Advertenties

Verwarming/Airco (blower) draait niet meer!

Gestart door Danillio, 6 mei 2011, 22:01:13

Vorige topic - Volgende topic

Danillio

Hallo Meganers,

Wederom een obstakel, mijn verwarming/airco draait sinds gisteren niet meer op welke stand dan ook.

Ik heb mijn autoradio gisteren wel eruit gehad en wat rechter erin gezet, ik dacht misschien heb ik tijdens die handelingen een kabeltje los getrokken of iets dergelijks? Of zit hier geen bekabeling van de verwarming/airco? En waar zit de blower zelf?

Ik hoop dat jullie mij een stukje op weg kunnen helpen.

Bvd.

Rataplan

hoi, tjonge je hebt echt pech met je aankoop.
Ok, er kunnen 2 dingen aan de hand zijn als ik ervan uitga dat je airco niet defect is.
1. Bij het loshalen van de autoradio heb je sluiting gemaakt waardoor een zekering is geklapt.
Even kijken aan de linkerkant bij je stuur of alle zekeringen nog heel zijn. (kijk voor de zekerheid ook je zekeringenbak in de motorruimte na)
2. Je hebt aan de achterkant bij de radio een draad losgetrokken die bij de airco bediening hoort.
Je kan het airco bedieningspaneel ook losschroeven als je de kap die eroverheen komt losklikt.
Ik zou eerst de zekeringen checken, daarnapas het bedieningspaneel losmaken.
Mocht dit het niet zijn, dan kan je in ieder geval met het bedieningspaneel open kijken of je ergens anders een draad hebt beschadigd.

Danillio

Ik heb de zekering naast het stuur gechecked. Deze is nog goed.

Ik heb een handbediende airco, als ik dit knopje indruk gaat wel branden, de ventilators draaien alleen niet in welke stand dan ook..

Danillio

Ik heb de radio weer los gehaald en zie wel wat losse stekkers boven in, horen deze los? Of weet iemand hoe de stekker van het ventilator systeem eruit ziet?

matthew

Ik denk dat je kachelweerstand stuk is.

(en het kan zijn dat er een loze stekker licht idd).

Danillio

Danillio

http://i55.tinypic.com/1zl80lh.jpg

Hier zie je een aantal losse stekkers die ongeveer achter de draaiknop van het ventilator systeem zitten

http://i54.tinypic.com/9jowvr.jpg

En hier zie je een aantal losse stekkers die je meteen vanuit de voorkant kan zien, 1 is de attenne, 1 is van de radio en de gele weet ik niet.

Rataplan

die gele is meen ik voor een wisselaar, kachelweerstand zou inderdaad goed kunnen.
Weet alleen niet hoe je die door kan meten

Danillio

Weet iemand waar je de ventilator (motor) kan vinden?

Danillio

Nou hij doet het weer, het losse stekkertje van foto 1 moest weer terug in een slotje :D

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev