Advertenties

Versnellingspook vervangen

Gestart door Dravious (Dennis), 9 mei 2011, 15:16:27

Vorige topic - Volgende topic

Dravious (Dennis)

De knop van mijn versnellingspook is een beetje oud en versleten. ik wil hier een nieuwe opzetten maar ik heb geen idee hoe ik hem eraf moet krijgen  8)7  :D
Normaal kan je ze er toch afdraaien? of is dar bij de megane coupe sport (phase II) anders? o-)
Renault Mégane coupé 1.6 16v sport (ph2 bouwjaar 2000)

Res

goed de pookknop vasthouden en met korte krachtige bewegingen omhoog wrikken totdat hij loskomt (het is dus niet rechts of links draaien. Je moet het wel onder controle houden aangezien de achteruitrijvergrendeling er nog aan zit die moet als je knop los is een kwartslag gedraaid worden en dan is hij los. Andersom monteer je eerst de achteruitrijvergredeling dan moet je de knop een kwartslagdraaien en daarna druk je hem op de pookstaaf.

Dravious (Dennis)

oke, Maar het is dus niet zo dat je een nieuwe knop kan kopen bij een willekeurige winkel? want daar zie je best wel mooie maar die zijn met een metaal staafje met schroefdraad gemonteerd. de achteruitvergrendeling is verder nog prima dus hoeft ook niet vervangen te worden. 

Res

ik had laatst ook een pookknop besteld, van te voren gemailed en mijn type auto doorgegeven en het zou moeten passen. Toen ik het wilde installeren en mijn pookknop eraf haalde zag ik al meteen dat dat niet zomaar gaat. Er zit bij renault een soort hard kunstof verlengstaaf wat op een T lijkt die T gaat in je knop, daarnaast moet je de achteruitrijvergrendeling vastzetten in de pook. Volgens de leverancier moest ik dat kunstof eraf halen, nou dat gaat niet zomaar en dan zit je ook nog met die achterruitrijvergrendeling die ik niet kon vastmaken in die knop. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, maar heb ik mijn eigen pook goed schoongemaakt en er weer op gezet.

Dravious (Dennis)

oke dat is wel jammer. nja dat ga ik hem ook maar opknappen. ik denk dat ik dan het plaatje wat in de pook zit ga opmeten en door mijn vader opnieuw laat maken met een eigen logo erop ofzo. handig een graveur als vader XD

Dravious (Dennis)

Ga nu zelf het plaatje op de pook maken haha ben benieuwd hoe het gaat worden. ik houd jullie op de hoogte ;)

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev