Advertenties


Recente berichten

#11
[Mégane 2] Motorisch / Re: storing injectie defect
Laatste bericht door ronnieD - 24 april 2024, 06:30:21
oke, valt dit eenvoudig te verhelpen of moet ik ermee naar de garage ?
#12
[Mégane 2] Motorisch / Re: storing injectie defect
Laatste bericht door Jacques - 23 april 2024, 18:04:37
Kan van alles zijn, maar ik verdenk je electronische gaspedaal. Als de loper hapert, gaat de motor in de noodloop.
#13
[Mégane 2] Motorisch / storing injectie defect
Laatste bericht door ronnieD - 23 april 2024, 12:23:34
Mijn auto is een megane cc 2.0-16v uit 2006 en tijdens het rijden kreeg ik opeens de melding "injectie defect" en het oranje steeksleutel lampje begon te branden.
Auto had helemaal geen trekkracht meer en na 100 meter was het vermogen helemaal weg en moest ik hem aan de kant zetten.
Ik heb de auto uitgezet en na een minuutje weer gestart en foutmelding was weg en de auto reed weer normaal.
Weet iemand wat dit kan zijn ?
#14
VIP Worden / Re: Reviseren EDC bak noorden ...
Laatste bericht door mark - 22 april 2024, 20:19:54
Elke monteur met een beetje gezond verstand kan dit doen.  !-!

Verder is het gewoon een slijtage kwestie, kortom je bent gewoon aan de beurt, zal alleen maar erger worden als je er niets aan doet.
#15
Projecten / Re: 2.0 16v F7R Coupé Ramon
Laatste bericht door Ramon87 - 21 april 2024, 20:31:32
21-04-2024 – 2 Coupes minder (helaas)

Laatste maanden is het wat rustig om 2 redenen. De 1ste is het weer. Man wat een regen  :neen: . Je kunt er niets op plannen als je het op de oprit moet gaan doen. De 2de reden is dat we in het proces zitten van het aankopen en verkopen van een huis. Eind februari zijn we wezen kijken bij een huis in de buurt en zo kwamen we van het 1 in het ander. Na het tekenen van de koop overeenkomst moesten we onze eigen huis nog te koop zetten  8)7 . De markt hadden we gelukkig mee en volgende week gaan we de koopovereenkomst tekenen van onze huidige huis. En na de zomer krijgen we dan de sleutel.

Nieuwe huis moet echt ons laatste huis worden. Mooi vrijstaand jaren 30 woning met een redelijke kavel. Hierop gaan we een mooie garage / schuur neer zetten in de aankomende jaren. Het huis zelf is 80% af, dus hier gaan we ons ook zeker mee vermaken.
Zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de auto hobby, maar straks hopelijk een mooie eigen werkplaats tot mijn beschikking, waar ik helemaal los kan gaan  !-! .

Ondertussen heb ik verder niets gedaan aan de Megane. Af en toe even een klein rondje rijden en daar is ook alles mee gezegd.
Gisteren wel gesleuteld aan 2 coupes welke bestemd waren voor de sloop (helaas).
Er werden 2 coupe's aangeboden in onderdelen en dit was voor mij de kans om eens wat specifieke onderdelen er vanaf te trekken. Omdat ruimte nog steeds een dingetje is, ging het mij vooral om kleinere plastic en elektronica zaken.

De verkoper had de motoren al verkocht, dus hier kon ik helaas geen aanspraak meer op doen. Ondanks dat heb ik nog veel bruikbare onderdelen eraf getrokken. En ook veel stekkers afgeknipt. Allemaal specifiek voor deze Megane's.

Het weer was helaas niet met ons, maar we zijn er doorgekomen. Uiteindelijk ook nog een redelijke voor en achterbumper meegenomen (nog geen idee waar ik deze moet laten).



Een greep uit de onderdelen: Kachel paneel, sleepring met knuppels (voor boordcomputer incl. Stekkers), Kenteken bak, grillijsten onder de koplampen, wisserarm(kapjes), daklijsten, 16v emblemen en nog veel meer.

Dingetjes waar alleen iemand als ik nog echt voor gaat. Ook nog gekeken naar plaatwerk, maar beide coupe's waren behoorlijk verrot. Alles wat metaal was, had wel ergens roest. Helaas.

Interieur was ook te ver heen, om nog zaken van te redden.

De verkoper wie meer met Clio's had, dacht er wel makkelijk van af te komen, maar de interesse viel tegen (m.u.v. de motoren). Maar ja, 2 of 3 van deze Megane Coupes welke er nog in NL rijden met een apk. En totaal (incl ph2) zullen er nog ergens rond de 200 coupe's zijn in NL. Bizar weinig. Jammer.





Kwam toevallig met mijn rondje laatst een andere ph1 coupe tegen. Dus een dikke meeting  :q .
Was een 1.6e. Zag er redelijk uit, maar was nog steeds bij de eerste eigenaar. Dat is wel gaaf.



Vandaag onderdelen nagekeken, schoongemaakt en opgeborgen. Ik hou mijn voorraad bij in een excel overzicht, dus deze moet ik nog bijwerken.

Ik moet nu nog wel een zak klipjes hebben voor de dakrails. Bij mijn coupe is er nu 1 kapot (ziet er niet uit) en met het idee dat ik mijn dak ook wil laten fixen, zullen ze er enkele keren af moeten. Dus weer even zoeken.

In ieder geval super blij met de onderdelen die ik heb bemachtigd. Hierdoor kan ik de Megane in ieder geval weer wat langer weg waardig houden. Deze 2 coupe's gaan naar mijn bezoek naar de sloop, waar ze zeer waarschijnlijk direct verwerkt gaan worden. Weer 2 Megane Coupe's minder helaas.

Als het wat rustiger is betreft het huis, wil ik weer aan de slag gaan met de Megane. Achteras wisselen, daklijst wisselen en dan de auto uitlijnen, afstellen en afwegen. Zin in.
#16
[Mégane 3] Motorisch / Re: 1.5 DCI 110 - Lekkage bij ...
Laatste bericht door remie - 20 april 2024, 11:16:55
Citaat van: mark29 op 19 april 2024, 17:21:09Die o ring is het vaak inderdaad, maar zit ik nu op die foto naar een scheur in de slang te kijken?
Terhoogte van die klem links boven.


Nu je het zegt lijkt het op de foto inderdaad zo maar is het niet. Wat je ziet is de naad van de slang en het rubber is daar een beetje losgekomen, de slang is nog intact.

Ik was al naar de dealer geweest en die hadden enkele de intercoolerslang op de tekening staan en daar zou "waarschijnlijk" dan wel de o-ring bij zitten.

Toen heb ik ze het nummer doorgegeven en was ik voor 12 euro klaar.

De slang heb ik eerst aan de bovenkant (turbozijde) los gemaakt, de 10mm moer er af gehaald en de slang zo een beetje gedraaid, 2 vorken achter de veer met de ruggen naar elkaar en toen kwam de slang erg gemakkelijk los.

Nu moest ik wel even zoeken want ik kon geen versleten o-ring vinden. Wel zag ik een groef op de pijp lopen waar de slang op klikt, daar past de o-ring perfect op. Dus nu verwacht ik dat het wel opgelost zal zijn. Klopt het dat de o-ring daar hoort? Alles past nog steeds prima in elkaar.

De multiriem zag er nog goed uit dus die hoeft gelukkig niet.
De rest heb ik  met remmenreiniger en een doek schoongemaakt en nu maar zien of hij droog blijft :-D



#17
[Mégane 3] Motorisch / Re: 1.5 DCI 110 - Lekkage bij ...
Laatste bericht door mark29 - 19 april 2024, 17:21:09
Die o ring is het vaak inderdaad, maar zit ik nu op die foto naar een scheur in de slang te kijken?
Terhoogte van die klem links boven.
#18
[Mégane 3] Motorisch / Re: 1.5 DCI 110 - Lekkage bij ...
Laatste bericht door remie - 18 april 2024, 09:03:34
O-Ring al besteld bij de dealer, heeft mij €12,06 gekost.
Op de tekeningen van mijn auto stond er niets bij over een losse o-ring en moest ik een hele slang kopen.
Dus op de gok deze ring besteld en kijken of hij past, qua diameter lijkt het wel een heel eind in de richting.

Vanavond als het droog blijft even de koplamp er uit trekken en de slang losklikken en kijken of het past :-)
#19
[Mégane 3] Motorisch / Re: Controleer start/stop
Laatste bericht door JeeWee - 17 april 2024, 06:06:58
Bedankt voor de info. Ik heb het kastje al bestudeerd. Ik denk dat ik er toch even mij langs de (universele?) garage rijd. Zodat zij deze zekering kunnen vervangen.
#20
[Mégane I] Motorisch / Re: F7R 710
Laatste bericht door Blokvijf - 16 april 2024, 23:10:48
Ik heb een probleem met de Megane cabrio die ik in orde maak voor de verkoop. De auto naar binnen gereden, de brug op om het flexibele uitlaatstuk inclusief kat te vervangen. Nu wil de auto niet meer starten. Dashboard verlichting gaat aan, de brandstofpomp hoor ik ook maar de startmotor doet niets. Nu weet ik dat er een alarm is ingebouwd die ook op de sleutel reageert. De deuren gaan open maar het ledlampje blijft branden. Dashboard opengehaald en de module gelokaliseerd. Een cobra alarm speciaal voor Renault. Dankzij een topic uit 2009 weet ik dat dit aftermarket door dealers is ingebouwd. Is ook wel te zien aan de manier waarop dat is gedaan. Ik heb helaas geen reset code. De kabelboom van het alarm gevolgd en onder de linker dorpel wat aansluitingen. Ik denk signaal aansluitingen. Er gaan ook een aantal draden naar achter de zekeringkast waarvan ik vermoed dat daar de onderbreking zit. In het Haynes boek staat wel iets beschreven om die te verwijderen om bij de relais te kunnen komen maar die is vrij beknopt en het is me nog niet gelukt.
Mijn vraag nu is hoe dit te doen. Of misschien een andere oplossing. Ik heb nog niets losgeknipt op het ledlampje na. Voorheen nooit problemen met het alarm gehad.
EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev