Advertenties


Aanschaf van een Renault Megane Coupe 1.4 16V

Gestart door Swennienl, 16 augustus 2010, 13:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swennienl

Goedendag allemaal,

Ik ben van mijn eerste auto te kopen. En ik had een leuke renault op het oog. Omdat ik wat dingen wou weten over onderhoud en dergelijke heb ik heerlijk op de site zitten rommelen. Goede info gevonden. Mijn complimenten.

Nu had ik nog een paar vragen die ik niet snel kon vinden. Ik heb op het oog een Renault Megane Coupe 1.4 16V uit 2000. Deze heeft een km stand van 95.000 Km. (voor 3850 euro)

Ik heb al van de dealer begrepen dat de distributie riem vervangen is. En de fotos die ik gezien heb ziet die er keurig uit.

Zijn er dingen waar ik op moet letten als ik langs ga voor een kijkje. Bijvoorbeeld bekende mankementen van dit model of dergelijke.

En is 3850 een reeele vraagprijs?
(ABS, Centr. deurvergrendeling, afst.bed.,Centr.vergrendeling, Dubbele Airbag, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Ruitenwisser achter, Hoofdsteunen achter, Radiovoorbereiding, Airbags, Buitenspiegels in carrosseriekleur. Lichtzoemer, Wieldoppen, Anti-corrosie behandeling, Koplamphoogteverstelling, Remindicator, Buitenspiegel links elektrisch verstelbaar, Lendesteun stoel links verstelbaar, Stoelen met verstelbare rugleuning, Stoel links in hoogte verstelbaar, Buitenspiegel rechts mechanisch verstelbaar)

LKW

Leuk om te horen dat je interesse hebt in een RMC. Over de motor kan ik je helaas niets zeggen, maar ik zag wel een aantal aandachtspunten in de 'autobeschrijving'.

Buitenspiegel links elektrisch verstelbaar => Buitenspiegel rechts mechanisch verstelbaar (de ene elektrisch en de ander met de hand??  :?)

Voor de rest staan er veel 'opties' beschreven, maar al met al is het een redelijk standaard auto. De vraagprijs vind ik persoonlijk derhalve aan de hoge kant. Wanneer je op marktplaats opzoek gaat naar een gelijkwaardige auto ben je al gauw €1000 tot €1500 minder kwijt. Laat voor aankoop een aankoopkeuring uitvoeren door bijv. de anwb (tenzij je zelf automonteur bent natuurlijk).



Fubar (Marcel)

Hoi Swennienl,

Je kunt bijv. op Autoweek.nl middels het invoeren van het kenteken bekijken wat de inkoop -en verkoopwaarde is. Voor die prijs heb je m.i. ook al een 1.6i of 2.0i versie van bj. 2000.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

matthew

Riem is vervangen ,ja dat klopt maar dat moet om de 5jaar of 120000km wat het eerst komt.
De auto is nu 10jaar en zou dus weer moeten de d-riem,of hij is recent gedaan.

Prijs is idd wat hoog.
En met de spiegelverstelling dat deugd niet zo.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev