Advertenties


"Boink"bij sturen naar rechts

Gestart door OceanBlue, 11 april 2011, 23:30:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OceanBlue

Gegroet aan allen,

een nieuw lid en (denk ik) een nieuw probleem :P Maar allereerst mijn complimenten voor het forum en de technische knowhow van een hoop leden.

Sinds kort zijn wij de trotse eigenaar van een 2003 Megane 1.6. Bevalt prima en alles werkt (jaja  !-!). 1 Ding viel me vandaag op. Als ik het stuur naar rechts
verdraai hoor ik op een bepaald punt een soort van "boink" zeg maar. Draai ik weer terug dan hoor ik op hetzelfde punt weer die "boink" zei het wel minder. Het
sturen zelf gaat prima, voel geen rare dingen en geen trillingen en dat soort zaken.

Heeft iemand zo een idee? Ik dacht iets van een stuurstang die gek doet of zo?

DONRozeboom (Mike)

Er zullen vast wel meer ideeën komen, maar het zou best wel eens je stabilisatorstang kunnen zijn.
Mijn oma haar Xsara heeft momenteel hetzelfde. Mijn opa (andere kant van de familie :q) zijn Xsara Picasso heb hetzelfde gehad (wonder boven wonder beide Citroen :q).
Laat ze ff bij de garage kijken. Die zien t meestal meteen.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

A110

Bovenste veerpootlager kapot. Hierdoor blijft de veer even hangen en schiet dan ineens door.
De veer vasthouden en iemand anders aan het stuur draaien dan voel je het ook.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Erwin Haanen

ik heb het bij mijn toenmalige skoa ook gehad,en bleek toen een draaischotel te zijn,(misschien een belgisch woord ik weet het niet),vervangen en weg irritant geluid  :)
megane 4 station 1200 gtline

OceanBlue

Bedankt voor de reacties, ik ga wat dingen check en afstrepen (hopelijk ;) ). Een collega van me dacht ook nog aan het balgewricht op het einde van de stuurstang, dat hier wat speling ontstaan is?

JanJ

Citaat van: Erwin Haanen op 12 april 2011, 11:38:15
ik heb het bij mijn toenmalige skoa ook gehad,en bleek toen een draaischotel te zijn,(misschien een belgisch woord ik weet het niet),vervangen en weg irritant geluid  :)

Lijkt idd een Megane-probleempje te zijn.......................ik heb kortgeleden ook de veerschotels laten vervangen ivm dit gebonk.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ik heb het ook gehad maar tis heel wat anders dan wat hier allemaal beschreven staat, ik denk dat het je stuurstang is die van af je stuur naar de motorruim binnen gaat.
op een gegeven moment zit daar een koppeling en die kan wel eens een beetje los zitten waardoor dat geluid op maakt bij stuuruitslag.
ik zal er zo even een foto van maken van wat ik bedoel.

een maat van me die bij de Renault werkt die heeft het met een dopsleutel opgelost door het vast te draaien.

foto's komen zo.....
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

OceanBlue


ShiftGear ( Erwin de Rijke )

#8
Oke, hier de Foto! ik hoop dat het een beetje duidelijk is, nou weet ik niet meer waar hij precies aan draaide misschien dat Matthew het weet.




MOD edit: Foto's aangepast zodat ze werken
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

ramon16v

idd warschijnlijk de bout die aan je stuuras onder je stuur zit

OceanBlue

Bedankt voor het posten, ik twijfel of het dit is omdat ik het meer vanuit de ruimte onder de motorkap hoor komen?

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: OceanBlue op 13 april 2011, 10:58:27
Bedankt voor het posten, ik twijfel of het dit is omdat ik het meer vanuit de ruimte onder de motorkap hoor komen?

Ja dat d8 ik eerst ook en leek ook wel zo, maar het was toch echt mijn stuurstang toen.
het kan bij jou natuurlijk wat anders zijn, ik zou even naar de Dealer gaan en even vragen of er een Monteur met jou mee kan rijden, zodat hij kan oordelen wat het is.

Succes!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

broomans

Hallo allemaal,

Ik had ook een boink bij het sturen naar rechts en weer terug, en het geluid leek rechts onder de kap vandaan te komen.
Maar dankzij dit topic heb ik de koppeling van de stang onder het stuur die net onder de mat zit nog 1 slag aan kunnen draaien.
Op de foto eerder in dit topic zie je net de koppeling niet, want die zit onder de mat.

En daarna tijdens de proefrit geen boink meer.

Ik ben weer helemaal happy. (Een reparatie met nul komma nul aan kosten van onderdelen.)

Groeten Emiel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev