Advertenties


Probleem(pje) 1.6 16v cabrio 2001 Storing uitlaten lezen

Gestart door erikhelen, 14 december 2010, 22:40:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikhelen

Hallo,

Zal me zelf eerst even voorstellen; ben Erik 32 jaar woonachtig in Zaandam en auto gek, heb zelf een 68 camaro welke momenteel in opbouw is.
Maar nu komt het, heb een megane cabrio 1.6 16v gekocht (voor woonwerk verkeer van mijn vriendin en het leuke natuurlijk), 63000km gelopen, maar loopt niet helemaal lekker, stationair onregelmatig en toeren blijft regelmatig hangen bij remmen/stilstaan voor stoplicht (intrappen van de koppeling) enz rond de 1500 tot 2000 toeren.
Stappenmotor vervangen en het onregelmatig lopen is nu weg.
Alleen het blijven hangen van het toerental is gebleven (dit verdwijnt soms met een dot gas geven bij het stilstaan).
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Erik

Joost-cabrio

dit lijkt op een klein probleem ff de luchtfilter er afhalen, de gasklep met wd40 inspuiten en klaar.
zijn die lagers een beetje droog

suc6

erikhelen

Thanks voor de tip zaterdag gelijk even proberen.

Erik

erikhelen

Mijn vriendin heeft de auto laten uitlezen motorlampje ging branden.
Hier kwamen de volgende meldingen uit:

1 DF045 circuit opname element druk.
2 DF060 circuit stationair regeling.
3 DF002 Bedr. smoorklepweerstand.
4 DF057 circuit voorste lambdasonde.
5 DF058 circuit achterste lambdasonde.

De monteur gaf aan dat hij dacht dat het allemaal een gevolg van de stappenmotor was deze hebben we dus vervangen en hij liep zoals hierboven al beschreven weer goed gas bleef alleen nog een beetje hangen.
Een week mee gereden en nu gaat het lampje weer branden.
Storing 2 is verholpen storing 4 en 5 zijn volgens mij het gevolg van de anderen storingen.
weet iemand wat storing 1 en 3 kunnen zijn? en of hier misschien iets aan schoon gemaakt kan worden.
Maandag gaat ie namelijk op de brug om de motorsteunen te vervangen distr zijde deze is lek en de achterste deze is gescheurd.
Kan ik gelijk even naar die anderen dingen kijken als er tips zijn.

Erik

Jeroen_natas

Storing 1 is van de sensor voor de spruitstuk druk.
Storing 3 heeft met de gasklep te maken.

Gasklephuis eens laten reinigen?

erikhelen

Heb de gasklep voor zover het ging met een doek en brake wash schoongemaakt toen ik de stappenmotor (deze was compleet met het pijpje waar de stappenmotor inzit) heb vervangen.
Kan je het hele huis eraf halen zodat je er wat beter bij komt?
Moet het luchtfilter toch nog los halen om de gasklep een beetje in te spuiten met wd40.

Erik

erikhelen

Vandaag de gasklep er afgehaald en goed schoon gemaakt en een beetje gesmeerd, bij het eraf halen zag ik dat de sensor die aan de gasklep zit gebroken was, bij het los halen van de sensor hoorde ik wat los schieten dit was dus een veertje.Renault dealer gebeld kosten van de sensor 180 euro.
Ben even een uurtje aan het prutsen geweest en de afgebroken stukken (van de bevestiging) gelijmd beetje lopen pielen met het veertje maar het is toch gelukt.
Problemen zijn weg.

Erik

Scrammy

#7
Citaat van: erikhelen op 20 december 2010, 22:54:38
Vandaag de gasklep er afgehaald en goed schoon gemaakt en een beetje gesmeerd, bij het eraf halen zag ik dat de sensor die aan de gasklep zit gebroken was, bij het los halen van de sensor hoorde ik wat los schieten dit was dus een veertje.Renault dealer gebeld kosten van de sensor 180 euro.
Ben even een uurtje aan het prutsen geweest en de afgebroken stukken (van de bevestiging) gelijmd beetje lopen pielen met het veertje maar het is toch gelukt.
Problemen zijn weg.

Erik

Ik wil mijn gasklep ook schoon gaan maken, maar heb jij de pakking ook vervangen of iets anders wat je tegen bent gekomen bij de demontage van de gasklep?
Ik hoor het nog wel.

erikhelen

Nee geen pakking vervangen zit een rubberen ring omheen, deze weer een beetje ingevet.

Erik

Patrick84

Hopen dat hij goed blijft rijden.
Heb je een plastic gasklephuis? Deze is namelijk bij mij vervangen door een aluminium versie ivm problemen.
Vooral ook met het stationaire toerental.
Met die plastic smoorklephuis blijken weleens problemen te zijn werd mij gezegd.

erikhelen

Het huis waar de gasklep inzit is van aluminium bij mij, de sensor die aan de zijkant zit van het huis was gebroken die geeft volgens mij de stand aan van de gasklep.

Erik

Jeroen_natas

Citaat van: erikhelen op 21 december 2010, 09:38:49
Het huis waar de gasklep inzit is van aluminium bij mij, de sensor die aan de zijkant zit van het huis was gebroken die geeft volgens mij de stand aan van de gasklep.

Erik

Klopt helemaal.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev