Advertenties


Remote..

Gestart door RaymondTroost, 30 november 2005, 20:51:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RaymondTroost

Zaterdag een actieve subwoofer gekocht van het merk infinity.
Nu is een subwoofer aansluiten natuurlijk niet zo moeilijk, dus heb ik dit samen met een maatje gedaan.

De ground hebben we onder de stoel bevestigd.
De accukabel hebben we netjes aangelegd door het gat heen.
Tulips naar de radiotoegelegd dit werkte allemaal.
Daarna kwam het probleem, de remote van de radio werkte niet meer.

Na veel doormeten zijn we erachter gekomen dat deze remote van de radio niet meer werkte.
Het betreft een JVC radio. We hebben het op allerlei manieren proberen door te meten, maar het werkte niet.
Dat wisten we eerst niet, waardoor we raar stonden te kijken toen we alles netjes hadden aangesloten en de subwoofer nog steeds niet werkte.
Toen we de spannigsmeter bij de woofer op de + van de accu hielden en de kleine + van de remote, bleek hij te gaan werken.
Raar dachten wij!
Maar toen maar besloten om de gele draad van de radio te nemen (+ als contact aan staat).
Nu deed hij het nog niet, bleek de remote draad geknakt te zijn, vlak achterin.
Na dit verholpen te hebben werkte de woofer.

Gelukkig legt bij renault een mooi gleufje, waar je alles netjes in kan verwerken.
Misschien optie dat renault standaard een woofer bij de auto's gaan leveren? :P :)

Maar goed nu komt het probleem.
Er werd gezegd door Re-Cars dat de gele draad van de radio een digitale + / - is, maar dit kan toch niet?
Er werd ook vertelt, als je deze draad zou splitsen en doorlinken (wat wij dus hebben gedaan) de auto raar kan gaan doen...
Nu is het volgende sindsdien raar gaan doen (paar dagen later)

-Tellerverlichting
-Benzinemeter
-Toerentellerverlichting

Kan dit echt aan de radio leggen? Of denken jullie nee
Mijn mening is dat het niet kan, omdat de radio apart gezekerd is, maar geld dit ook voor de gele draad?
Graag hoop ik wat meer van jullie te horen

Bedankt!

Raymond Troost

bas1984

remote op je radio aangesloten of rechtstreeks op je accu?
of is het probleem dat je nei weet hoe je het op je versterker moe ansluiten?

RaymondTroost

Zie aanpassing 1ste bericht, nu is het allemaal wat duidelijker  ;)

bas1984

volgens mij is het idd niet de bedoeling om van jeconstante + af te takken als er bij je radio een remote zit......

kan je beter rechtstreeks van je accu een draadje trekken.... wel ff afzekeren!!!! en ff mooie schakelaar in je auto hobbyen zodat je zelf je versterker aan en uit kan zetten!

Erix

Hey Raymond,

Klinkt allemaal erg vaag.... Als ik het goed begrijp heb je het contactdraadje naar je radio gebruikt om de remote van je versterker te activeren. Klopt?
Mocht dat inderdaad het geval zijn dan ###t die audio-zaak uit zijn nek. Voeding is niet digitaal of analoog maar levert alleen vermogen. Het enige waar je tegenaan kunt lopen is dat je versterker een knal geeft als je alles aanzet of uitzet. De remote van je radio schakelt namelijk als eerste uit waarna de radio zelf pas uitgeschakeld wordt. Zo wordt een eventuele spanningspiek over je line-out niet door je versterker versterkt (omdat die dan al uit is) als je radio ingeschakeld/uitgeschakeld wordt.

Het lijkt er meer op dat je per ongeluk een stekker van je kabelboom een stukje hebt losgetrokken... Kijk voor de gein of alles nogsteeds niet werkt als je van de actieve sub de massa losgooit. Dan werkt deze geheel niet meer, ook niet je fake remote aangezien deze dan ook geen massa meer heeft.
ZX-Audio · the finest audio products around

RaymondTroost

@ bas1984

Maar als je dan je schakelaar vergeet uit te zetten, staat je sub de hele tijd aan.
En daarnaast praten we heir niet over een continu +, maar de contact + die je radio aanstuurt op het moment dat je het contact omdraait!

@ Erix
Over die voeding dacht ik zelf ook al, maar die zaak ijlt dus gewoon dik!
Die knal waarover jij het hebt hoor je ook en bij het opstarten een soort trilling.

Kabelboom weet ik niet, want dan hadden deze problemen direct moeten optreden.
Een paar dagen later begonnen de problemen pas.

Is dit weer een geval van Renault Elektronica?Of puur toeval?

Erix

Die knal kan op zich kan niet zo heel veel kwaad zolang die niet extreem is. Kijk ff naar de uitslag van de subwoofer of deze niet te ver over zijn XMax gaat.

Hoe de stekkers bij een megane zitten weet ik nog niet... zover heb ik hem nog nie gesloopt. Bij een GTT zit er geen vergrendeling of niets op. Het zou zomaar kunnen dat ie nog net zat en tijdens het rijden verder is losgetrild of iets in die richting. Dat gele draadje is niet meer dan een geschakelde plus die van je contactslot afkomt.
ZX-Audio · the finest audio products around

Jesse

Weet je zeker dat toen je remote nog op je radio zat de draad niet geknakt was?

Greencabrio

Misschien een domme opmerking maar helpt het niet gewoon als je je remote op je frame(ongelakt deel) vastmaakt??? Dat geeft ook een minsignaal af...

Robin

Remote geeft een plus signaal.
\M.V.G

Greencabrio

Hey dan haal ik vast de radio en de versterker door elkaar!!! Heb de remote van mijn versterker idd ophet frame zitten!

Excuus!

Robin

Je remote ligt van je radio naar de versterker.
De radio geeft een 12v spanning die een relais schakeld in de versterker.
Valt die spanning weg gaat je versterker uit.

Ben benieuwd hoe het bij jou zit dan.

M.V.G

bas1984

Citaat van: Michael op  1 december 2005, 11:32:53
Hey dan haal ik vast de radio en de versterker door elkaar!!! Heb de remote van mijn versterker idd ophet frame zitten!

Excuus!

volgens mij ben jij met de massa in de war ofzo.... die pak je idd van je chassis af....

remote geeft een 12 v signaal na de versterker dat die aan moet springen en dat doe je chassis niet

RaymondTroost

oke @ erix.. Waar zit die kabelboom stekker dan ongeveer, Kan er op het moment niet zo snel opkomen

Kenny Mattheus

Kan misschien wel een stomme opmerking zijn, maar heb je dit alleen als het systeem redelijk hard aan het spelen is?
Had dit namelijk ook voor en ik kreeg spanningsval doordat het gehele systeem een beetje teveel stroom weg trok...
Na het plaatsen van een condensator heb ik helemaal geen last meer gehad van dit soort toestanden, het enige wat de wagen eraan overhield was een kapotte rekeneenheid van de airbags  ;D
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev