Advertenties


Recente berichten

#1
Aangeboden: Onderdelen / Diverse onderdelen Megane Coup...
Laatste bericht door martijndelaat - 11 juni 2025, 21:36:18
Te koop heel veel onderdelen voor een Renault Megane Coupe 7-2002.
Kleur geel

Er is veel te koop maar niet alles.
plaatwerk;
Motorkap (zonder grill, evt met lamellen grill)
Spatbord links
Spatbord rechts
Voorbumper
Koplampen met booskijkers.
Voorkop alleen in 1 koop.
Plaatwerk is in zeer nette staat, geen roest en lak glimt nog, geen blanke lak schade.
Achterklep maar zonder spoiler
Geen achterbumper

Interieur
Interieur inclusief dashboard en hemel, excl stoelen en achterbank.
Interieur is in super nette staat, helemaal zwart. Leder op de deurpanelen.
Zeer nette hemel. Zo'n hemel is maar heel kort geleverd in de megane. Zo'n net interieur vind je echt in geen 1 Megane meer.

Complete motor met versnellingsbak. 192000km maar loopt super netjes en ziet er als nieuw uit. Bak lekt een beetje aan schakel mechanisme.
Aandrijfassen en voorpoten.
Voorpoten met instelbare gele Koni's
Geen subframe, geen draagarmen, geen stuurhuis.

Radiateur

Achteras met gele koni's.

Alles is in zeer nette staat. Plaatwerk helemaal rest vrij rest ook. Auto heeft 15 jaar in Griekenland gereden en daarna 10 jaar alleen binnen gestaan. Je ziet dat overal aan af!

Vraag maar voor meer onderdelen.

ik weet niet hoe ik er foto's bij kan krijgen maar hierbij de link van marktplaats

https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2278420789
#2
[Mégane 2] Motorisch / probleem met mijn cabriodak. M...
Laatste bericht door Truffel - 9 juni 2025, 12:38:41
Beste leden

Ik heb een probleem met mijn cabriodak. een Megane 2.
Laatst had ik een ongelukje en heb toen de achterbumper en rechter achterlicht moeten vervangen. Carrosserie  moest ook hersteld worden. Is gedaan!
Sindsdien sluit aan diezelfde rechterkant het dak niet meer goed af als het open staat. Het lijkt er op dat het pennetje die het past houd in het "slot" aan de zijkant er niet meer in gaat of ieder geval niet juist zit. De kofferdeksel is dan ook niet "geborgd" aan die kant en is speling op het deksel.
Bij open dak geeft de computer een error. Aan de rechterkant is ook een grotere kier dan links.
Bij gesloten dak geen speling of errors.

Iemand een idee wat ik er aan moet doen?
#3
[Mégane 2] Overig / Re: Afdekklep cabrio gaat niet...
Laatste bericht door Truffel - 9 juni 2025, 12:33:05
Beste leden

Ik heb een probleem met mijn cabriodak. een Megane 2.
Laatst had ik een ongelukje en heb toen de achterbumper en rechter achterlicht moeten vervangen.
Sindsdien sluit aan diezelfde rechterkant het dak niet meer goed af als het open staat. Het lijkt er op dat het pennetje die het past houd in het "slot" aan de zijkant er niet meer in gaat of ieder geval niet juist zit. De kofferdeksel is dan ook niet "geborgd" aan die kant en is speling op het deksel.
Bij open dak geeft de computer een error. Aan de rechterkant is ook een grotere kier dan links.
Bij gesloten dak geen speling of errors.

Iemand een idee wat ik er aan moet doen?
#4
Projecten / Re: 2.0 16v F7R Coupé Ramon
Laatste bericht door Ramon87 - 30 mei 2025, 20:43:11
25-05-2025 – Franse auto dag 2025

Vandaag samen met een kameraad naar de Franse auto dag geweest. We wouden sowieso nog een keer naar de Visscher Classique museum, dus de combinatie mooi meegenomen.

Het was me nog gelukt om de motorkap aandacht te geven en gelukkig dat de auto netjes onder de hoes weggezet kon worden.

In de regen naar Buren en eenmaal daar de grime van onderweg eraf geveegd, terwijl het nog wel regende. Maar ik weet hoe de auto eruit gaat zien als het eenmaal opdroogd, dus de moeite waard. We waren ook op tijd. Voordeel? Mijn Megane stond zo goed als vooraan en we hadden de hele Museum voor onszelf terwijl het buiten nog regende.



De collectie van Visscher bestaat uit veel Frans en Duitse klassiekers en Youngtimers. Veel auto's waar ik en mijn kameraden wel wat mee hebben. Helaas geen uitgebreide Renault collectie. Er stonden nog 2 Renaults van de VKV groep, waarvan 1 auto waar ik wel een fan van ben.

Dit is de Megane 3 RS welke door VKV groep is aangepakt om de concurrentie aan te gaan met de Megane RS 275 Trophy-R van Renault zelf. Om te laten zien dat je met goede after-market onderdelen de zelfde prestaties kunt bereiken. Ze zijn wel heel extreem gegaan. Dit is later ook een inspiratie geweest voor verschillende modificatie aan mijn Mégane.

Deze videos gemaakt in samenwerking met Autoweek zijn nog te vinden op Youtube

De ultieme Renault Mégane RS – deel 1
https://www.youtube.com/watch?v=DkGOh1Pg7Q4

Er zijn 5 delen van allen enkele minuten. Leuk om weer terug te zien (inmiddels ook alweer 9 jaar geleden)





Visscher Classique is in ieder geval zeker de moeite waard als je van dit soort auto's houd.

Toen het eenmaal droog was zijn we een rondje gaan lopen op het terrein. We hadden niet echt een idee van hoeveel auto's we moesten verwachten, maar als ik het vergelijk met de andere events waar ik wel eens ben geweest, viel het mij een beetje tegen hoeveel fransozen er waren. Daarentegen stonden er wel leuke en diverse auto's tussen.

Bij de Franse autodag lopen er ook jury leden rond die de auto's beoordelen en aan de hand daarvan prijzen uitdelen. Ik hoopte dat mijn Mégane zou opvallen in de sportauto na 1985, maar dat is helaas niet gelukt. De genomineerden waren een Citroen AX GTI, Citroen Saxo VTS en een Clio 4 RS Trophy, waarvan de Clio heeft gewonnen. Jury kwam wel bevooroordeeld over bij de toelichting, maar dat was ons idee. Er moest wel meer een gimmic zijn dan dat ze kijken naar de auto zelf.

Volgens mij heb ik zo nu en dan genoeg mensen gezien bij de Mégane, dus waarschijnlijk genoeg mensen die het kunnen waarderen. `





Ondanks, zeer leuke dag. Na de uitreikingen zijn we ook weer richting huis gegaan.

Hier een greep uit voertuigen die wel onze aandacht trokken op het terrein.






















#5
Algemene zaken / Re: httpS?
Laatste bericht door Felix - 27 mei 2025, 11:47:16
Klopt. Wordt aan gewerkt, maar ik heb niet de rechten om https aan te zetten in plex.
(Heeft er mee te maken dat het grootste deel van de leden met een functie binnen de club al lang niet meer actief zijn en in sommige gevallen onbereikbaar)
#6
Algemene zaken / httpS?
Laatste bericht door i2paq - 26 mei 2025, 15:48:59
Het valt mij nu op dat deze site geen httpS (meer) heeft?

Of was dat altijd al zo?
#7
Projecten / Re: 2.0 16v F7R Coupé Ramon
Laatste bericht door Ramon87 - 23 mei 2025, 09:51:25
18-05-2025 – Klaar maken voor de Franse Auto Dag 2025


Kameraad en ikzelf hadden streven om dit jaar wat plekken te bezoeken en evenementen bij te wonen met onze auto's. Visscher Classique staat ook op ons lijstje en laat dit nu leuk te combineren zijn met de Franse Auto Dag.

Mégane is nu goed en er ligt geen olie meer onder de auto (al is de krukaskeerring wel slecht).

Daarvoor moet de auto natuurlijk wel een grondige wasbeurt krijgen. De auto zat sinds de as wissel niet meer onder de hoes en dat was te zien. Een dikke laag stof. Zand, pollen en van alles.

Bewust het wassen uitgesteld, om te voorkomen dat ik elke week de auto sta te wassen.

Eerste de Clio even grondig gewassen en toen de Mégane.

Dit keer de auto eerst ingespoten met de foamlans en dit laten inwerken. Auto goed afgespoten en gewassen.
Ik was ook eigenlijk zo klaar, omdat de auto gewoon niet zo vies was eronder.















Afdrogen en klaar.

Donderdags in de laatste uren van de dag de auto nog even voorbereid voor de potentiële regen op zondag. Dus plastic trim behandeld met Chemical Guys Tire Gel, Glas behandeld met RainX en de lak goed in de Wax gezet van Poorboy.

Banden zijn mooi mat dus hier gaat geen product op. Onder de motorkap alles even afgenomen. Alleen de onderkant van de motorkap kan nog even wat aandacht gebruiken. Als ik nog wat tijd vind.

Nog een keer met de lap door de binnenkant en de matten snel bewerkt met de stofzuiger.

Klaar voor de Concours d'Elégance zondag. Tot dan.

#8
[Mégane I] Overig / Re: Lekkende brandstoftank
Laatste bericht door mark - 13 mei 2025, 20:09:28
Tank leegrijden, nieuw schroefdeksel en o-ring bestellen.

En de pomp opnieuw monteren. Dit komt idd heel precies, maar om hiervoor direct een andere tank te monteren is wel heel overdreven.
#9
[Mégane I] Overig / Lekkende brandstoftank
Laatste bericht door MEGANE fan - 10 mei 2025, 15:21:16
Ik rij in een Megane 2008. Een paar maanden terug had ik storing. Onder het rijden sloeg de motor af en het duurde dan even voordat ik weer kon starten. Hier en daar geinformerd en steeds vertelde ze mij, dat het vermoedelijk aan de brandstofpomp zou liggen. Helaas lag het hier niet aan, alleen is door mijn garage de pomp onjuist geinstalleerd. Navraag bij een Renaultgarage vertelde ze mij dat aansluiting van de pomp naar de tank heel secuur moet, anders gaat deze aansluiting lekken. Dat is dus nu het geval. Ze adviseren een nieuwe benzinetank alleen die is niet meer te krijgen. Een tweedehands tank is nog wel aan te komen, alleen de Renault garage durft geen garantie te geven dat het lukt om de lekkage te verhelpen met een tweedehands tank.
Wie weet raad?
#10
[Mégane 2] Motorisch / Zekering start/stop brand soms...
Laatste bericht door Pmaarschalk - 6 mei 2025, 21:35:00
Ik heb sinds maart dit jaar een grand scenic 2 1.6 16v uit 2006 gekocht. Ik heb nu 2 keer dezelfde startproblemen gehad. Bij het drukken op de startknop doet de startmotor niks. Je hoort wat klikken maar geen draaien van de startmotor.

Bij 1e keer anwb erbij gehad die zei dat het de startmotor was. Na aantrekken auto naar garage gebracht. Hier hebben ze startmotor nageken en werkte perfect door 12v aan te sluiten. Ze hadden verder geen tijd om verder te zoeken. Aangezien we die dag op vakantie gingen auto opgehaald, laten aanduwen en naar huis gereden. Zelf wat onderzoek gedaan en bleek zekering doorgebrand van start/stop. Deze vervangen en alsnog op vakantie gegaan.

Na zo'n 4000 km gereden te hebben en tig keren gestart weer zelfde probleem. Meerdere keren zekering vervangen maar bij starten meteen zekering kapot. Via eigenaar van huisje wat we gehuurd hebben een monteur geregeld die langskwam. Hij had met hulpaccu de auto gestart rechtstreeks op de startmotor. Zijn conclusie is dat startmotor goed is en waarschijnlijk een sluiting in bedrading van sleutelkaartpoort of ergens anders in start systeem.
Voor de zekerheid extra kabeltje gemaakt na zekering zodat we zelf auto kunnen starten als zekering weer doorbrand.

Na nog eens 3000 km rijden en tig keer starten tot nu toe geen probleem meer gehad. Maar vertrouw het niet dus wil het verder uitzoeken.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Of waar te beginnen met zoeken?
Heeft iemand toevallig een elektrisch schema van het start/stop systeem?
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev