Advertenties

Koplampen vervangen: hoe de lampen van de brackets halen?

Gestart door Jeremy, 22 januari 2011, 16:06:50

Vorige topic - Volgende topic

Jeremy

Hoii

Ik heb vandaag poging 2 gedaan om mijn koplampen te verwijderen, en deze te vervangen met aftermarket Devil Eyes.
Bumper en lampen verwijderen is geen probleem alleen als ik de lampen dus los heb stuit ik op een soort bracket die om de lamp zit waar volgens mij ook de stelmotor e.d. in zit, en deze bracket moet dus over gezet worden naar de nieuwe lampen.
Het probleem zit 'm in de bevestiging van deze brackets, dit zit met soort van schroefjes vast, en het kopje ziet er als volgt uit: ronde kop met een gaatje in het midden, en 3 ''streepjes'' (soort van ster lijkt het met 3 pootjes dan)
Hoe krijg ik deze in hemelsnaam los??? ik heb geen werkplaats ter beschikking, en heb ook weinig zin om een hele dag op de parkeerplek te moeten pielen ermee, dus ik hoop dat iemand een makkelijke oplossing weet :)

Als het niet helemaal duidelijk is wat ik voor ''schroefjes'' bedoel laat het me weten dan maak ik wel even een tekeningetje

Ciaoo Jeremy

Marc

Je geeft zelf het antwoord al ;-)
Het ziet er uit als een schroefje maar dan änders !

Dus nu moet je opzoek naar een passende bit voor deze schroef.
Verkrijgbaar in de winkel.
Zoals je beschrijving is word het een Torks of een assy schroefbit
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Jeremy

Torx is het niet, en ook niet van die Torx Plus met een pinnetje, deze schroefjes hebben 3 sleufjes.

Ja ik was al van plan te gaan zoeken, maar dacht misschien weet hier iemand welk gereedschap ik kan gebruiken.. scheelt een hoop zoekwerk, en misschien handig voor mensen die op hetzelfde probleem stuiten, en hier een antwoord zoeken :)

Jeremy

Die triwing bits komt er wel in de buurt, maar is het toch net niet helemaal
Zo ziet het er ongeveer uit:

A110

Als ik het goed heb dan zit dit vast dmv popnagels.

Uitboren en opnieuw met nieuwe popnagels vastzetten.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Marc

Ja dat is hem, ik zal al te denken. Deze bit ken ik niet.
Maar nu jij popnagel zegt, valt de euro ;-)
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Jeremy

Dus toch een popnagel.. daar was ik al een beetje bang voor.
dat word dus van de week naar de doe-het-zelf-zaak om zo'n popnageltang te halen :P
ik zal het wel laten weten als het gelukt is, en een fotootje plaatsten als de nieuwe koplampen erin zitten.
bedankt voor het meedenken!

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev