Advertenties

Verlichting Airco

Gestart door Jeremy, 18 januari 2011, 18:11:48

Vorige topic - Volgende topic

Jeremy

Hallo mede Mégane liefhebbers!

Al sinds dat ik me auto heb doet de verlichting van de airco knoppen het niet (de draaiknoppen van de handmatige airco)
In eerste instantie had ik het eigenlijk niet eens door, maar een tijdje geleden toen ik me kofferklep nogal hard dichtgooide deed de verlichting het ineens weer, maar het volgende ritje ineens niet meer.
Nu weet ik niet of het lag aan het hard dichtgooien van de kofferbak, maar toen ze het dus ineens deden dacht ik gelijk dat het misschien door de klap weer goed was gekomen.
Maar nu wil ik dus zorgen dat die verlichting het gewoon gaat doen, en het gewoon gaat blijven doen.
Ik heb afgelopen weekend al de airco unit eruit gehaald en open gemaakt, maar zag zo op het eerste gezicht nergens een draadbreuk o.i.d.
Wat me wel opviel was dat de 2 lampjes een beetje grijzig eruit zagen, maar het lijkt me wel vreemd als die doorgebrand zijn dat ze het ineens weer even doen.
Maar stel dat dat het geval is, wie kan me vertellen welke fitting ze hebben?
Aan een zekering kan het ook niet liggen denk ik, aangezien de rest het wel gewoon doet.
Als iemand tips of ideeën heeft hoor ik het heel graag, want ik wil gewoon een Mégane die 100% in orde is! :)

Het gaat trouwens om een Mégane CC Dynamique Luxe uit 2005 met de handmatige airco, en heb ook als het vriest last van ''elektronische storing''  in het display (misschien dat het er mee te maken heeft)

Groeten Jeremy

sijm138 (jesse)

dan zijn de lampjes gewoon stuk doordat ze het dan weer even doen komt door dat de gloeidraadjes dan weer net even cantact maken en weer aanspringen dus als je die vv is je prob. over.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Jeremy

Thnx voor je snelle antwoord!
Weet je toevallig ook wat voor lampjes erin moeten?

sijm138 (jesse)

nee dat weet ik zo ff niet maar als je ze er uithaalt en langs de autospeciaalzaak gaat dan hebben ze die lampjes gewoon vooradig want kunnen namelijk losse lampjes zijn of met fitting.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

matthew

1.2watt lampjes met steek fitting.

En dat kan idd door een klap weer even werken.

Jeremy

Allebei bedankt voor de antwoorden! ik ga er van het weekend gelijk even mee aan slag!

Jeremy

Lampjes inmiddels vervangen.
Duurde 10 minuutjes, en ik heb 1,2 Watt steeklampjes ervoor gebruikt, en het werkt weer perfect!

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev