Advertenties


iets tikt/klopt in de motor als hij koud is

Gestart door 3elco, 17 mei 2010, 23:28:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3elco

dag mensen

ik heb een probleem met mijn megane, tis een 1.4 economic.
maar toenstraks begon hij de tikken/kloppen toen hij koud was, dit doet hij alleen als ie stationair loopt.
ik moest toen van amersfoort naar apeldoorn rijden en en toen in in apeldoorn aan kwam deed hij dat niet meer.
waar kan dit aan liggen? ik dacht zelf aan de kleppen die moeten worden gesteld, of aan kantelende zuigers

alvast bedankt!

maXcomX

Ik denk eerder hydraulische klepstoter(s). Als je motor koud is dan is de olie wat dikker, waardoor langzamer druk wordt opgebouwd. Zodra de olie wat dunner is, dan houd het tikken op. Op zich kan je auto er oud mee worden, maar als het je stoort dan moet je hier even naar -laten- kijken (mits je wel de juiste olie in de motor hebt zitten, verkeerde olie wil ook nog wel eens een oorzaak zijn). I weet niet hoeveel km je auto er op heeft zitten, want dan kunnen de klepstoters "uitgesteld" zijn en moeten ze worden vervangen. (kosten rond de 12 euro per stuk excl. de/montage)

3elco

hij heeft bijna 162000 gelopen. dus het kan zo maar zijn dat dat het geval is.
donderdag iedergeval afspraak bij de garage.
maar wilde gewoon even weten wat het kon zijn, want ik schrok er wel aardig van

maXcomX

Nou, het komt vaker voor. Ik heb hier een 2.0 die het ook een beetje heeft (1 klep) Het arbeidsloon is de grootste post, dus als je een beetje handig bent, dan doe je het zelf. (manuals kun je hier http://cs.renault-club.cz/manuals.php?kols=3 vinden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev