Advertenties


Dagrijverlichting ?

Gestart door Sander, 7 januari 2011, 21:45:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

#90
Misschien is dit nog leuk?

PuckStar

Wat ik nu heb:
Dagrijlichten:
http://www.dx.com/p/1156-ba15s-6w-600lm-120-x-smd-3528-led-white-car-steering-light-tail-backup-lamp-12v-293960
Na een aantal te hebben geprobeerd (die ik meestal de zacht vond) ben ik op deze uitgekomen:
Ik wil ze trouwens ook zeker niet te fel hebben zoals sommige Renaults af fabriek hebben, dat is echt lelijk en storend).

Kentekenverlichting heb ik deze:
http://www.lightinthebox.com/nl/t10-car-light-in-een-paar-5050-2w-lumen-lm-60-bz6-kleurtemperatuur-6000-6500k-12v-met-5-led-s-wit-licht_p400189.html
Ik heb er verschillende geprobeerd maar vond ze of te fel of te zacht. Te fel vind ik echt heel lelijk en zie je soms wel bij anderen....LELIJK... :)
Maar deze vind ik dus precies goed :).

Knipperlichten voor:
http://www.autostyle.nl/ba15s-lampen-21w-12v-amber-chroomcoated-set-a-2-stuks.html

Binnenverlichting heb ik op dit moment groen (ik had blauw), dus de vraag is even welke kleur jij zou willen.

robinbeckers

#92
Netjes!

Ik moet zeggen dat ik nog altijd moeilijk vind wat nou wel of niet goed is of wel en niet aan te raden is, buiten de smaak of het wel of niet mooi is..

Ik ga nu zelf voor de Philips Daylight 4 LED verlichting, dagrijverlichting:
http://www.renaultwebwinkel.nl/a-27703445/universele-accessoires/led-philips-verlichting/

Daarbij ga ik voor al het 'gele' (dus standaard gloeilampje) verlichting wisselen naar 'witlicht':
2x koplampen + 2x kentekenverlichting achterkant + 1x dashboard + 1x kofferbak + 4x binnendeuren + 4x dak/lees verlichting. Dit zijn de zogeheten Supervision lampen van Philips.

Ik weet niet hoe het met groot licht en mistlampen zit.
Had ook graag de beide achterlichten en remlichten gedaan maar ook dat weet ik niet hoe of wat.

*EDIT*
Krijg zojuist te horen dat de leverancier van Renault voor binnen e.d. niet leverd i.v.m. garantie. Enkel de koplampen.

Nu dan via tips van jullie kijken naar al het overige verlichting.

Tedo

Heeft iemand een tip waar er onder de motorkap spanning staat na aanzetten van het contact?
Ik wil hier de DRL op aansluiten. Deze gaat uit als de verlichting aan gaat, maar als ik de module direct op de accu zet krijgt deze natuurlijk altijd stroom. De handleiding zegt ook dat de rode draad op de ACC aangesloten moet worden.

Ik kan alleen punten vinden die altijd stroom hebben, of nooit.

mark

#94
Dat kun je toch gewoon met een 5 polige relai schakelen?  ;)
#tipvandeweek   ;)

Of zit daar zo'n regelkastje in verwerkt?

Als je nou eens de aansluiting pakt van de brandstofpomp?

Tedo

Er zit een regelkastje tussen, en er moet ook een draad richting stadslicht.
Brandstofpomp is een idee. Eens kijken of die een beetje in de buurt van het massapunt zit.
Ik hoopte op een op niets uitkomende dubbele draad met stekker, maar daar staat geen spanning op na het aanzetten van het contact.

hemi24

Citaat van: BadEend op 30 december 2013, 18:03:02
Denk dat hier 2 dingen door elkaar gehaald worden.
Bij het voeren van dagrijverlichting hoeft er alleen licht aan de voorzijde te branden en bij het voeren van stadslicht en dergelijke moet er ook verlichting aan de achterzijde zijn.

Even een oud onderwerp naar boven halen:

Is het bij de Megane 3 mogelijk om de achterlichten te laten branden i.c.m. de dagrijlichten voor?

Voorheen had ik een (lease) Golf 7 en die was dusdanig te coderen dat de achterlichten branden i.c.m. de dagrijverlichting voor en verder helemaal niets (dus ook geen kentekenverlichting of gedimde dashboardverlichting).
Waarom zou je zoiets willen is de logische vraag?
   1. Omdat het kan...;
   2. Omdat de lichtsensor bij lichte nevel en sneeuw de meestal niet reageert;


Joske

#97
Hello..nog een DRL vraagje;

Heb zelf ook de standaard DRL halogeen lampjes uit de koplamp vervangen voor leds. Zelf vind ik het effect wat tegenvallen. Heb zelfs enkele verschillende vergeleken.

Nu zag ik in dit draadje ook een universeel setje van Autostyle (SYSL200S) voorbij komen, dat trekt me het meeste.

De vraag;
Is er iemand die ervaring heeft/tips voor de wijze van monteren? Het electrische deel zit wel goed (gebruik de bedrading van de originele drl), maar puur het netjes wegwerken en de juiste locatie.

Zie op de foto van @Boersma dat ze netjes in de bumper/grille weggewerkt zijn maar vroeg me af hoe?
De meeste setjes hebben een beugel waarbij je naar boven toe moet schroeven.

Zoek een werkbare, nette oplossing zonder demontage van de bumper.

Betreft de bumper op deze voorbeeldfoto:



Denk zelf onder die zwarte 'kapjes'. Zijn deze eenvoudig te demonteren? Dan zou het het strakste bevestigd kunnen worden.

Tips zijn van harte welkom.

Thanx

Tedo


Joske

Ongelofelijk..EXACT wat ik zocht  _o_

Jij bent op deze vroege morgen nu al mijn held  !-!

Tedo


Joske

#101
Nou het voorwerk is alvast gedaan : )

Heb de isolatie van de + en de - van de standaard dagrijlampen iets ontbloot en daarop (per zijde) twee draadjes bevestigd.
Zodra de LED DRL units arriveren is het een kwestie van draadjes eraan en klaar.
Op deze manier is het zo dicht mogelijk bij origineel, via de boordcomputer kunnen de DRL netjes op aan / uit gezet worden.

Heb twee DRL lampen gekocht die in een Duitse webshop 90,- kosten, via MP voor de helft. Voordeel:
EN E-keur EN juiste DL-code in het glas.


Greetz

Joske

#102
Zo..draadje ff aangepast..toch gegaan voor lampen met E-keur en juiste DL-code.

Lampjes geven goed licht, niet TE....Had wel iets meer gemogen, maar ze verblinden niet en ogen door het 'smoke-glas' als originele.
De lampen aangesloten op de bedrading originele DRL, dus netjes via de computer aan en uit te zetten EN achter de lichtsensor.
Al met al erg tevreden.

Straalt WIT uit, maar op de foto lijkt het al gauw blauwig.







Tedo


Joske

#104
Nog een puur informatieve...(@APk keurmeesters/monteurs)

Ik weet dat de auto voorzien mag zijn van TWEE dagrijlampen. Omdat de lampen via de computer eenvoudig aan/uitgezet kunnen worden...

Als ik de twee originele dagrijlampjes OOK plaats, dan heb ik dus eigenlijk vier dagrijlampen...
Even los van het feit dat dit niet mag worden gevoerd.

Weet iemand hoe dit voor de APK gaat uitpakken?

Als ik de DRL namelijk gewoon uitzet in de computer dan zullen ze nooit aangaan. Nu was er altijd een regel..als het erop zit moet het werken. Maar aangezien DRL wss valt onder 'toegestane' en niet 'verplichte' verlichting lijkt het alsof er enkel 'visueel gecontroleerd wordt'. Bij de verplichte verlichting wordt naar mijn weten de verlichting ook daadwerkelijk ingeschakeld.

Iemand enig idee hoe de Renault dealer hiermee omgaat?

Gr Joske

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev