Advertenties

raam aan bestuurderskant geeft problemen

Gestart door Wouter1980, 31 augustus 2009, 10:14:40

Vorige topic - Volgende topic

matthew

Dat die in stapjes gaat moet je opnieuw inleren.Dit kun je zelf.
Dan moet je de raamschakelaar 4seconden (21,22,23,24)omhoog houden(dus dicht) en dan moet het weer werken.
P.S het raam moet wel dicht zijn om dit in te leren.

En dat andere probleem dat het aan je kinderbeveileging zou liggen heb ik nog nooit van gehoord.

Het is een bekend probleem dat de raammechanisme's wel eens stuk gaan,dit kan liggen aan de kabel die knapt of de klem die breekt of aan het rekeneenheidje die stuk is of aan de motor.
Als je klem gebroken is en je hebt hem niet meer bediend is het te maken met een nieuwe klem,bij de andere 3 gevallen moet er een nieuw raammechanisme in.

Heel af en toe komt er voor dat een schakelaar stuk is.

richardv

Als het mechaniek defect is kan je dan nog wel motor overzetten? Er worden namelijk ook setjes verkocht zonder motor. Van die zogenoemde aftermarket mechnieken.

En heeft iemand ervaring met aftermarket volledige setjes? voor 140 euro koop je namelijk ook een compleet systeem met motor?

rened

Gisteren viel mijn raam ook ineens naar beneden... Oorzaak, plastic busje gebroken waardoor de buitenmantel
mee de motor in ging. Deze kon ik wel repareren met een ijzer busje, maar na het inelkaar zetten
brak er een ander plastic beugeltje ook af.
Moet wel zeggen dat het terug monteren nog tegenvalt ook, met die kabels op spanning houden en monteren
in die rol.

Aangezien de mensen van de Renault dealer me om kwart over 4 niet meer wouden helpen (goh dr was toch niks bizonders op tv??) probeer ik het hier maar even.

Valt dit beugeltje los te bestellen?

En maar in hetzelfde topic, valt dit handvat van het dashbord kastje ook los te bestellen?

matthew

Van de scenic is het wel los te kijgen dat beugeltje,maar van de megane volgens mij niet.

Dat hendeltje voor dashboardkastje moet je in 1 geheel kopen met klep.
De klep is namelijk wel los te vervangen,maar deze kost ook ruim 100 euro.

rened

mijn dealer wou het beugeltje niet los leveren, enkel als compleet raammeganisme a 298 euro.
Mij iets te gortig voor een beugeltje van nog geen 50 cent eigenlijk...

Dashbordkastje kwam op 135 euro uit.

Heerlijk, die dealer prijzen :)

meganemaarssen

kijk bij BREZAN..

de mijne is al vervangen..compleet systeem € 169,-
is een kwaal van de Megane dat dat ROT klipje afbreekt...
op naar een RS...Look dan....;)

rened

mattew, kun jij toevallig ook aan het nummertje van het beugeltje voor de senic komen?

via carpartsdirect.nl kun je het meganisme al voor 121 euro krijgen, zonder motor dan.
Is dan ook gewoon van Valeo, dus scheelt al heel wat!

Wouter1980

Citaat van: matthew op 19 maart 2010, 22:03:40
Ik verwacht je raammechanisme kapot.

ik heb bij de garage een nieuwe motor in laten bouwen. ben naar de supermarkt geweest, ramen dichtgedaan, toen ik terug kwam uit de winkel stond mijn raam helemaal open.
meteen naar de garage gegaan om te laten repareren.

Rataplan

kijk eens op de duitse ebay, daar staan reparatiesetjes voor de megane met alleen die beugeltjes.
Ze kosten ook iets van 10 euro of iets in die richting, dus valt heel erg mee.
Ik heb een DIY raammechanisme vervangen topic geopend.
Ik had toen de mazzel dat ik op marktplaats een compleet mechanisme kon krijgen voor een paar tientjes.
Het is inderdaad niet prettig om de boel weer op spanning te krijgen als je de kabel uit het motortje hebt.
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11940.0

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev