Advertenties


kachel probleem

Gestart door Francois, 3 mei 2007, 21:04:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francois

Hallo ik heb een vraagje, heb het idee dat mijn blazer niet meer zo hard blaast als ik hem voluit zet.
ook stopt hij er af en toe mee, en als ik hem dan gewoon aan laat staan, dan begint hij uit zich zelf weer een x.
Ik hoorde dat dit mijn kachel weerstand is, of mijn kachel motor zelf, ik dacht zelf eerder aan de motor zelf, omdat hij niet zo heel hard blaast.
Zit die kachel weerstand in de motor? of zijn dit 2 apparte dingen?

hoop dat iemand kan helpen

dennis (red-devil)

als je naast de accu kijkt aan de rechte kant als je voor de auto staat
zie je wat draden naar een kastje lopen dat is je kachelweerstand deze zit met 2 schroefjes vast kun je wel slecht bij komen hoor
kijk er wel snel naar want heb ook het zelfde gehad maar toen waren me bedrading ook al iets gesmolten
Red-Devil

Francois

Hallo nog even een vraagje over mijn kachel.

Af en toe doet hij het gewoon, en soms doet hij het ineens niet meer, maar als ik hem dan op stand 6 zet dan werkt hij altijd.
Zet ik hem van 6 naar 5 of lager, doet hij weer niets meer.
Laat ik hem dan een tijd staan wil hij wel eens aanspringen op die lage standen.

Iemand een idee waar ik kan zoeken?


EyesOnly

Citaat van: dennis (red-devil) op  4 mei 2007, 18:13:38
als je naast de accu kijkt aan de rechte kant als je voor de auto staat
zie je wat draden naar een kastje lopen dat is je kachelweerstand deze zit met 2 schroefjes vast kun je wel slecht bij komen hoor
kijk er wel snel naar want heb ook het zelfde gehad maar toen waren me bedrading ook al iets gesmolten


Francois

maar kan het de kachelweerstand wel zijn, omdat hij het op stand 6 altijd doet, ook al staat hij 4 uur aan, op de andere standen maar af en toe.

Francois

Kan zoiets zelf gemaakt worden? of moet je zoiets kopen bij een dealer?


dennis (red-devil)

heb je al naar de stekker gekeken die in je kachelweerstand zit
Red-Devil

Francois

oke ben er al achter, dat zwarte ding dat in de buis van de kachel geschroeft zit, met printplaat en koelrib erop weet niet of dat de kachel weerstand is, maar die stekker die erin zat waren de 2 zwarte dikke draden verbrand in de stekker, die was op de plaats van die 2 draden gesmolten.toen ook even de printplaat gecontroleerd en daar was het soldeersel van die 2 verbrande pennentjes ook los.
Hele printje opnieuw opgesoldeerd, en die 2 die verbrand waren heb ik gewoon op die plek een kabeltje rechtstreeks op de printplaat gesoldeerd, dus die 2 lopen nu buiten de stekker om.

en nu doet hij het weer perfect, zo goed heeft ie het nog niet gedaan.
Alleen gopen dat dat zo blijft.

Paul

Dat is idd de kachelweesrstand Y
Als je goed geslodeerd hebt, dan zal hij nu wel probleemloos blijven werken.
Let er wel op, dat alles waterdicht is, dus evt er een kitspuit op loslaten. ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Francois

komt er veel water bij dan?Heb de kabeltjes die gesoldeerd zijn met krimpkous eroverheen gedaan, maar moet ik de stekker zelf ook vol kitten?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev