Advertenties


Witte rook uit uitlaat..

Gestart door Marlies, 21 januari 2014, 23:31:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marlies

Hallo,

Ik heb een vraag, heb vorige week een renault megane gekocht van mensen die die auto al meer dan 7 jaar in bezit hadden.
Het gaat om een 1.4i RL uit 1996.
Nu zag ik dat er witte rook uit de uitlaat komt, heb gelezen dat het een lekke koppakking kan zijn..??

De mensen hadden die auto en reden er 3x in de week mee, een kleine afstand van max 2 km heen en terug. Dus erg korte afstanden. Nu heb ik niet kunnen vinden wat het dan nog kan zijn. (De auto is altijd in die tijd in onderhoud geweest in de garage.)

Ik heb het zelf vanmorgen gezien toen ik een afstand maakte van ong 10 km. wilde parkeren en zag dus witte rook (motor warm)..
Der zit verder geen smurrie in de koelvloeistofreservoir of op mijn pijlstokkie..

Heb er verder nog niet echt mee gereden, omdat de linker vooras vervangen moet worden (is een beetje krom xD) dus dacht misschien of iemand weet of het de koppakking is..

Alvast bedankt voor de reacties..

mark29

Als hij na een lang stuk rijden, motor en uitlaat goed warm, nog erg walmt zit het er dik in dat die koppakking eruit ligt, is wel een kwaaltje van die motoren, 1.4 1.6 8 klepper motoren.

Maar als hun altijd korte stukken hebben gereden, kan die uitlaat nog vol condens zitten, dus een goed lange proefrit kan echt geen kwaad om even te kijken of het minder word, houd wel je temperatuur meter in de gaten.

Jacques

Kijk ook of het koelvloeistofniveau daalt. Zo ja, dan is het tijd om aan een lekke koppakking te denken. Je kunt natuurlijk bij de garage een compressietest laten doen dan krijg je al wat meer zekerheid.

Marlies

Bedankt voor de reacties!

De koelvloeistofniveau is nog hetzelfde als in November zeiden ze, want die mensen lieten alle vloeistoffen enz. bij de garage bijvullen, de koelvloeistofniveau zit bijna op de max, net eronder..

Heb hem in Zelhem gekocht, toen ik naar huis gereden heb reed mijn vriend achter mij (ong. 80 km.), maar die heeft verder geen witte rook meer gezien tijdens het rijden..

Maar wel tijdens een kort ritje.. Ook blijft mijn temperatuurmeter mooi op "pijl" (nog onder de helft zeg maar)

Dus na een lang stuk rijden heb ik het niet gezien, na een kort stuk rijden wel..

Dus binnenkort maar een lang stuk rijden en wie weet een compressietest doen haha..

BadEend

Na een km of 30 mag er geen rook meer uit de uitlaat komen.

Boris-Djurre

Citaat van: Marlies op 22 januari 2014, 11:21:52
Bedankt voor de reacties!

De koelvloeistofniveau is nog hetzelfde als in November zeiden ze, want die mensen lieten alle vloeistoffen enz. bij de garage bijvullen, de koelvloeistofniveau zit bijna op de max, net eronder..

Heb hem in Zelhem gekocht, toen ik naar huis gereden heb reed mijn vriend achter mij (ong. 80 km.), maar die heeft verder geen witte rook meer gezien tijdens het rijden..

Maar wel tijdens een kort ritje.. Ook blijft mijn temperatuurmeter mooi op "pijl" (nog onder de helft zeg maar)

Dus na een lang stuk rijden heb ik het niet gezien, na een kort stuk rijden wel..

Dus binnenkort maar een lang stuk rijden en wie weet een compressietest doen haha..

*het is koud buiten
*veel korte stukjes gereden
*koelvloeistofniveau al maanden op zelfde - hoge- peil
*bij rit van 80km geen witte rook meer te zien
*motortemp blijft stabiel

Ik zou zeggen op basis van wat ik hierboven lees: geen probleem. Compressietest lekker laten voor wat het is. De meeste benzineauto's 'roken' (eigenlijk is het gewoon damp, geen rook) bij deze buitentemperaturen de eerste 10km van een rit die met koude motor begint.

Nicole

Niet te druk over maken in deze tijd.
Vrijwel alle auto's hebben het nu.
Het ligt er wel aan hoeveel natuurlijk. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Marlies

Haha ja oké, dan zal het wel daar allemaal aan liggen.. Ik zal het zien..
Heb het bij me vorige auto's niet zo gehad namelijk, vandaar dat ik het een beetje raar vond haha.
Maar in ieder geval iedereen voor het meedenken!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev