?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Den

Ziet er netjes uit hoor  !-!

Erg gelikt uiterlijk zo
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rick Santbergen

Snap de theorie ook niet. De motor wordt toch niet zwaarder door de verlagingsveren? Resultaat is iig prachtig!

Meggy coupe

nja het lijkt me toch logische dat de auto meer zakt van voor als van achter als je aan 2 kanten de zelfde spiralen hebt ????? omdat de voorkant waar de motor ligt toch zwaarder is ??? begrijpen jullie mij nu verkeerd of begrijp ik jullie verkeerd  :grin: nja maakt ook niet uit mij auto heeft vanachter -5,5cm spiralen en vanvoor maar -4,5cm spiralen en hij ligt in mijn ogen nu toch mooi recht... ik denk moest ik van voor -5,5 en van achter -5,5 verlaagt hebben ging hij van voor lager liggen als van achter  :grin: :grin:

@Rens nee ik heb nog altijd originele dempers steken, ik weet het zo krijg ik de auto niet gekeurd maar ben ik niet van plan  ;) voor de keuring origineel steken en na de keuring verlagen... doe het allemaal zelf  ;) net geen 2uurtjes werk  ;)

Rens

Bij een juiste set van 4 veren heb je altijd al onderscheidt tussen voor en achter.
Ze zijn, zeker wanneer je een set voor de juiste auto besteld, dus al aangepast aan de gewichtverschillen...
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev