Advertenties


koude lucht bij de voeten.

Gestart door oedje, 30 december 2009, 15:22:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oedje

hallo, allemaal

ik heb een megane coupe uit 1996, 2.0 liter, 8 klepper.

nou reed ik gister van den haag terug naar arnhem en heb meestal de verwarming op voorruit en voeten staan, nou viel me op dat me rechter voet warm werd maar niet mijn linker, dus ik voelen, komt er vanuit rechts warme lucht vandaan, maar vanuit links komt er geen warme lucht sterker nog er komt koude lucht vandaan, weet iemand of er links bij de voeteneinde ook een buis hoort te zijn voor lucht of dat er ergens iets los is ofzo.

alvst bedankt.

RobScénic

nee, daar zit geen buis. Alle warmte komt vanaf de middenconsole.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

oedje

hmmm maar er komt toch koude lucht van linksonder, vooral met hoge snelheden

maXcomX

Hallo,

Dan toch even checken ofdat er geen rubbertje ontbreekt of loszit : kabel doorvoer of stopplug.

Mijn rechtervoet wordt ook altijd warm, de linker hou ik dan maar bij de zijruit ontwasseming...  :D

Dirk Kuipers

Die koude lucht die je rechts voelt, is dat niet gewoon de kou die je voelt omdat het niet goed geisoleerd is?
Ik zou ook even zoeken naar een rubber of plug...

oedje

nja het is dus niet rechts, maar links.


als je zegmaar voor je stuur zit of achter je stuur, hoe je het ook bekijkt, als je gewoon normaal aan het rijden bent. dan voel ik links koude lucht en rechts gewoon warm, als de verwarming aanstaat dan. en op hogere snelheden 100 a 120 km/h voel ik van me zekeringkastje koude lucht.

maar bedankt voor de reactie's als de tijd het toelaat zal ik z.s.m. naar een rubber of plug gaan zoek :P

Benjamin Renon

Weet wel dat links een doorvoer zit voor de kabel om je motorkap te openen. Die zit ongeveer achter het zekeringskastje. Misschien daar even naar kijken?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

LKW

Kan het niet zijn dat je recirculatieklep niet meer helemaal goed werkt? Die zit namelijk links bij je voeten (achter de zekeringkast). Wanneer deze niet goed sluit kan het naar mijn idee wel eens mogelijk zijn dat daar koude lucht langs komt, omdat je dan een open verbinding hebt met het luchtverdeelhuis (koude buitenlucht).

Ik weet niet zeker of dit het is, maar het lijkt mij de mogelijkheid van het uitzoeken waard, vooral omdat je aangeeft dat het van achter de zekeringkast komt.

oedje

#8
@LKW ja nu je het zegt, ik heb idd problemen gehad met de recircultieklep, en die heb ik er toen helemaal uitgesloopt. maar nu begrijp ik dus dat die recirculatieklep niet in verbindien staat met de andere buizen voor de verwarming, want blijkbaar komt daar me koude lucht vandaan.

helaas is het houdertje van de klep afgebroken dus terugplaatsen kan niet.

maar als ik dan op het knopje druk van binnencirculatie, (in normale werkende toestand) dan gaat de klep dicht, heb ik echter mijn blazer op 4 staan en op warm dan pakt hij lucht van buiten en stuurt die verwarmt de auto in, als de binnencirculatie uit is dan gaat via die klep de lucht in de auto de auto weer uit, of werkt dat niet zo? kan iemand me daar wat duidelijkheid in geven, want nu snap ik het ff niet meer.

alvast bedankt voor de reacties !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev