Advertenties

Verborgen opties, knopjes enz,enz.

Gestart door Jeroen, 21 maart 2005, 18:47:22

Vorige topic - Volgende topic

rs50jochem

Op de snelhied dat je max. wil rijden de + of - knop induwen.. ;) Daarna kun je rijden wat je wilt maar die snelhied gaat hij niet passeren..

Ik heb het 1x getest en daarna nooit meer gebruikt.. De cruise-control is nuttig.. Die begrenzer moet je elke keer opnieuw instellen das gewoon maf..

Bij mijn Porka bijv. stelde je hem 1x in in je Navi (160km/h bijv.) en ongeacht welke rit, als je dat getal nadert gaat er een signaal af over de boxen en blijft aanhouden totdat je weer gas hebt teruggenomen.. En tegelijk kan je gewoon nog de cruise-control gebruiken.. ;)

rs50jochem

Ow, is daar die soort van kick-down in het pedaal voor.. Dat wist ik niet.. :)

matthew

jep een soort kick down en als je daarna het gas weer los laat en de snelheid terug valt en dan weer gewoon gast geeft dan gaat hij weer niet harder dan bv 126km/u als je dat hebt ingesteld als maxium snelheid.

Marc H.

Allemaal bedankt voor de info. Klopt het overigens dat dat knopje niet blijft staan in de begrenzer-stand? Dus wanneer je de snelheid instelt, je het knopje moet indrukken en tegelijk de + of -. Dat van die voelbare weerstand aan het einde van je gaspedaal, wist ik ook niet, maar het klopt wel.

rs50jochem

Lees anders eerst even het boekje.. Dan word de werking je waarschijnlijk een stuk duidelijker.. En vertel het dan ons.. Zijn wij ook compleet op de hoogte.. :)

MetalZeke

Hallo allen,
Ik was laatst mijn middenconsole uit de auto aan het slopen, omdat de vorige eigenaar het leuk vond om daar cola tussen te mikken en ik kwam daar een drietal stekkers tegen die loos waren. Ze waren half onder het tapijt geschoven bij de pook. Heeft iemand enig idee wat je met deze stekkers kunt? Ze waren origineel.
Ik hoor het wel....
Greetzzz

MetalZeke

Jeetje wat zijn jullie toch altijd snel met antwoorden. Superbedankt! Heb geen idee of ik een carminat 1 of 2 heb. Heb toevallig net een topic hierover geopend, misschien weet je daar het antwoord ook wel op. topic onder overig: Updaten Carminat cd navigatie
Anyway...THX....

daffius

Citaat van: Johannusm op  3 april 2005, 23:25:15
Je kaartje in gleuf doen. En ik meen dan rempedaal + kopeling indrukken en dan bij je ruitewisser ingedrukt houden. Maarja das dan ook enkel maar het onderhouds menu en om het irritante Service lampje uit te zetten ;)

Dit heb ik dus geprobeerd, echter heeft het geen effect. De auto heeft 3.500km geleden een servicebeurt gehad, alleen het servicelampje blijft branden, zeer irritant. Is er misschien een andere mogelijkheid om dit service lampje te resetten?

matthew

Je reageert nu in drie topics over je airbag lampje dat lijkt me ook weer niet nodig.

Gewoon uitlezen bij de dealer hoort bij storing airbag en heeft dus niks met je beurt te maken nu.

smilie

Ik wilde graag nog mijn opmerkingen over de lichten van de Megane aangeven. Al dan ik niet weet welke uitvoering ik heb, maar niet te min.

Als je licht sensor ingeschakeld is, vervolgens stop je motor en open je de deuren, dan gaan lichten uit.
Echter, als je dan trekt aan je groot lichten hendeltje, dan gaan lichten voor 30 seconden branden (follow me home). Doe je 2 x aan de handel trekken, dan blijven ze 30 + 30 seconden branden. Maximaal kan je het 4 x doen, oftewel 2 minuten.

Ik zal nog even bij mij testen of lichten automatisch aan gaan als iemand trekt aan de deur hendel... Vind ik ook vreemd namelijk :-)

Mvg,
Aleks

matthew

Als je auto op slot zit en je maakt hem open en je lichten gaan dan aan,dit is niet ok en dat betekent dat je uch stuk is.

Zakaria

Matthew is dat niet gewoon je lichtschakelaar die op dimlichten staat aangedraait. Dat is het denk ik, eerder dan een kapotte uch.

Want als de lichtschakelaar op dimlicht staat en je opent daarbij de deuren springen de dimlichten ook mee aan.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

mike_megane

Citaat van: Jacob op  4 juni 2008, 21:44:07
Klopt, dat komt doordat je lichtsensor aanstaat en als iemand dan in het donker je deur probeert open te maken springt de verlichting aan. Schrok de eerste keer hier ook van, een maatje van me probeerde de auto open te doen terwijl ik op het balkon stond. Gelukkig bleven de deuren dicht, maar is niet echt prettig als de accu daardoor leeg getrokken wordt. Ik weet overigens niet hoe lang ze blijven branden, ben toen naar beneden gegaan om ze uit te zetten.

Heb zelf dat probleem ook gehad, nu geen last meer van. Maar dat is dan ook alleen maar omdat ik nu
vanwege de xenon met de lichtsensor uit rij (en de xenon altijd aan  :))

Citaat van: GVR op  1 juli 2008, 21:38:34
De verlichting blijft branden totdat de accu leeg is. 

Weet iemand of dit probleem op te lossen is? Dus niet wachten tot de accu leeg is of je lampen handmatig uitzetten.
Want lijkt mij dat dit een fabrieksfout is toch?

Kan toch niet zo zijn dat als iemand anders je auto aanraakt bij de klink dat de lampen blijven branden totdat je ze uitzet of je accu leeg is.

Ik heb het namelijk al 2 keer gehad en draai de schakelaar nu dus iedere keer terug op 0 als ik uitstap.
Megane 2 ph1 1.6 16v Privilege Luxe

A110

Ik draai altijd voor de zekerheid de schakelaar terug.

Bij mijn weten is dit een fout in de centrale eenheid van het interieur (UCH). Dit kan door vocht of water lekkage veroorzaakt worden. De enige oplossing is vervangen maar dit kost behoorlijk wat.
Ik zou er geen aandacht aan schenken en gewoon voor de zekerheid altijd de schakelaar uit draaien.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev