Advertenties


"dansende" koplampen

Gestart door Roadkill (Michiel), 21 maart 2011, 19:37:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Rare titel misschien maar weet het ff niet anders te benoemen,als ik mijn koplampen iets naar beneden zet via de koplampverstelling in het dashboard,dan deinen ze na als ik over een hobbel gereden heb.Nou dacht ik dat ik het me verbeelde maar net ff gecontroleerd en als ik de auto rechtsvoor ff in de vering druk dan hoor ik een stelmotortje werken.Tenminste dat neem ik aan,schokbrekers voor zijn iig goed,auto staat na indrukken meteen weer stil zeg maar,achter heb ik wel het idee dat ze minder worden,maar goed staat nu bijna 170k op de teller,en ligt een gastank in... Maar wat ik een beetje vreemd vind is dat ik het enkel links hoor,en niet rechts.Heeft iemand een idee,btw auto is met gewoon halogeen uitgerust,dus geen xenon(ivm met dan wel automatische koplamp afstelling)

Greetz Roadkill

P.s. gaat om een grand tour 1.4 16v uit 2005 (phase 1 dus)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

DHL

Ooit ongevalletje gehad vooraan? En gewone lichten gestoken ipv xenon... Zeg maar iets he

sjerrie

Lijkt wel of het pinnetje van de hoogteverstelling kapot of los is. Als je ze hoger zet staat er meer druk op waardoor ze meer geklemd zitten zodra je naar beneden gaat dan hangen de units los en dit kan het deinen en schommelen veroorzaken.
Misschien dat dat het is
~Just got Maggied~

Roadkill (Michiel)

Citaat van: DHL op 21 maart 2011, 21:20:54
Ooit ongevalletje gehad vooraan? En gewone lichten gestoken ipv xenon... Zeg maar iets he

Niet dat ik weet,en dan zou ik zeker geen gewone koplampen terug hebben gedaan.....

@ Sjerrie:klinkt op zich wel logisch wat jij zegt,enkel verklaart dat niet het horen van een stelmotoortje lijkt mij?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

thom1991

je zegt dus dat de ene kant wel "danst" en de andere kand niet... als je de stelmotertjes nou is omwisseld?

Of kan dat niet...?

Roadkill (Michiel)

Geen idee,maar als ik rij heb ik het idee dat ze alle twee "dansen",maar als de auto stil staat en ik druk op beide hoeken van de voorkant dan hoor ik enkel rechts een motortje gaan
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

thom1991

Ja kan proberen om ze om te wisselen... zo veel werk is et niet...

Roadkill (Michiel)

Hmm dan moet zeker het hele front eraf?(een lampje verwisselen is al een drama...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

sjerrie

Als je er op drukt kan het ook een kabebreukje zijn wat net niet of net wel contact maakt
Misschien dat daar het probleem ligt
~Just got Maggied~

megane07

Hallo Megane liefhebbers,

Is er ook over nagedacht dat het ene motortje gewoon nog werkt en het andere stelmotortje kapot is?!
Ik denk dat die motortjes altijd werken om verblinding van de (eventuele) tegenligger te voorkomen.

Groetjes,

Roy16v

kijk even bij de draagarmen aan de voorkant of er een klein stangetje aanzit met een kabeltje en kogelgevrichtje.
zo ja,en je hebt ook nog xenon,dan hoort zit zo.
adaptive koplampen ofzo heet dit.

Den

Citaat van: megane07 op 24 april 2011, 22:09:47
Hallo Megane liefhebbers,

Is er ook over nagedacht dat het ene motortje gewoon nog werkt en het andere stelmotortje kapot is?!
Ik denk dat die motortjes altijd werken om verblinding van de (eventuele) tegenligger te voorkomen.

Groetjes,

Ja is aan gedacht.
Maar dacht dat het al was opgelost
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roadkill (Michiel)

Ja wass al opgelost,stelmoterlosgehaald en weer gemonteerd,dat was genoeg.Kennelijk losgeschoten met wisselen lampje 8)7
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev