Advertenties

sturen gaat schokkend

Gestart door boertje (Sander), 23 november 2010, 21:44:05

Vorige topic - Volgende topic

boertje (Sander)

Beste forum leden.

Ben in het bezit van een Renault Megane II 2.0 16v uit 2003. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik een bocht neem en dan in de bocht zit dan schokt/trilt het stuur. Het schokken/trillen is heviger als ik rechts instuur dan links. De auto is vorige week voor de APK geweest bij een vriend van mij die werkzaam is als monteur bij een garage. Hij heeft gelijk gekeken of er ergens spelling op zat bij de ophanging/stuurinrichting. Maar hij heeft niks kunnen ontdekken. Voordat we verder gaan zoeken wellicht hebben jullie een idee.
Graag hoor ik van jullie.

Alvast bedankt
Het leven is mooi je moet het zien!!!!

Jeroen_natas

Bovenste veerpootlagers gaan wel eens stuk. Misschien is dat het?

Marc H.

Al eens aan de aandrijfassen gedacht?

Kun je testen door op een verlaten parkeerterrein met volle stuuruitslag een paar rondjes te rijden. Bij hevig schokken van het stuur bij linksom rijden is de rechteraandrijfas defect, en bij rechtsom rijden de linker aandrijfas (dus de aandrijfas aan de buitenkant van de bocht).

boertje (Sander)

Update:

Nadat het trillen in het stuur erger werd. Bij snelheden tot 100 km/u per uur bleef het stuur trillen. Bij +/- 50 km/u trilt het stuur redelijk erg. Ongeveer een uitslag van 1 cm naar links en rechts. Bij snelheden boven de 100 km/u trekt de auto erg naar rechts.
Eerst gekeken of er spelling zat op de ophanging, dit was niet het geval. Daarna eens gekeken of er wellicht een slag in de velg zat. Dit bleek het geval. Afgelopen week de 2 voorste velgen laten richten. Bij de linker bleek dit niet nodig. Bij de rechter bleek dat er een deukje in zat. Nadien leek het trillen in het stuur minder maar dit was toch niet zo. Lijkt iets minder geworden te zijn.

Morgen wisselen we de velgen van achter naar voor om uit te sluiten of het in de velgen zit. Daarna laat ik de auto een keer uitlijnen en zien we wel verder.
Wellicht iemand nog een idee?
Laat jullie op de hoogte.
Het leven is mooi je moet het zien!!!!

Benjamin Renon

Heel basic maar misschien verkeerde uitlijning of cuppende banden?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

A110

Cuppende banden zat ik ook gelijk aan te denken.

Als de voorbanden gaan cuppen dan krijg je een schoks stuurgedrag.
Je kan de wielen wel overzetten maar als de achterbanden ook gecupt zijn dan blijft het stuurgedrag hetzelfde.

Of banden laten trimmen, of andere banden proberen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev