Advertenties


hoog in toeren stationair

Gestart door conti, 16 maart 2012, 16:37:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

conti

Hallo,

wie weet of het zo hoort. Heb 8jaar met me megane probleemloos rond gereden en heb nu een megane type 2 gekocht.

Mijn eerdere megane draaide 500rpm stationair en deze zit iets boven de 1000rpm stationair.

Ook heeft ie bij het optrekken en dip, net of die afslaat. Het is iets van één seconde, een beetje irritant als je wat vlotter weg wilt rijden.

Heeft het iets met elkaar te maken ??? Wie kan mij verder helpen.

Heeft voor de koop een onderhouds beurt gehad en bij +/- 100.000km is de distributie snaar vervangen.

groet
martin

Roadkill (Michiel)

Wat voor motor hangt er in is misschien makkelijk om te weten.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

conti

Ja sorry 8)7

een 16. 16v met 138.000km op de teller.

ff nog een simpele vraag tussendoor. Wil kijken of er echt een beurt is gegeven en dat is het makkelijks door de luchtfilter eruit te halen.
Maar hoe haal je die verdomde luchtfilter tussen uit, ruimte is er niet zit tegen de accu en nog wat elect.componenten aan.

martin

Tedo

Luchtfilter kan je na het lossen van twee schroeven recht naar boven trekken. Is anders dan bij Megane I.

De dip na het optrekken is een bekende karakteristiek van de Megane II, en hebben ze allemaal (tenminste, in de 8 waar ik in (mee)gereden heb). Niets aan te doen, ook chiptuning helpt niet.

conti

Met de luchtfilter ben ik woensdag al in gevecht geweest, de 2 kruiskoppen losgedraaid maar de voorplaat is niet weg te halen.
Moet ik dan meer demonteren, of schroeven los en de voorplaat omhoog trekken.

Had ook de luchtmeng klep losgehaald en schoongemaakt, was aardig aangekoekt. Ook voor de zekerheid 4 nieuwe bougies erin gedraaid en alle stekkers nagelopen.

Las in een ander topic over doorbranden van de bobines door hitte. Is het dan niet verstandiger om de plastike sierkap boven op de motor niet te monteren s'zomers ???
Mijn oude megane 16/16v had die kap ook niet en nooit doorgebrande bobines gehad.

conti

Tedo

Denk niet dat de afdekkap op de motor iets uitmaakt. Heb je hier iets aan voor het luchtfilter?:

http://megane2.superforum.fr/t4432-remplacement-du-filtre-a-air-moteur-essence-ou-diesel

Roadkill (Michiel)

Ik zou toch denken dat je aan de staat van de bougies toch al kan zien of de auto onderhoud heeft gehad,die zouden dan nog nieuw moeten zijn...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

conti

Bougies zagen er inderdaad niet oud uit, zaten ook niet goed vast. Kon zonder kracht losdraaien.

Luchtfilter los halen is dus makkelijker dan het lijkt, thanks.
Je bent zo bang om iets te breken, het is allemaal plastiek tegenwoordig.

Iemand nog sugesties voor het hoge toerental ???

conti,

Tedo

Ik vind net iets boven 1000 rpm niet schrikbarend hoog (mijn Megane's draaien ongeveer 900 rpm stationair), maar misschien staat 'ie net wat te hoog /rijk afgesteld?

conti

Rijdt verder goed en netjes, vandaag 170km op de teller erbij gezet. Snelweg km's.

Laat het verder zoals het is, maar vreemd dat mijn vorige megane 500rpm draaide stationair.

Andy,

Roadkill (Michiel)

Hmm dacht dat de Meg2 ook gewoon rond de 700tpm draaien normaal,die van mij iig wel
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

Hoort idd tussen 700 en 900 toeren stationair te draaien.

Dus draaid idd wat aan de hoge kant stationair.
Maar koud doen ze dat standaard wat als de mototr een beetje op bedrijfstemperatuur is,is het er dan nog?

500 van de vorige is te weinig.

eelko

heb een 1.4  van 2005 die draait ook hoog in de toeren. 1200 soms 1400 stationair even gas geven helpt ook wel eens net of die blijft hangen de ene keer zakt die naar de 900 andere keer blijft het gewoon hoog. verbruik is wel redelijk gemiddeld 1 : 12 / 12,5.
familie ervaringen geven ook aan dat toerental rond de 800 ligt dus die van mij is ook hoger. afstelling bij een volgende beurt dus maar laten controleren?

Roadkill (Michiel)

Ok jij hebt een 1,4 draait ie continu zo hoog of draait ie zeg 800 tpm verhoogt tot 1400tpm zakt dan weer tot 800 en stijgt dan weer??Als dat het geval is dan kan je het beste de dynamo laten vervangen.... Maar houd het maar ff in de gaten,kan zijn dat er wat vervuild is,als het de dynamo is zal je toerental stationair steeds ietsjes hoger gaan worden,tot het lijkt alsof je heel zenuwachtig voor het rode licht staat te wachten tot het groan word..... Mijn ervaring is dat je het beste je gasklephuis kan (laten) schoonmaken,en als het dan niet weg is de dealer te vragen of ie wil kijken of het over is als er een nieuwe dynamo opzit. Ik heb dit probleem namelijk gehad de 1e 3 maanden dat ik hem had,heeft me 1500 euri gekost en toen was het nog niet opgelost,op inet gevonden dat dit het zou kunnen zijn (rekeningen gezien van clio's met hetzelfde blok met lijsten werkezaamheden die veeeeel hoger waren) en toen uit pure wanhoop de dynamo laten vervangen. Vanaf het moment dat die was vervangen liep de auto als nieuw,en dat doet ie nu een 70.000 km later nog steeds. Dynamo vervangen kostte mij 350 euri.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev