Advertenties


Dagrijverlichting ?

Gestart door Sander, 7 januari 2011, 21:45:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toferdisobey

Nou dit is raar, ik heb net de dealer gevraag, en zij heeft gezegt, alle modellen van 2011 moet LED daglichten, dus ik dacht alle bouwjaar van 2001+ moet LED hebben...

Mar ja, het is Renault, DUS....

Rens

Mijn vader rijdt een nieuwe Megane GrandTour GTline en heeft ook dagrij verlichting, alleen in de koplamp dacht ik.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

toferdisobey

Ik heb Renault gevraag om de stuken los te kopen van de RS bumper, komt op 1,200 euro in total, als je dat wilt en je het geld geeft.... maar ik denk ik doe dat niet, omdat het heeft niet meer waard aan de auto, dus ja, ik blijf met deze LED bulbs voor nu, tot ik een nieuwe auto koopt...

Sander

Wat een drama is de dagrijverlichting geworden zeg ....
Kennelijk geeft onze Megane niet 100 % de constante spanning waardoor je continue knipperen ...

Heeft iemand er ervaring mee en het liefste natuurlijk ... wat is de oplossing ?

Bvd.Sander

rv

Gewoon op de bestaande dagrijverlichting aansluiten, heb ik ook gedaan en nergens last van. Wel de andere lampen eruit halen
R V

Sander

Wat bedoel je met "bovenstaande" ?

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: Sander op 29 juni 2011, 22:10:29
Wat bedoel je met "bovenstaande" ?

Heel simpel! op een Standaard koplamp zit er een stadslichtje in! die moet er uit anders is het APK Afkeur en de politie doet er ook moeilijk over!
Als die er uit is dan mag je je Dagrijverlichting aansluiten.

Dus Stadslicht er uit en de dagrijverlichting er op aansluiten!

Succes!

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

JanJ

Volgens mij moet de dagrij-verlichting uitgaan als je andere verlichting gaat voeren........................dat gebeurt in dit geval m.i. niet.

matthew

Officiele dagrijverlichting is ook alleen aan de voorzijde.
Als je het doet zoals Erwin omschrijft mag het wel idd,mits er aan de eisen wordt voldaan van stadslicht.(een rechte lijn mag).
Maar dan brand deze als stadslicht aanstaat en dan brand achter ook.

Als je dagrijverlichting monteerd achteraf kun je ook een module kopen en er tussen maken dat als de auto aangaat dan gaat het branden en zodra je de verlichting aanzet gaat de dagrijverlichting uit.

NLHVV

Het beschikken over dagrijverlichting is verplicht voor alle nieuwe auto's geleverd vanaf februari 2011. De regel geldt niet voor modellen die al langer op de markt zijn; alleen auto's die vanaf dan worden geïntroduceerd, moeten aan de regel voldoen. Ook gebruikte auto's vallen niet onder die regelgeving.

Je kan via Renault voor €219,- PHILIPS LED DAYTIME RUNNING LIGHTS in laten bouwen op je nieuwe Megane, deze verlichting schakelt automatisch aan en uit

Boersma

#25
Hee hoi,

Wat grappig, toevallig via Google kwam ik op deze site en in de openingspost zie ik mijn renault megane coupe 180 tce staan met die dagrijverlichting.





Ik heb het inderdaad achteraf in laten bouwen, het zijn mooi felle leds en valt goed op.
Het staat (vind ik) ook alsof het origineel is, niet kerstboomverlichting-achtig.

De originele drl heb ik eruit gehaald en deze leds zijn aangesloten op de originele bedrading zodat het ook apk is toegestaan. Het werkt ook gewoon via de lichtschakelaar en lichtsensor.

Het is deze set van Autostyle, niet duur en twee jaar garantie:
SYSL200S
Kosten mij iets van 49 euro / set en 3 tientjes inbouwen.

Tip: koop nooit dagrijleds waarvan men een foto laat zien die in het donker is gemaakt!
Dat geeft al aan dat het overdag dus nauwelijks te zien is. De foto met drl van mijn auto is overdag genomen en ook dan lekker fel.



En omdat ik Bi-xenon heb heb ik de halogeen grootlicht vervangen door een H7-LED.
Dat ziet er nu zo uit:

Dimlicht alleen aan (xenon):



Grootlicht in combi met halogeen (geel licht aan binnenkant):



Grootlicht in combi met led (alles wit):



Ook de stadslichtjes heb ik vervangen door led smd zodat alles aan de voorkant nu wit licht geeft en niet meer wit en geel door elkaar.

paqbro

Het nadeel van een led voor het groot licht is dat het seinen niet zo goed zichtbaar is.
Renault Mégane 3 RS250, cup onderstel , Recaro stoelen, Xenon verlichting, 19 inch velgen.

Boersma

Het seinen is prima zichtbaar want het is BI-Xenon.
De Xenonlampen geven genoeg licht en het led is puur extra.

Roadkill (Michiel)

Drl,dacht ik in het begin ook van helemaal top!!! Enkel valt het me wel op dat ik ze steeds vaker ook in het donker en met mist enkel met drl zie rijden,en dan is het een stuk onveiliger,zeker als je dan achter opkomend verkeer bent........Gewoon je lichtsensor gebruiken en je lichtschakelaar standaard op dimlicht zetten,dan heb je iig in een meg2 gewoon altijd je licht aan.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

Bij meg3 kun je schakelaar ook op dimlicht standaard zetten of standaard op lichtsensor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev