Advertenties


aansluiten versterker

Gestart door Meg-Cabrio, 3 april 2005, 17:57:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meg-Cabrio

na een paar uurtjes draadjes doortrekken voor de versterker blijft er 1 vraagje voor mij over.

Ik weet dat er een remotekabeltje aangesloten moet worden op de radio.
nu is mijn probleem, ik heb de isoconnectoren aan mijn radio hangen en ik kan alleen daar dus de remotekabel aanhangen..... MAAR HOE??? ???
moet ik dat draadje er gewoon tussen frommelen en hopen dat het met een stukkie kauwgom blijft zitten of is er iemand die mij een goeie tip kan geven??

Help me please!!!!!

berry_p

er zijn van die speciaale stekkertjes te koop die je er tussen kan hangen.
dan heb je een mannetje en een vrouwtje, en die klik je dan zo in elkaar.

Meg-CAbrio

Citaat van: Berry_p op  3 april 2005, 18:19:23
er zijn van die speciaale stekkertjes te koop die je er tussen kan hangen.
dan heb je een mannetje en een vrouwtje, en die klik je dan zo in elkaar.

Ja, maar probleem is dat het draad die naar de radio gaat helemaal in dat blok zit, daar valt dus niet echt makkelijk een stekkertje tussen te zetten.
of ik begrijp je verkeerd....
maar ik wil dus eigenlijk geen draadje doorknippen oid. wil de aansluitingen helemaal goed houden om geknoei in de toekomst te voorkomen.

berry_p

maar er loopt toch een draad naar dat blokje?
en zit daar niet een stikketje op met REM?
die moet je hebben, en meestal hangt die er gewoon los bij en kan je die door verbinden naar de versterker.

Meg-Cabrio

Ik heb de kabelbomen van de auto waar de iso-connectors direct aanzitten.
deze kan je direct in de radio pluggen waardoor je geen losse draden hebt.
alles wat je nodig hebt zit in principe in die iso-blokken.
maar helaas hebben ze van renault geen rekening gehouden met mensen die de remote ook voor de versterker nodig hebben.
die blauwe remote kabel heeft dus een directe aansluiting aan je remote voor de antenne waardoor de antenne uitschuift als je de radio aanzet.

misschien dat er een mogelijkheid is om de remote kabel vanaf de antenne te pakken maar ik kan er niet echt makkelijk bijkomen.

ik ben dus benieuwd hoe andere mensen dit hebben aangepakt.
p.s. ik rijd in een phase2 cabrio.

Aschwin Elout

Bij elke doehetzelf hebben ze van die (blauwe) clipjes.
Die stop je over het kabeltje heen en dan doe je daar je Remote kabel van je versterker bij.
Ff dicht knijpen en klaar
Met loshalen schroevendraaier ertussen en dan heb je een heel klein stukje open op je kabeltje maar plakbandje erom en dan is het weer netjes

Timo Zuiderduin

Ik ga vanavond even aan het prutsen om te kijken of het lukt.
thnx :D

ik ben trouwens gisteren achterin de kofferbak ook aan het rommelen geweest en nu waren er 2 draadje van mij antenne los, die heb ik er weer ingedaan maar ben bang dat ze verkeerd om zitten. antenne schuift nu namelijk uit als ik de auto uit zet en aan als ik de auto aanzet. :P

Robin

de iso connectoren die aan je radio zitten hebben (als het geen standaard renault is , die ken ik niet namelijk) altijd wel een aantal losse extra draadjes. meestal lelefoon mute , remote , speed control ect. deze worden dus bedoeld en die zitten nooit in je iso gebouwt omdat autos hier over het algemeen niet op voorbereid zijn.

m.v.g

Timo Zuiderduin

om alle onduidelijkheid de wereld uit te helpen..
bij mij zitten er geen losse draden achter de radio, het bij de radio geleverde stekkerblok heb ik niet gebruikt want vanuit mijn auto lopen er direct 2 kabelbomen met een stekkerblok.... dit is een kwestie van plug&play, je drukt ze achterin je radio en hij werkt.
remote is dus geen losse draad aangezien deze aangesloten zit aan de antenne!

Robin

Dan kunt je dus (ik neem aan dat je je versterker ook achterin heb liggen) gelijk in de kofferbak je remote kabeltje pakken ... scheelt weer een kabeltje trekken.

M.V.G

Timo Zuiderduin

Wilde ik al gaan proberen maar kwam er wat moeilijk bij.
vandaar ook het feit dat ik stekkertjes had losgetrokken.
weet iemand of dit inderdaad kan?? is dit eerder geprobeerd?

p.s. klopt het dat als je die 2 stekkertjes van je antenne in dat zwarte kastje verkeerd om erin doet dat je antenne uitschuift als je de auto uitzet en intrekt als je de auto aanzet?

Meganez

Het zou wel raar zijn, maar blijkbaar kan het... Als je je remote van de antenne aftrekt, moet je wel opletten dat je de plus draad gaat aftappen en niet de massa, want anders doet je versterker nog niet veel. Als dit niet kan moet je toch echt in je orginele draden gaan knippen bij de iso connector om daar de rem. af te tappen.

berry_p

of een dun 12v kabeltje trekken vanaf de accu met een schakelaar.
maar dan moet je de versterker zelf aan en uit zetten, en dat zal wel niet de bedoeling zijn.  ;) :)

bas1984

Citaat van: Berry_p op  4 april 2005, 18:29:25
of een dun 12v kabeltje trekken vanaf de accu met een schakelaar.
maar dan moet je de versterker zelf aan en uit zetten, en dat zal wel niet de bedoeling zijn. ;) :)

zo heb ik het ook gedaan.......

IDEAAL hoor!!!!!

mzzl bas

EyesOnly


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev