Advertenties


Geschakelde plus?

Gestart door Meganez, 18 maart 2005, 14:42:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Meganez

Ik heb een FM modulator gekocht zodat ik een iPod op mijn radio kan aansluiten. Deze FM modulator vraagt stroom van een 12V geschakelde plus, dus op de plus van het contact. Ook heb ik voor mij cd wisselaar een geschakelde plus nodig in de buurt van de radio. Zou ik deze zomaar kunnen aftappen van diegene die er al zit voor de radio (in de iso connector). Zou ik anders misschien ook de remote van de radio kunnen gebruiken als geschakelde plus, of is de remote echt alleen als signaal bedoeld (0 V is uit en 5 V is aan bijvoorbeeld)

Zo niet, weten jullie dan waar ik daar in de buurt van de radio een makkelijk bereikbare geschakelde plus heb zitten?

En als ik het toch over geschakelde draden heb.., weet er toevallig ook iemand of het lampje in de kofferbak staat geschakeld op de plus of de op de massa, heb namelijk wel vaker gehoord dat deze ook via de massa geschakelt kan staan. Dit is wel makkelijk om te weten voor ik mijn neon daar op aan sluit..

Ferdi

het lichtje in de kofferbak wordt idd geschakeld op de massa  :D
wat opzich geen probleem maakt om daar neon op aan te sluiten...  :D

verder is er een geschakelde plus makkelijk te vinden achter de sigaretten aansteker,en daar kun je van aftappen, ik heb daar namelijk mijn neon onder het dashboard op aangesloten  ;)  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev