Advertenties


Tik in motorblok Megane Coupe 1.6E

Gestart door DannyF, 10 december 2007, 16:08:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyF

Sinds (08-12-2007) heb ik een tik in mijn blok.
Ik ben hiervoor naar de garage gegaan, zij hebben mij verteld dat het
waarschijnlijk om de cilinderlagergs gaat.. heel ### dus allemaal!
De auto is dus nu onbruikbaar en om het dan maar niet over de verkoopwaarde te hebben  :neen:
Het gaat hier om een (Renault/Megane Coupe/1.6E/1997.)

Aangezien dit nog een duur proces kan worden, ben ik opzoek naar mogelijke opties.

Wat zijn eventueel de opties hiervoor?
een nieuw blok wordt ook al snel een prijzig verhaal.
Zijn er nog andere typen motorblokken die ik erin kan zetten?
Is er iemand die nog een leuk blok in de aanbieding heeft, of zin in een leuk project? :)

HELP! _o_


Dennis20

1.6 tikken ook vaak omdat de kleppen dan gesteld moeten worden,
ik weet niet hoe regelmatig die tik is, maar als het snel achter elkaar aan gaat dan is dit ook een mogelijkheid..  succes met zoeken

DannyF

ja het is vaak en snel achter elkaar  :neen:

Birt

De kleppen hebben bij mijn 1.6e altijd lawaai gemaakt. het is even weg als je ze stelt of er nieuwe olie in doet. Maar hij tikt nog altijd verder bij de volgende eigenaar. en dat al zo'n 75d km. Is het echt een hele harde tik, dan kan het stellen wel eens helpen.

Als de auto op gas loopt, dan moet het stellen regelmatig gebeuren. En het kan dan ook zijn dat het stellen aan het eind is. Maar ik denk zo dat de garage dat ook wel weet. Dus misschien is het wel wat erger dan alleen kleppen.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Paul

Als de garage zegt dat het de krukas/drijfstang-lagers zijn, dan zullen de kleppen het probleem niet zijn denk ik.
Ik zou kiezen vor een sloopmotor, 1,6jes liggen er genoeg.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew


Paul

Meestal is dan de krukas beschadigd en kan bij het oud ijzer.
Als je de carterpan eronderuit haalt, kun je het zien.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

nova_niek

Als het inderdaad de krukaslagers zijn, dan is olie aftappen een goed controlemiddel. Simpelweg de olie controleren op koperkleurige snippertjes (resten van lagerschalen). Olie schoon? Dan zit het probleem (gelukkig) niet in de krukaslagers. En nee, als de lagers naar de haaien zijn dan red je het niet met simpelweg lagers vervangen omdat de loopvlakken op de bigends/hoofdlagers dan ook ingelopen zijn. Problemen op micorscopisch niveau!

Verdere controlemiddelen: oliedruk meten en compressie meten. Onlangs een K7M gerepareerd (koppakking lek tussen cilinder 3 en 4) en die begon ook flink te tikken tegen het moment dat de koppakking kapot ging.

Luid tikken kan ook wijzen op een lekke uitlaatpakking of gescheurd uitlaatspruitstuk. Kortom, genoeg oorzaken voor een irritant probleem.

Succes,
Niek

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev