Advertenties

Elektronische storing

Gestart door Jeremy, 11 februari 2011, 09:41:22

Vorige topic - Volgende topic

Jeremy

Hallo mede Mégane liefhebbers

Ik heb al sinds de winter begon telkens ''Elektronische storing'' in mijn scherm.
Dit gebeurde altijd zodra de temperatuur onder het nulpunt was, maar zodra de motor warm was dan was het weer verdwenen.
Afgelopen vrijdag naar de dealer geweest en die hebben de auto uitgelezen en er kwam uit dat de nokkenas sensor kapot was, deze hebben ze vervangen.
De melding heb ik tot gisteren niet meer gekregen, maar gisteren was het 5 graden boven nul en nog kreeg ik de melding.
Vandaag dus weer naar de dealer geweest maar ditmaal konden ze niets vinden alleen dat de airco leeg was (Raar dat dat vorige week niet er uit kwam)
Dus nu is mijn vraag: iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?  Ik heb al met de monteur afgesproken als ik de melding weer krijg gelijk hun richting op rij zodat ze op dat moment gelijk de auto uit kunnen lezen, maar dan zal je net zien dat ik de melding een tijdje niet krijg of alleen wanneer de garage gesloten is.
Als ik de melding krijg merk ik voor de rest niets aan het rijgedrag, en alle accessoires en verlichting doen het gewoon, en de melding komt gelijk na ''Oliepeil correct'' dus ik doe zelf ook niets om de storing op te wekken.

Alle tips en ideeën zijn van harte welkom!

Jeremy

Helemaal niemand die een idee heeft?

sijm138 (jesse)

hebben ze hem ook geherprogrameert toen ze de senor hebben vv?
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Jeremy

ze zeggen van wel, maar ze zeiden ook achteraf dat die boodschap niet van de sensor had kunnen komen.. en wat ik ook nog steeds vreemd vind is dat ze de eerste keer niet gezien hebben dat de airco leeg was

Jeremy

Goed nieuws mensen! het is opgelost! !-!

Ik reed vandaag van mijn werk, en ik kreeg de boodschap weer.
Ik ben gelijk doorgereden naar de dealer, en ik mocht hem gelijk de garage in rijden.
Na even gekeken te hebben bleek dus dat de remschakelaar defect was (de remlichten deden ook vreemd bij het testen, de ene keer deden ze het wel en dan weer niet)
Ik heb alleen de schakelaar hoeven betalen, en het was in 5 minuten vervangen.. goede service! !-!
Dus ik kan met een goed gevoel het weekend in!:)

megane07

Tippie van mijn, voor de volgende keer....
Als je nokkenas sensor het niet doet, dan kun je niet rijden......

Jeremy

Het was de BDP-sensor.. geen idee of het hetzelfde is, maar zo niet... excuus voor het fout neerzetten :P

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev