Advertenties


Slaat af onder het rijden..

Gestart door -MegCoupe-, 29 mei 2009, 21:34:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-MegCoupe-

Misschien het zelfde probleem als in dit topic http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=9969.0 (heb er zelf geen verstand van namelijk haha) maar toch plaats ik het probleem even.

Ik heb mijn megane (coupe 1.6e '96) nu net een jaartje, waarvan hij eerst een half jaartje stil heeft gestaan.
Sinds begin november '08 rijden we er in.
In het begin eigenlijk nooit problemen gehad..
Maar sinds een maandje terug komen alle problemen ineens voor 't zicht..
Eerst voorste motorsteun doormidden, daarna beide veren gebroken, en vandaag begon het volgende ''feestje''.

We reden vandaag de parkeer garage in (omhoog), en ineens begon hij te stotteren, toerental zakt geleidelijk weg, en valt stotterend uit.

Eerste klacht dient zich voor bij warm wordende motor,bij ongeveer 90 graden wordt het wel erger.
50 meter normaal en begint dan weer stotteren.
Motor begint op 2 cylinders te lopen en slaat af.
Je ruikt sterk een benzinelucht.

Bij koude motor geen problemen.

cabriolet

dit heb ik presies het zelfde gehad heb gister een nieuwe bobine erin gezet en tot nu toe is het weg

ik had ook dat er rook onsder me motor kap vandaan kwam

M@ttie

Klinkt inderdaad ook als een kapotte bobine, ff met een gieter een beetje water over de bobines (geen a'dam rijnkanaal van maken natuurlijk) meestal slaat de bobine dan door....
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

-MegCoupe-

Helaas, het is geen bobine, mijn vriend heeft diverse dingen vervangen. Momenteel heeft hij hem de hele dag (van 8 tot 17.00) aan de loop, zolang hij stil staat is het goed, maar als hij gaat rijden, begint het ''feest'' weer. Deze week nogmaals proberen uit te lezen, hopen dat daar wat uit komt. Misschien nog meer mensen met ideeën wat het kan zijn?

subzero


Rogier

ik had dit probleem ook met mijn 1.6e ik had toen de motor uit laten lezen bij de renault dealer en de stappemotor laten resetten en de stappemotor schoongemaakt en tot heden slaat de auto niet meer af ;) misschien is het bij jou ook een kwestie van een klein schoonmaakbeurtje ;)

groetjes

-MegCoupe-

Uitlezen lukt op de een of andere manier niet bij m'n megane.
Tot op heden 2x geprobeerd, en beide komen niet in motorsturing 1 en 2.

Waar zit trouwens de brandstofdrukregelaar bij de megane coupe?

M@ttie

Op de injectorrail volgens mij
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev