Advertenties


afdekklep dak

Gestart door erikchantal, 10 augustus 2010, 21:18:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikchantal

We hebben een Megane cabrio van 1999, met een kap die handmatig wordt geopend. Als ik de vergrendeling eraf wil halen met de schakelaar op het console, reageert de klep niet. Op de schakelaar lijkt geen stroom meer te staan. (uiteraard staat contact aan, handrem erop en versnelling in vrij).

Zit er ergens een weerstand/zekering die hier de oorzaak van kan zijn.

Johnnie

Hoi was je er nog aan uit gekomen Ik heb hetzelfde probleem
Gr john

mark29

We zijn 11 jaar verder. Die topicstarter kan mogelijk nu bezig zijn met rollators uitzoeken.

Je hebt die knop die je indrukt voor de ontgrendeling, ernaast zit er een om de ramen te vergrendelen, die je eigenlijk niet gebruikt, misschien die per ongeluk in gedrukt?
Keer in drukken en dan de knop van de kap, heb ik ook eens gehad namelijk.
Want dan word de kap namelijk niet vrij gegeven.

Johnnie

Hoi Ik snap dat het een ouder topic is maar was benieuwd naar een eventuele oplossing
Bij mij is het zo dat de schakelaar niet reageert er staat ook geen spanning op dus vandaar de gedachte van een zekering

mark29

Met die knop ernaast geprobeerd? Want daardoor word die uitgeschakeld namelijk.

Johnnie

Er staat geen spanning op de schakelaar en heb geprobeerd mét de knop ernaast
Heb ontdekt dat de kabel van de microswitch op het frame van de kap klem heeft gezeten met als gevolg breuk in de draad en dit heeft het frame geraakt daardoor sluiting gemaakt moet alleen nu nog de zekering vinden of misschien een relais wat kapot is gegaan
We zoeken verder

Johnnie

Nog aan het zoeken geweest naar het probleem
Afdekkap gaat wel open bij omhoog tillen van het dak maar bij druk op de knop geen resultaten
Besturingskastje achter in de auto vervangen geen verbetering het motortje werkt wel want anders zou hij in het geheel niet open gaan heb ook geen spanning op de schakelaar
Weet iemand toevallig of er nog ergens een zekering tussen zit of zou er toch een relais kapot gegaan zijn
Dan moet ik toch maar eens naar een andere uch gaan kijken

Johnnie

Ondertussen wat andere klussen in huis gedaan pas verhuisd dus werk zat 😁
Ook nog wat tijd gemaakt voor de cabrio
Afdek klep gaat weer open schakelaar vervangen die was stuk printbaan doorgebrand waarschijnlijk door de sluiting van de bekabeling langs het dakframe en Microswitch vervangen bij het slot nu werkt het weer 😁👍

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev