Advertenties


Hoe hoog loopt jullie temperatuur op ??

Gestart door Dannyassen, 4 augustus 2010, 17:08:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DONRozeboom (Mike)

De auto wordt juist het beste gekoeld door rijwind. Daarom zit de radiateur ook achter je achterbumper. Dan vangt deze de rijwind op waarmee deze de koelvloeistof kan laten afkoelen.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

W.daems

Jah hij zakt gelijk weer alsk begin te rijden, het is ook alleen alsk veel stil sta, en op moet trekken:s. Dan kan de temp. Meter wel heel dicht bij het rood komen.
Paar weken een klein (bumperkusje) gehad. Lakschade aan bumper en moterkap licht gedeukt. Van plan einde van de maand te laten fixen:d
Megane coupe 1,6e Phase 2. 2001.rood

Nicole

Dit was mijn temperatuur vamiddag (ja moest nog ff tanken :P ).
Hier stond ik al een tijdje stil op iemand te wachten (buiten temp. was 23 graden).
Zodra ik weer ga rijden zakt hij meestal weer tussen het 2 en 3 streepje.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

W.daems

Ojah kzie het:) als dat bij mijn zow zou zijn zou ik nog niet schrikken:p moest vorige vrijdag van goirle naar elst, en heb even in de file gestaan, temp. Weer akelig hoog dat ik dacht dat ik stil kwam te staan:( (was ook warm weer) btw goed geluistert of de koelvin aan sloeg maar niet gehoord. Uit noodzaak me ramen open gezet, lucht op warm, en vol naar buiten blazen temp. Zakte gelijk!??? Wilde het deze week nalaten kijken, alleen een financiele tegen valler:( moet nog even w8.

Greetz
Megane coupe 1,6e Phase 2. 2001.rood

juul

als de vin aanslaat  gaat ie in stationair wat harder lopen.
dit omdat de dynamo wat harder moet werken voor de spanning.

megcab2000 (Verkocht)

Financiële tegenvaller twv een paperclippie met wat geluk ?
Vroeger als de koelvin niet aansloeg bij vakantiepechgangers clickte de anwb-monteur er gewoon een paperclippie tussen.
Stekker van de ventilator lostrekken een paperclip ertussen duwen en weer vastclicken. Eerst vochtwerende spray desnoods.
De verrotte stekkerverbinding of een kapotte zekering is vaak de oorzaak van niet aanslaan koelvin.

Blijf je er mee door rijden, dan kost het je zeker geld (koppakking).


groet,
Megane is verkocht

W.daems

#36


Heb laatst een (kleine) aanrijding gehad. Wou me moterkap met een lichte deuk laten fixen en me bumper, koplampen recht laten zetten, en misch. Gelijk overnieuw laten spuiten(bumper) het is mij wel opgevallen dat het sindsdien is. zit bij de stekker ook de zekering


Megane coupe 1,6e Phase 2. 2001.rood

juul

misschien stekker los gegaan hierdoor of kabelbreuk

DONRozeboom (Mike)

Het is mij opgevallen dat mijn temperatuur lager blijft na het verversen van mijn olie.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

RobScénic

Olie heeft ook een koelende werking...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

DONRozeboom (Mike)

Opzich hebben alle vloeistoffen een koelende werking.
Maar omdat olie vervuilt raakt met ijzerdeeltjes, die sneller gloeiend heet worden, heeft je koelvloeistof meer moeite het koel te houden.
Als er nog geen ijzerdeeltjes inzitten, blijft hij simpelweg koeler.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

BadEend

Vandaag is bij mijn auto de thermostaat vervangen en nu schommelt de temperatuurmeter een beetje tussen het vierde en vijfde streepje. Is het normaal dat hij een beetje schommelt?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev