Advertenties

Problemen met xenon.

Gestart door Zakaria, 1 juli 2010, 22:37:19

Vorige topic - Volgende topic

Zakaria

ik heb een probleem met me xenon ik heb een setje gekocht 6000kelvin nou wou ik het dus in gaan bouwen wat echt half uur kost.
Ik heb aan één kant licht ik heb gemerkt dat ze niet samen kunnen aanstaan? Als ik links uit doe en rechts in plug werkt die, als ik links inplug blijft het paar tellen aan beide kanten werken daarna valt de rechter helemaal uit.??? Ik weet geen raad.

Kan het dat de ballasten geen genoeg massa krijgen? Ik heb de ballasten hangen bij de voor punten van de chasisbalk(aluminium) links en rechts?

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

rened

Hoeveel Watt is je xenon-setje?
Ik heb een 35W (4300k) setje gemonteerd, en geen problemen!
Overigens pakt hij de massa gewoon van de min kabel, dus hoeft hij niet tegen het chassis aan te zitten.
Ik heb hem tegen de koplamp aan geschroefd, leek haast of het zo hoorde!

Misschien dat 50w teveel is voor je relais?

meganemaarssen

ik heb daar geen problemen mee....
bij mij hangen ze ook aan de chasisbalken...

misschien de punten wat lichtjes opschuren waar ze de massa van krijgen??
werkt meestal wel...
op naar een RS...Look dan....;)

Zakaria

Ik heb begrepen van één autoshop dat ik deze setje voor niks heb gekocht wegens in de nieuwe type meganes passen Xenon setje van 50euro niet in de Megane! Omdat er een CANBUS erin moet zitten???? En dat kost €249,- voor één goed werkende setje?  
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

Citaat van: -KJ- op  2 juli 2010, 10:36:48
In principe zou het niks uit mogen maken, maar wissel de stekkertjes aan 1 ballast eens om, dus de stekkertjes waardoor de ballasten stroom krijgen vanuit de originele bedrading.

Ik heb de hele koplamp verwisselt van links na rechts, alleen aan één kant blijft het werken.

Zakaria

Welke bedoel KJ? die zwarte en blauwe kabel dat na de koplamp unit gaat? Zo ja, dat gaat ook niet, ze bleven net wel aan nadat ik de ander had aangelaten en de linker had gemonteerd, ik liet ze 5 minuten aan daarna aan en uit, de rechter ging uit en wilde ook niet meer aan de linker kant bleef wel gewoon aan?

Zakaria

Dus plus en min die vanaf de ballast naar de koplamp gaan omwisselen? Is het niet te gevaarlijk?

Zakaria

Ja, die van de koplamp waar ze in geschoven worden daar heb ik de plus en de min al omgedraaid.

Ik heb begrepen dat deze xenon niet in de Megane kunnen omdat het niet speciaal voor CANBUS zijn?

eliatuning

heb in de mijne ook xenon gestoken, en heb er geen problemen mee
heb een megane phase 2 van 2007
is wel een aftermarket kit maar gaat heel goed
zou niet weten waarom dat niet in de jouwe past
rather low and slow than high and fast

Zakaria

Ik weet geen raad meer, ik heb gebeld naar één autoshop en zei dat ik niet aan moet beginnen wegens een te goed kopen aftermarket kit. Een goede xenon kit kost 230 en zal wel werken

Zal het verhelpen als ik er warning cancellers inbouw?

Want mogelijk komt de stroom niet gelijk aan en dan schakelt die automatisch uit aangezien xenon maar 35watt sterk is inplaats van normaal 55watt.

Zakaria

A110

Die 2 steekstekkertje's van de xenonset die je in de originele stekker van de H7 koplamp steekt. De zwarte draden zijn massadraden verbind die nu eens aan de min van de accu of op een goede blanke plek op de carrosserie. Dan weet je zeker dat je een goede massaverbinding hebt. De 2 rode steekstekkers steek je in de originele stekker van de H7 lamp waar spanning op komt te staan als je het licht aandoet, even met een multimeter meten. Dan zou alles moeten werken.
Maak er anders eens een foto van dan hebben we een beter beeld bij de situatie.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Zakaria

Ik heb ze helaas eruit moeten bouwen aangezien ik krap met de tijd zit. De komende vrijdag ga ik op vakantie met de Megane.

Zakaria

ik ben bereid om de xenon maar in mijn megane fase 2 in te stoppen. Ik heb begrepen van een garage dat er één storings/tussen kabel set aan gesloten moet worden, om dat 35watt veelste weinig is en dan de computer niet aan geeft dat er een lamp in zit.

Klopt dit?

Zakaria

Of één relais kabel, is dit noodzakelijk bij de Megane voor een goede werking voor xenon?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev