Advertenties


+kabel

Gestart door renault@soest, 1 juli 2010, 11:43:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renault@soest

ik ben gister bezig geweest om een +kabel voor een versterker in de auto te krij!gen,heb wat topics doorgelezen,maar kom er niet uit!
heb het dashboardkastje eruit gehad,de wielkuipen,maar kan geen doorgang vinden,ook aan de bestuurderskant gaat het niet,wel de doorgang van de kabelboom en kabel voor de opener van de motorkap gevonden,maar daar lukte het ook niet!

iemand nog een idee??
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Roadkill (Michiel)

ben er erg benieuwd naar,ben ook nog steeds op zoek maar dan om een kabeltje onder de kap te krijgen... (btw ik heb er volgens mij geen of geen bruikbare gekregen,is dus waarschijnlijk gewoon onmogelijk :-( )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

renault@soest

het moet toch wel lukken,ben gister bij een bedrijf hier in de buurt geweest die het wisten,alleen degene die het altijd doet is 2 weken op vakantie...moet nog even geduld hebben!
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

nijntje

makkelijkste is zelf een gat te boren en hier een doorvoerrubber in te zetten. Zo kan je zelf de dikte bepalen en een makkelijke plaats uitzoeken.
ik heb op deze manier ook mijn bekabeling lopen. Wordt zelfs een deze dagen uitgebreid naar 2x50mmq!!!
alles is dus mogelijk!!!

de dokter

ik ben er ooit voor bij een inbouwcentrum / autoshop geweest.
De auto is daar op de brug geweest om te checken of het onder de auto langs kon: niet dus
veel plastic verwijderd onder de kap: niet dus ivm remleidingen loshalen etc
dashbord kastje verwijderd: ook niet
parafan (waterbak met ruitenwissers) etc gechecked: ook niet....
de monteur heeft mij verteld dat het beter is om het maar te laten bij deze auto... 8)7 :P :? ;( >:( :shocked:

Uiteindelijk zelf nog maar eens aan het klooien geweest (ja, ben erg eigenwijs) en een oplossing gevonden om de kabel door de wielkuipen te trekken (bovenop de plastic schermen in de wielkast) Vervolgens heb ik de stekker van de deurdoorvoer gedemonteerd en een klein deel metaal weggehaald. Vervolgens de kabel in een ribbelslang (te koop bij tuin centrum / aquarium handel) naar binnen en doe boel heeeel goed afkitten met zwarte kit (Sikaflex of die zwarte bison in rode koker bij de bouwmarkt).

Ik heb in de afgelopen jaren in al mijn auto's (zowel lease als eigen) audio ingebouwd (R5 / clio 16V / R19 / Express / ZX / BX / C4 / C5 / Corsa c / Avensis / Saab 9-5 / Saab 9-3 / 9-3 sportsedan etc etc maar dit is de eerste keer dat ik het op deze manier heb moeten doen.

Ik heb van alles bekeken aan diverse fora. van engelse tot franse en zelfs duitse... Kan mij herinneren dat er op een engels forum een doorvoer via het dashbordkastje mogelijk is. was keurig gedocumenteerd met foto's etc. Probleem is dat het dashbordkastje in de engelse modellen aan de verkeerde kant zit. Wel goed gekeken bij mijn Megane maar helaas: geen ruimte en (o.a.) remleidingen zitten in de weg

Het zit er nu 2 jaar in en heb geen problemen ervaren. Toch: als iemand een andere oplossing heeft: graag!

Overigens: de eerste europarlementarier die autofabrikanten verplicht om een kabeldoorvoer voor te bereiden voor stroomkabels naar de accu en speakerkabel in de deuren heeft mijn stem binnen.

renault@soest

ik heb ook geen zin om 2 weken te moeten wachten,dus ga de kabel waarschijnlijk toch onder de auto door proberen te krijgen en dan ergens bij het reserve wiel weer naar binnen zien te komen..

ik heb ook heel wat auto,s gehad,maar nog nooit een probleem gehad met het leggen van de +kabel!
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

rened

accu demonteren en luchtfilter demonteren.
Als je bij je pedalen op de vloer gaat liggen zie je een doorvoerrubber waar al enkele kabels doorzitten.
Hier met een priem een gat bijprikken (meer als ruimte zat, want rubber was dacht ik 5cm in doorsnede)
daarna een stuk stugge stroomkabel of laselectrode of zoiets aan je voedingskabel ductapen, en
er vanaf binnen doorheen steken. Als je luchtfilterbox weg is kun je het rubber van de motorkap kant ook
zien zitten, en trek je de hele kabel erdoor.
Wel een heel erg gepriegel, dat wel!!

renault@soest

#7
dat heb ik al geprobeert,maar de kabel blijft niet zitten met ducktape...

ben ook bang dat ik de kabelboom raak met een priem ofzo!
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

nijntje

zoals ik al eerder zei...
gat boren.

Heb dit zelf ook naar de wielkuip. werkt perfect.

renault@soest

oke,maar ik heb altijd met zoiets net weer de pech dat ik iets raak als ik er doorheen boor..
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

rened

ja nu we het over gatjes hebben.... ik ben daar ook bang voor,
ik wil een brandblusser bij de passagiersstoel tegen de middentunnel aanschroeven.
Zouden daar ook ergens kabels achter lopen? ben bang als ik er zomaar wat parkers doorheen jaag ik
midden in een kabelboom of leiding boor....

nijntje

als je van binnenuit richting je wielkuip boort dan kan je niets raken. zit namelijk niets achter.

Erwin Haanen

ik heb mijn 50 mmkabel onder het dashbord kastje binnen laten komen.
als je dan naar onder gaat heb je de vloerbedekking die omhoog komt,die heb ik omlaag getrokken en dan mooi aan de linkerkant een gat geboord,eerst gekeken natuurlijk dat ik niets zou raken.
megane 4 station 1200 gtline

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev