Advertenties

afstandbediening auto en radio/navigatieproblemen

Gestart door beertje, 9 mei 2011, 17:09:48

Vorige topic - Volgende topic

beertje

Hallo allen,

Ik heb 2 vragen:
1. Mijn sleutelkaart werkt niet of nauwelijks meer.
Batterijen zijn (meerdere malen) vervangen. Daeler kan er niets aan doen. Nieuwe kaart kopen van meer dan €150.00 of bedrading in auto na laten kijken en dat kan vele uren duren en in de papieren gaan lopen. Over het inlezen (of uitlezen) van de sleutel heeft de monteur het niet gehad. Dit heb ik gelezen bij andere vragen op dit forum.
Na heel veel keer proberen gaat de deur open/dcht. Starten gaat wel in een keer, maar op display geeft hij aan dat batterij van kaart vervangen moet worden.
Ik weet dat er al eerder vragen over gesteld zijn maar deze vragen dateren van elke jaren geleden. Misschien is er nu meer over bekend.

2. In mijn auto zit een navigatiesysteem die via een cd in de radio werkt.
Toen ik deze auto 4 jaar geleden kocht maakte de cd-speler al een tikkend geluid bij het opstarten van de auto. Dit was om de cd te zoeken. Dit geluid werdt in de jaren steeds erger en  stopte alleen als er een cd in de speler werd gedaan en laten zitten. Sinds vorig jaar doet de cd-speler het helemaal niet meer en kunnen we de navigatie dus ook niet meer gebruiken. Sinds dit jaar werkt de radio niet goed meer. Hij kraakt en soms werkt hij helemaal niet goed meer.

Graag geen technische antwoorden aangezien ik een vrouw ben en dat niet goed begrijp. Haha _o_

Rataplan

Hoi Beertje,
Allereerst welkom op het forum.
De afstandsbedieningen van renault hebben een zwak punt en dat zijn de kleine componenten die erin zitten, of beter gezegd, de solderingen ervan.
Deze gaan na verloop van tijd losraken.
Dit is een veelvoorkomend probleem (ik heb zelf een kaart die helemaal niet meer werkt en de andere is ook bijna op zijn eind).
Wat je eens kan proberen is om op marktplaats te zoeken naar sleutelkaart in de auto-onderdelen sectie
Er zijn in nederland minimaal 2 bedrijven waar je je sleutelkaart open kan laten maken en de componenten of laten vast solderen of laten vervangen indien defect.
Ik weet dat er eentje in Ede zit en eentje in Almere.
De kosten bedragen 35 euro ( maar ik weet niet of daar eventueel vervangen van componenten bij zit) maar dat kan nooit veel zijn want die onderdeeltjes kosten niet meer dan een paar euro.
Je kaart wordt wel opengebroken (zit namelijk gelijmd) dus je zal altijd kunnen zien dat hij los is geweest.
Maar voor die prijs koop je geen nieuwe kaart (die ook nog moet worden ingeleerd bij de dealer)

Het radioprobleem ( ik ga ervan uit dat je bedoelt dat je een slechte ontvangst hebt) kan een probleem met je antenne zijn.
Dit los je dan niet op met een andere radio.
Hiermee kan je beste even naar de dealer rijden, die kan dit namelijk zo testen.

Enne niks met met het feit dat je een vrouw bent, je hebt in ieder geval een goede eerste stap gemaakt door hier je vragen neer te zetten

Joost

Hallo Beertje. Y

Je kunt beter een Dacia kopen die zijn techniche goed en goedkoop voor wat je krijgt.
Verder weinig techniek betref electronica en starten doe je gewoon met de sleutel. HAHA.
Navigatie systeem ??? Ja je eigen Tom-Tom tegen het raam plakken.  !-!

Van je familie moet je het maar hebben.  :D

Spreek je snel weer.  8)7

Nu een Laguna II rijder  _o_  (cabrio was ooit werkelijkheid)

matthew

Je zult voor je kaart probleem dan toch een nieuwe sleutelkaart moeten gaan aanschaffen.

En je radio  is gewoon echt stuk,moet dus nieuwe radio in.

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev