Advertenties

schurend geluid stuur

Gestart door Klaas, 8 februari 2011, 16:15:42

Vorige topic - Volgende topic

Klaas

Hoi allemaal,

ik heb sinds kort een megane 2 1.9 dci uit 2004.

En ik hoor een vreemd geluid bij het sturen.. een soort schrappend schurend geluid. zowel links al rechts.. klinkt alsof de stuur langs plastic gaat ofzo? heb al gekeken maar kan het zelf niet echt vinden. Iemand een idee?

Rens

Ik heb dit ook (gehad, en weer terug).
Was zowat mn eerste vraag op dit forum.

Dit kon goed je airbagspoel zijn. Dat is een spoel waarlangs je stuurhuis draait, en deze maakt, naar wat ik me heb laten uitleggen in 99% van de Megane's geluid.
Bij mij is het vervangen en was met 2 weken weer terug.
De garage zei dat het geluid inherent was aan de constructie, dus onvoorkomelijk eigenlijk.

Wie wet heb jij last van ditzelfde euvel..
Zoniet dan lees ik zeker mee wat de rest denkt en vindt.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Klaas

oke, thanks eerst.. ik kon het niet vinden in de zoekfunctie.. en dacht vraag het nu toch maar even. Ik laat de garage er naar kijken.. mocht het helpen dan is dat het.. en anders verder zoeken..

Is het ook schadelijk? of kun je er gewoon mee door blijven rijden?

Zakaria

In de ander Megane van mij pa is het ook hoorbaar als ik er in rijd. Bij de Fase 2 modellen is dat geluid er niet.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Rens

Is niet schadelijk.
Let er voor de grap eens op, of het erger is wanneer je je richtingaanwijzerhendel (leuk woord voor galgje) gebruikt of niet.
In mijn geval maakt dit wel uit, is ergers ALS ik de hendel wel gebruik zegmaar..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev