Advertenties


Koppakking gescheurd (garantie dealer???)

Gestart door NLHVV, 22 november 2010, 23:19:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NLHVV

#15
Even terugkomen op het bericht.

Ik heb het destijds in december laten repareren, en het bedrag gedeeld met de dealer (Ieder €1000,-)

Maar nu heb ik weer de zelfde symptomen als de vorige keer voordat hij kapot ging, dus ben nu heel alert.

Symptomen:
- Auto stinkt naar diesel bij starten
- Bij optrekken zie je rookpluimpjes (Witte rook)
- Koelvloeistof is in 1 week ongeveer 1cm gedaald in de koelvloeistof tank

Garantie heb je maar 3 maanden volgens de bovag site, dus daar ben ik mooi klaar mee. Weet iemand wat ik kan doen, voordat ik straks weer met een oververhitte motor langs de weg sta?

Daarnaast is het airbaglampje ook weer teruggekomen als foutmelding, die diezelfde garage gerepareerd heeft nog geen jaar geleden, volgens mij doen ze maar half werk... of het is een echte probleemauto

Ik ben zowiezo van plan langs de lokale Renault garage te gaan om te laten testen.

Dante

Witte rook = Koelvloeistof.
Ik vermoed een lekkage in het systeem, zeker gezien de daling in het reservoir.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

NLHVV

#17
Ja, dat was de vorige keer dus ook het geval.

Net even een renault monteur aan de telefoon gesproken, die denkt dat of de waterpomp lekt, of de pakking weer defect is.

Ik ga even weer overleggen met de ANWB, kijken of er juridisch wat te verhalen valt, want ik blijf problemen hebben met deze auto

Ik ben namelijk bang dat ik afscheid moet gaan nemen van deze auto

matthew

Ik geloof dat je altijd een jaar garantie hebt op een reparatie.
Verder zou ik eerst de auto na laten kijken voor wat er aan mankeerd,voordat je wat voorbarige conclusies gaat trekken of garage gaat beschuldigen.

Net als het airbag systeem kan goed iets anders zijn,het bestaat allemaal niet uit 1 component,maar uit meerdere.

NLHVV

#19
Officieel heb je volgens de BOVAG maar 3 maanden garantie op reparaties

Airbagsysteem had ik al afgelopen maand laten controleren bij de Renault garage. De monteur had toen conclusie getrokken dat de gehele kabelboom vervangen moest worden.
Ik heb toen dat nog even uitgesteld, omdat het dan deze maand meteen kan met de APK

Vandaag rijd ik even langs de garage om te kijken of hun kunnen zien wat het probleem is met betrekking tot het koelvloeistof


sijm138 (jesse)

ja maar als je het bij een dealer heb laten doen is het volgens mij zo dat als je binnen een jaar weer de zelfde klacht heb en het weer het zelfde is.
dat je nog garantie heb bij de dealer
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

NLHVV

Sijm bedankt voor je reactie,
ik wacht nog steeds op de reactie van rechtsbijstand van ANWB, maar daar wacht ik geduldig op, kan begrijpen dat het even duurt voor je antwoord heb.

Inmiddels ook al een afspraak gemaakt bij garage voor controle om uit te zoeken hoedat de koelvloeistof verdwijnt.

Hun hebben mij ook inmiddels een bod gedaan van €3000,- als inruilprijs. 2 andere garages een respectievelijke 2.000,- en 1725,- Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit bizar weinig vind.

Mocht de reparatie namelijk duur zijn ruil ik hem in voor een Renault Clio Collection uit 2010 of helemaal nieuw

matthew

Gezien je problemen lijkt me je laatste zin en als je het geld hebt het laatste stukje de allermooiste optie.

duckie1098

Je kunt het wel ruiken aan je uitlaat als er koelvloeistof in je verbrabdingskamer(s) komt en dan is het natuurlijk de vraag wat er (allemaal) kapot is.Alleen koppakking of ook je kop, misschien krom getrokken of weer gescheurt?Zijn er wel nieuwe (bevestigings)bouten in de kop gezet (misschien hoeft dit bij renault niet maar bij de meeste auto's en motoren wel als je de koppakking vervangt.Deze bouten worden op een dusdanige spanning gezet dat ze een beetje uitrekken.Als je ze weer zou gebruiken en op dezelfde spanning vastzet dan gaat het mis.Als ik een koppakking vervang zet ik de kop altijd 2 of 3 nm strakker dan voorgeschreven is tenzij je de dicipline hebt om de kop na pakweg 1000 kilometer na te trekken.

Groetsels,

Ben

testit

Ik vind 1000 euro veel geld voor een reparatie onder garantie,als je niet extreem doet met een diesel moet de koppakking toch zeker 2 ton
blijven zitten of zijn renault rijders dit gewoon gaan vinden net als peugeot rijders die 50000km voor een druklager wel mee vinden vallen?
8)7 8)7 8)7

duckie1098

Ik bedoelde natuurlijk 0,2 - 0,3 nm anders zouden de bouten direct (teveel) uitgerekt worden .

groetsels,

Ben

NLHVV

#26
@ testit ja klopt, maar de dealer had mijn auto al 4 weken staan, en had hem echt nodig, toen ze moeilijk gingen doen had ik geen zin om nog langer zonder auto te zitten. Vandaar dat ik gewoon betaald heb.

De 17e heb ik afspraak bij de dealer, mocht blijken dat de koppakking eruit ligt of daar iets mis mee is moet ik het gooien op het recht van conformiteit, maar dan moet ik een onafhankelijke expert inhuren. Is het iets anders heb ik gewoon pech

Ik heb namelijk nog tot de 24e om hem in te ruilen of te repareren (in ieder geval airbag) om hem APK goed te laten keuren, afhankelijk van de kosten van alles.
Wat me opgevallen is dat sinds woensdag het peil niet meer gedaald is, maar ik houd het dagelijks nauwkeurig in de gaten elke keer voor ik hem start.

@matthew
Die optie is mogelijk ja, maar doe het liever niet, kan het geld ook voor andere leuke dingen gebruiken + daarnaast is het heel moeilijk om een occasion van ~1 jaar oud te vinden die helemaal naar me zin is. Helemaal nieuw is alleen mogelijk indien dealer een scherpe aanbieding doet.

Zit trouwens ook nog verder te kijken naar Fiesta of Mazda 2

Maar het allerliefst blijf ik rondrijden met de megane, vind het een heerlijke auto, alleen de problemen die ik er elke keer mee heb zijn een beetje vervelend aan het worden

NLHVV

Alles weer gerepareerd. Had te maken met mijn reservoir, daar zat een lekkage in, nu gerepareerd.

Motorvermogen was gloeiboegies, die zijn ook vervangen.

Airbaglampje was alleen maar het stekkertje er goed indoen, die was er bijna uitgevallen.

Nu ga ik mijn auto verkopen, Megane zal het helaas niet worden omdat ik op zoek ga naar een auto uit 2009/2010 en een megane me dan net iets te duur is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev