Advertenties

2000_16V Versnellingbak

Gestart door 200016v, 22 april 2011, 13:41:23

Vorige topic - Volgende topic

Roy16v

massa kabels al gecontroleerd?blok/bak carosserie?

200016v

test ik morgen of zaterdag ook gelijk, heb dit ook elders gelezen..

we houden vol (*_-)

Den

Van die zekering is het dat bij sommige mag's dat soms de schakeldraad naar een andere wordt omgelegd.
Als je op de radio en sigarettenstekker bijvoorbeeld je carkit, neon of weet ik veel wat aansluit moet je zekering ook zwaarder worden natuurlijk.
Wij hebben met airco dus daarom duurder ;) thnx Matthew !
Bij de cross wordt vaak de stb gewoon gehanteerd hoor. Ken er zelf 3 die er mee rijden. Veiligheid tegen joyriding ;)

Voor je probleem zal het ergens een contact ziin wat los zit.
Hoe zit het met de zekeringkast ? Zit daar alles goed ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

200016v

ik heb er vandaag niets aangedaan, hij starte vanmorgen gewoon ben daarna wezen rijden en 8x aan en uit (niets aan de hand) toen ik thuis kwam om de boodschappen uit de auto te halen, starte ik en gelijk de stb er weer op.na zon 6x geprobeerd starte hij ineens weer.het rooie lampje brande wel zoals bekent!

morgen check ik alles en loop jou bericht even na om te zien of dat een oplossing geeft.

Den

Is echt wel een vreemd iets hoor.
Hoop dat je morgen iets kan vinden, anders heb je mijn hulp met suggesties geven van een afstand ;)

Succes !
Maggied couple 4 life,

coupe parts 4 sale

200016v

Thanks Den..

begin morgen eerst met de zekeringskast daarna de ontvanger ( voor de zoveelste keer ) alles maar weer is schoonmaken en zoeken naar lekkages, daarna jou bericht nalopen en zien wat ie doet..die STB intreseerd me eigelijk niet zoveel MITS hij er niet opspringt vind ik dat best hij heeft me toendertijd met die storing eigelijk overal gebracht waar ik wilde komen..

Maar euuuhhhhhhhhh STEL! als je op de sloop een zelfde versie vind die nog compleet is met (sleutels-IR ) en dat overbouw werkt dat ook? of moet ie dan opnieuw ingeregeld worden of zo???

Den

Als je een complete set kan vinden,
Dus zekeringkast, ecu en sleutels die bij elkaar horen werkt het.
De ecu en de zekeringkast maken samen de stb. Je bent goedkoper uit met een losse zekeringkast en dan in laten lezen bij de dealer. Ecu is vaak de hoofdprijs en soms zijn ze kapot bij de stekker door corrosie of sluiting. Ben daar wat huiverig over ;)

De uch (zekeringkast) geeft het signaal door aan de ecu en die geeft de ontsteking vrij en de brandstofpomp, als die niet met elkaar kunnen praten dan werkt het niet.
Heb het weleens gezien dat het werkte maar dat zal puur geluk zijn. Je hoort vaker dat het niet werkt.
Je kunt ook jacques hier op het forum eens vragen. Die heeft zijn ecu laten herprogrameren zodat de stb eruit is indien je dit wilt ;)

Maar morgen eens afwachten of het schoonmaken zin heeft en als je losse stekkers nodig hebt hoor ik het graag want ik heb ze nog van een megane liggen met een lengte draad eraan. Dus misschien als er een stekker kapot is je er wat mee kan :)
Maggied couple 4 life,

coupe parts 4 sale

200016v

waar zit de ECU bij de 2000-16V?

Mvg.

Jacques

Rechts vooraan de motorkap,bij de distributie.

200016v

Okay, das dus die aluminium kast met die grote stekker erin! ( meende dat dat de kast voor de Inspuiting was ( LOL )

RobScénic

Dat is dus de ECU..... De ECU is ook bekend als de inspuitingscomputer....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

200016v

CV werkt dus niet!
heb alles losgehaald + schoongemaakt en ingespoten. sleuteld reageren dus niet.

heb de procedure gevolgd en de motor sloeg wel direct aan, nu zien of is na 10Min weer aanslaat.

lampje van de ABS brand wel maar als ik de zekeringskast iets aandruk is het uit.
de beide zekerings van 5 ampere heb ik eruit gehaald en er weer in, toen ik de linker erin deed hoorde ik rechtsachter iets brommen (benzinepomp)

Den

je kunt bij de kap achter de knop door de motorkap vergrendeling kijken. daar zit ee stekker die weleens ABS problemen geeft. het man zijn als je kast aanduwt dat die stekker dan contact maakt. Geeft wel vaker problemen

Hopen dat het startprobleem nu ook weg is
Maggied couple 4 life,

coupe parts 4 sale

200016v

Nope, zelfde en klapt gelijk weer in de STB :(:(

200016v

hij start weer!!! ik drukte op de knop van de vergrendeling op het dashbord!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev