Advertenties


Oplossing voor ovale hoedenplank speakers

Gestart door Univex, 12 april 2011, 13:54:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dropsleutel (Björn)

Even wat stof hier vanaf blazen:

Ook ik wil aan andere speakers in mijn hoedenplank, nu vroeg ik me allereerst af of 6x9 inch past, of dat ik een maatje kleiner moet gaan zoeken?
Ik heb een setje Soundstream op het oog met 150W RMS, ga ze aansluiten op mijn 4-wegs 720W versterker.
Gaat om deze set:
http://www.benboon.nl/sst69-ovale-speakerset-p-2234.html?Csid=5c3d2b22bac53cc8c5e28e41bf602afd

Many thanks  --
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

niXon

ik zou zeggen, als het niet past, dan maak je het toch passend :P

Dropsleutel (Björn)

Zo, speakers besteld. 6"x9", 150w RMS. Zal wel even duren voor ik ze heb, verwacht rond dinsdag, dan gaan ze er zsm in  Y

I'll keep you posted
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Univex

Citaat van: Dropsleutel op 29 april 2011, 08:36:50
Zo, speakers besteld. 6"x9", 150w RMS. Zal wel even duren voor ik ze heb, verwacht rond dinsdag, dan gaan ze er zsm in  Y

I'll keep you posted

Laat het even weten als het er in zit (of desnoods als het er in moet) dan kom ik even langst huppelen!
Ben er bij mij nog niet helemaal uit hoe ik het aan ga pakken:P

Dropsleutel (Björn)

Citaat van: Univex op 29 april 2011, 09:19:10
Laat het even weten als het er in zit (of desnoods als het er in moet) dan kom ik even langst huppelen!
Ben er bij mij nog niet helemaal uit hoe ik het aan ga pakken:P

Zal ik doen Barry! Ik ben deze week ook nog niet aan de xenon begonnen, en de speakers worden na het weekend ook in Den Helder afgeleverd. Al zal het er komend weekend ook niet van komen, dan ga ik weer richting Den Helder en daar ben ik het weekend daarna ook weer. Ik denk dus dat het er tegen de tijd dat ik weer in E-L ben wel in zit. Je hoort van me  !-!
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Dropsleutel (Björn)

Nog een vraagje:

Een vriend kwam met de info dat flinke boxen in de hoedenplank gaan tegenspelen tegen een subwoofer in de kofferbak.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten voor mij?

Gegroet, Bjorn  !-!
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Dropsleutel (Björn)

Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

DONRozeboom (Mike)

Hoeft niet perse.
Ik had een kleine (en ook echt kleine) subwoofer in de kofferbak liggen met allemaal troep erbij, en heb altijd speakers in de hoedenplank gehad.
Bass was goed. Toen ging ik de subwoofer inbouwen in mn hoedenplank, en was de bass zo goed als weg (liep weg mn kofferbak in). Uiteindelijk opgelost door een klankkast te fabriceren van MDF en te monteren onder de woofer.
Dus ik denk niet dat je veel bass zult kwijtraken.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Dropsleutel (Björn)

Mijn sub is ook maar 500w, aangesloten op 360w. Ik ben benieuwd wat ik aan bass ga behouden, anders wordt het 2e subje op de huidige versterker en 2e versterker voor de speakers...
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

DONRozeboom (Mike)

Ik heb niet eens een versterker liggen :P Dus met versterker erbij moet t met de bass echt wel goed komen.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

nijntje

Je zal eerder door de geluidsgolven van je sub de hoedenplank speakers beïnvloeden. Deze kunnen hierdoor anders gaan klinken.
Dit kan je dan oplossen door je hoedenplank speakers in kistjes te plaatsen zodat ze geen last hebben van de sub.

sijm138 (jesse)

valt heel erg mee hoe je sub grote speakers in je hoedeplank gaat tegen spelen.
ik heb zelf ook ovale speakers in me hoedplank zitten aangesloten op een versterker.
en ik heb een sub van 275 watt rms max 500 watt en ik heb egt nog een goede bass over en het geluid is egt super.
anders  zal ik het je wel ffies laten horen als je die veren komt halen. ;)
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Dropsleutel (Björn)

Als ik die veren kom halen volgende week hoop ik de speakers net te hebben hangen, ik verwacht dat dit wordt rond begin volgende week dat ze erin zitten, en in de loop van de week kom ik even langstoeren :)
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev