Advertenties


Knoppen keyless entry haperen

Gestart door megane pekel, 5 april 2011, 10:06:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megane pekel

hallo iedereen!

Ik heb het volgende probleem, ik vraag me af of iemand me kan helpen.

Ik heb een renault megane 5drs uit 2005 met keyless entry.

De auto ontgrendelen werkt perfect, hand in 1 van de handgrepen steken en er word ontgrendeld.
Alleen werken de knoppen voor het vergrendelen niet juist.
De knop van de achterdeur aan bestuurderskant, en de kofferbakknop die werken alleen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt!

Rens

Ik heb ditzelfde bij de bestuurders deur.
Hij gaat gewoon open, maar op slot drukken werkt niet meer.

Ik denk dat mijn knopje gewoon stuk is, en zal moeten vervangen.
Omdat ik nog makkelijk op mn achterportier de auto kan sluiten wacht ik tot hij binnenkort de beurt krijgt.

Mijn visie is: Knopje stuk..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

snerpo

Als 1 knop aan een kant niet helemaal lekker werkt wil de rest soms ook niet mee doen een die kant

Ik heb wd40 op de knop (ertussen gespoten) gedaan en werken neey fantasties!! effe spuiten snel blijven indrukken en loslaten dan weer spuiten en snel blijven indrukken en loslaten

werkt stukken beter als 150 euro bij de dealer voor zoon knopje uitgeven!

Zoon knopje wil nog wel is blijven hangen door het vuil. enz

Groetjes Willem

megane pekel

Bedankt voor jullie reacties!!

Ik had al geprobeerd met wd40! Zou vanmiddag nog eens een poging doen.
Ik vond het alleen zo apart dat er maar 1 knop van de 4 nog werkt.

Zijn er mensen die weten hoe je de handgreep demonteerd?
Of alleen de knop?

duckie1098

Gewoon laten wezen joh.Als je hem kunt openen en afsluiten is het toch goed?Die van mij doet het dan wel en dan niet, hoe droger het buiten is hoe slechter het werkt.Maar ik vindd het best want dit spul is dusdanig gevoelig dat het denk ik zo weer hetzelfde gedonder is en dan kun je beter je centen in je zak houden denk ik.Tuurlijk wil ik ook dat het allemaal werkt maar aan de andere kant heb ik niet zoveel zin in al het werk voor een paar maanden misschien

groetsels,

Ben

megane pekel

tja.....zo kan je het ook bekijken!
Het sprayen met wd40 heeft me niets opgebracht.

Iemand die weet hoe ik een handgreep uit elkaar haal?

vr gr stefan

Rens

Ik wil ook gewoon dat het werkt.
Kosten of niet, hij moet het gewoon doen... vind ik.. o-) :) :)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

delmoral

Ergens gelezen op een forum dat het probleem zich stelt binnen in de deuren, en daar moet men dan met die spuitbussen spuiten.(na demonteren)
Ik heb het ook op mijn 2 achterdeuren.Maar ik laat het zo en sluit de auto af met de knoppen van de voordeuren.En raar maar waar,soms lukt het weer voor enkele  weken.

E.tenBrinke

ik heb dus vorig jaar ook 2 druk nopjes van de 2 voordeuren laten vervangen omdat deze niet meer werkte ( bij de dealer ) kosten € 84,- incl btw nu was onlangs de bestuurderskant weer defect en deze is vandaag onder garantie vervangen, een dealer mag dan iets duurder zijn maar als je d'r klant bent krijg je d'r ook wat voor terug.
mijn advies zou dan zijn ga informeren bij de dealer.
Megane 3 2.0 DCI 160
Tuned @ Van Beek Autoracing:
196,0Pk@3650rpm / 428,0Nm@2750rpm

megane pekel

Ja natuurlijk heb je bij de dealer de beste hulp voor dit probleem.
Tenminste, dat mag je wel verwachten he.
Alleen probeer ik het liefste alles zelf te doen!
Dit scheelt me geld, en het is ook gewoon hobby, een beetje sleutelen aan de auto.

Is er iemand die foto's of iets dergelijks heeft hoe het gedemonteerd moet worden?

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe!

Rataplan

Ik heb geprobeerd om gisteren de deurgreep te verwijderen.
Helaas kreeg ik deze niet los.
Om de een of andere reden gaat hij of heel erg stroef en moet ik kracht zetten, of ik pak het verkeerd aan.
Ik heb dus ook geen foto's kunnen maken
Het gaat om de volgende handeling volgens het werkplaatshandboek

Iemand enig idee over hoe deze los te krijgen?

DHL

Knoppen gaan vooral stuk door hoge drukreiniger... Water raakt ertussen en verdampt. kalk blijft achter. Regelmatig wd40 in spuiten helpt iig. Ook als ze 'stuk' zijn is het het proberen waard. WD40 inspuiten en de knop hard en dikwijls achtereen induwen en beetje verduwen. Als je geluk hebt gaat hij weer...
Nieuwe knoppen zouden beter zijn dan de eerste

Rens

Nu doen inderdaar bij mij meerdere knoppen het niet meer.
3 van de 5 zijn ''stuk''. tussen ''

Hoop dat wd40 nog helpt, want 3x betalen is wel veel voor die knopjes ineens haha
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Res

#13
Citaat van: E.tenBrinke op  7 april 2011, 22:15:53
ik heb dus vorig jaar ook 2 druk nopjes van de 2 voordeuren laten vervangen omdat deze niet meer werkte ( bij de dealer ) kosten € 84,- incl btw nu was onlangs de bestuurderskant weer defect en deze is vandaag onder garantie vervangen, een dealer mag dan iets duurder zijn maar als je d'r klant bent krijg je d'r ook wat voor terug.
mijn advies zou dan zijn ga informeren bij de dealer.

bij mij zijn ook 3 knoppen defect Renault in Almere berekend 93 euro voor 1 knop incl montage hoe kan dat nou???? bij welke Renault dealer ben jij geweest?

oja wd40 spuiten helpt niet is het denk ik te laat voor

Ze zeggen ook dat je er alleen via de deurpaneel bij kan komen klopt dat?

matthew

Dat moet ook los om de stekker los te maken ja.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev