Advertenties


sub erbij

Gestart door Roelk, 15 april 2011, 22:15:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roelk

Oké zal vandaag ff kijken naar m'n lampen.
Hoe komt dat dan dat 1 beter klinkt dan 2 ?
Als je ze gewoon het zelfde afsteld.
Of kan je beter de een bijvoorbeeld 20 tot 100 Hz laten doen en de andere
Dan bijvoorbeeld 100 tot 200 Hz ?

sijm138 (jesse)

waarschijnlijk klinkt 1 beter dan 2 omdat je dan soms het effect krijgt dat de ene wat langzamer is.
en omdat het alle twee lage tone zijn is het vrij lastig aftestellen tenzij je zo'n grote versterker heb dat je er 2 op 1 versterker kan mee laten spele
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Roelk

Oké
Ik heb effe gekeken naar m'n lampen en ze knipperen niet hoor
Niet eens een klein beetje

sijm138 (jesse)

komt dat het nu niet echt opvalt als het wat meer schemert zie je het waarschijnlijk wel.;)
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

nijntje

Subs exact gelijk afstellen.
Doe je dit niet dan gaan ze elkaar tegenwerken waardoor het lijkt dat je met 1 sub beter speelt dan met meerdere.
Welke versterker heb je en wat zijn de specs van deze versterker?
Of wil je 2 nieuwe subs en een nieuwe versterker halen?

Let wel goed op de impedantie (ohm). Als je namelijk 2 subs op je versterker aan gaat sluiten moet je wel zorgen dat je goed uitkomt met de impedantie voor je versterker.
Zorg ook dat je versterker meer vermogen RMS kan leveren dan je subs nodig hebben. Zo krijg je meer controle over je subs (het gaat minder rommelig klinken) en hoeft je versterker minder hard te werken waardoor hij minder snel een clippend signaal stuurt naar je sub(s).

Zorg verder ook dat je subs in een juiste kist zitten. Als je 2 losse kisten koopt/maakt zorg dat deze identiek aan elkaar zijn qua volume en koop niet zomaar een gepoorte kist. Een gepoorte kist moet berekend worden voor een bepaalde sub. De maten hiervoor vind je op de site van het desbetreffende merk of je kan deze laten berekenen door bijv de T&S van de sub te plaatsen op http://forum.showyoursound.nl



Roelk

Ja dat weet ik als je de fase helemaal om draait dan hoor je helemaal niks meer.
Maar ik heb een sub van 350 rms 700 max en de versterker heeft de zelfde specificaties.
Dusja.
Alleen het rare is als ik hem links achterin zet hoor het het rechts beter en andersom.
Bedankt voor de info

Roelk

#21
Ik heb bijna een jbl gto 504 versterker gekocht.
Maar nu zit ik met de voeding.
Kan ik beter nog een kabel trekken vanaf m'n accu.
Of kan ik beter een dikke kabel trekken plus een splitter ?
En waar kan ik z'n splitter kopen dan ??

En zal ik veel verschil merken m'n speaker zitten nu op m'n radio ( jvc ) ?

nijntje

hoe dik is je huidige kabel?
Ga je nu met 2 versterkers spelen?

Als je een dikkere kabel gaat trekken kan je deze via een zekeringsblok splitten in 2 korte kabels naar je versterkers.
Via dit zekeringsblok zeker je beide kabels weer af (dus voor bij je accu en op je zekeringsblok)
Deze blokken kan je bij elke car audio zaak kopen. Het beste kan je gaan voor een blok met (mini)ANL zekeringen. Deze zijn namelijk beter dan de goedkopere glaszekeringen.
Glaszekeringen willen nog wel een problemen veroorzaken als deze doorbranden.

Je zal wel iets verschil gaan merken denk ik met je speakers.
Als je de deuren voorziet van bitumen matten (niet die van de bouwmarkt) dan wordt je geluid in de auto nog beter. Je speaker heeft dan minder last van reflecterende geluidsgolven die je geluidsbeeld beïnvloeden en je deur zal minder snel resoneren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev