Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Motorisch => Topic gestart door: Marius. op 21 mei 2009, 23:49:12

Titel: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I GEFIXT
Bericht door: Marius. op 21 mei 2009, 23:49:12
Beste mensen,

Ik rijd nu al een tijd af en aan met een raar "probleem".
Als ik uit de bocht kom, en ook heel soms na het optrekken bij een stoplicht, en dan in de tweede versnelling door wil trekken, geeft hij een soort, ja beste beschrijving is dan toch, "stottering". Hij lijkt even geen zin te hebben om de motor aan te sturen, de pook trilt ook hevig, je hoort een soort schokkende aanzuiging, en dan pikt hij hem weer op en rijd ie ook weer vlot weg.
Nou komt hij net bij de garage weg, en daar waren 6 foutmeldingen geconstateerd (uitgelezen) deze zijn verwijderd, nog een stuk mee gereden, en niet terug gekomen.

Het meest gekke moet nog komen, kheb het soms dagen TOTAAL niet, en soms dagen bij bijna iedere bocht.
Is er een of andere "makkelijke" manier om er achter te komen of het iets ernstigs is, of uberhaupt WAT het is, zodat het vervangen/gerepareerd kan worden?

Mvg
Marius
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: matthew op 22 mei 2009, 23:42:08
Zitten alle stekkers er wel goed op en alle draadjes goed aan de stekkers.Lijkt wel een los contactje ergens of zitten alle massa's wel goed vast.
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 23 mei 2009, 00:14:24
hmm, zoiets was nog niet in me opgekomen, wel al veel andere dingen.
hartstikke bedankt :)
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: matthew op 23 mei 2009, 00:16:21
succes met zoeken morgen en hopen dat je wat vind.Kan ook nog zijn dat er een massakabel van je blok naar het chassis gewoon slecht is.

Laat maar weten of je wat gevonden hebt ja of nee
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 23 mei 2009, 00:27:30
thx moet even zien of ik tijd heb morgen :q
welke kabels doel je allemaal op? ben op motorisch gebied nog niet zo ver moet ik heel eerlijk zeggen... :q

iig bedankt :)
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 23 mei 2009, 16:19:48
zou het ook de CAT kunnen zijn?
motor loopt stationair ook redelijk onrustig, niet in de toeren, maar gewoon kwa beweging (stoten) en geluid uit uitlaat is ook heel onregelmatig.

alvast bedankt
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: M@ttie op 23 mei 2009, 22:14:43
Klinkt eerder als een ontsteking probleem, ploft die ook in je uitlaat??
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 24 mei 2009, 01:26:16
uhm ja soms wel raar ploffend geluid ja
bedankt voor de reactie!^^
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 24 mei 2009, 11:13:43
Kameraad van mij (automonteur) gaat binnenkort even opnieuw uitlezen en aantal sensoren controleren.
Waaronder de lambda sensor.
Hoop dat hij iets kan vinden.
Houd jullie op de hoogte!
En nog steeds geld, iedere reactie/idee zou fijn zijn :)
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: matthew op 24 mei 2009, 12:34:50
Citaat van: Marius J op 24 mei 2009, 01:26:16
uhm ja soms wel raar ploffend geluid ja
bedankt voor de reactie!^^

Dan zit het eerder in de ontsteking zoals mattie al aangeeft
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 24 mei 2009, 14:51:07
hmm zal dan de ontsteking wel even controleren^^
harstikke bedankt en houd jullie op de hoogte
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 28 mei 2009, 14:55:58
Heya,

Het is gevonden! De ontstekings sensor waren de kabels van los, zodat de boordcomputer niet wist wat hij met de ontsteking moest doen. Kabels weer vast gezet en hij loopt weer als een zonnetje!

Mvg
(hier kan dus een slotje op)
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: matthew op 28 mei 2009, 23:28:50
Mooi zo dat het is opgelost.Weer veel rijplezier ermee.
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Jan van Heteren op 30 mei 2009, 17:44:00
beter dit topic gewoon open te laten voor de toekomst, misschien heeft iemand hetzelfde probleem of misschien net iets anders.... !-!
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 30 mei 2009, 18:15:59
geen slecht plan, misschien heeft iemand er nog wat aan^^
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 2 juni 2009, 13:15:21
Heya,

Nou is het probleem wel degelijk minder geworden, maar...
Als ik een bocht omhoog neem, of gewoon moet optrekken omhoog, dan heeft ie er soms toch nog wat "moeite" mee. Hij doet het niet meer zo erg als VOOR ik de kabels weer heb aangesloten, maar toch stottert hij nog wat.
Zou dit dan de benzine pomp kunnen zijn omdat hij "tegen de zwaartekracht" in moet?

Groeten
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 4 juni 2009, 17:25:48
niemand?
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Laurens Klein op 4 juni 2009, 17:40:58
is het niet gewoon dat hij in een te hoge versnelling staat waardoor hij te weinig toeren maakt.
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 4 juni 2009, 18:08:14
whaha hoe achterlijk denk je dak ben? :q
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Laurens Klein op 4 juni 2009, 19:00:01
haha, ja weet nie:P

Benzinepomp denk ik niet dat het is. Eerder dat een sensor ergens verkeerde waardes doorgeeft waardoor de brandstofinspuiting niet optimaal is
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: subzero op 4 juni 2009, 20:40:26
Brandstoffilter al eens vervangen??
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 4 juni 2009, 21:02:22
hmm nee eigenlijk niet, zou er eens naar kunnen kijken, bedankt voor de tip
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 11 juni 2009, 15:36:58
en het zonnetje is weer vertrokken :q
na paar dagen rijden kwam het weer terug, maar veeeeel minder, dus de ontsteking heeft wel degelijk wat opgelost maar niet alles.
Nou heb ik afgelopen paar keren maar 20 liter getankt omdat ik brandstofreiniger erin had.
Maar gisteren weer de tank helemaal vol gegooid en het probleem was ineens een stuk minder aanwezig..
Nou heb ik met kameraad overlegd en het zou dan brandstof filter of druk regelaar kunnen zijn.
Is het mogelijk dit ook echt te controleren of is het gewoon vervangen en hopen dat het beter gaat? :q

Groeten en alvast bedankt!
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 12 juni 2009, 00:52:52
Vandaag briljante ingeving gehad met kameraad, want zijn oude auto had ook zoiets dergelijks.
Hij zuigt lucht aan omdat (na een bocht, na een helling, zoals ik beschreef) de benzine "klotst" en hierdoor niet goed door de leidingen gaat.
We gaan dit zaterdag nakijken.
Ik houd jullie op de hoogte voor toekomstige problemen bij anderen!
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Laurens Klein op 12 juni 2009, 07:55:46
zou het geen valse lucht kunnen zijn. Op het moment dat de auto een bocht maakt, kantelt het blok een beetje waardoor er een opening ontstaat waardoor valse lucht naar binnen wordt gezogen.
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 24 juni 2009, 23:43:22
Voor de mensen die dit allemaal gevolgd hebben en nog interesse hebben:
Auto gaat 14 juli naar een "speciaal" garage, die een volledige storingsdiagnose gaan doen.
Deze zit in Haaksbergen en is me aangeraden door kameraad de (je raad het al) automonteur :q
Ik houd jullie op de hoogte!
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: janvess op 25 juni 2009, 10:54:34
Ik volg je vorderingen angstvallig. Ik heb dezelfde problemen. Ik heb ook nog steeds geen oplossing gevonden. Ik hoor graag hoe het is afgelopen
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 3 juli 2009, 13:55:11
eeeeeen toen startte hij helemaal niet meer...

wellicht ontsteking, het uitvogelen blijft...
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 3 juli 2009, 15:27:49
grote kans dus dat het ontstekingsmodule is, heeft iemand er toevallig nog 1 liggen?
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 6 juli 2009, 21:33:15
ontstekingsmodule gecontroleerd, werkt naar behoren, maaaaaaar wel gevonden mensen!!
die rode knop, die de boel reset na een klein ongeluk... de knop rammelt, het schakel systeem werkt niet meer.
Toen we tijdens het starten op de knop aant rammen waren om "contact" te creeeren, hoorde we de motor weer een poging doen tot starten. Dus renault morgen even bellen en nieuwe schakelaar bestellen!

Mvg
Marius
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: matthew op 7 juli 2009, 23:44:14
Hopen dat het dat is inderdaad,maar dat moet je zo weten eigenlijk dat je geen branstof krijgt op je unspuitrail voor,de leiding kun je meestal zo lospakken en dan starten om te controleren of je wel brandstof krijgt.

Die knop onderbreekt dat in ieder geval.
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 8 juli 2009, 08:50:48
ja volgens kameraad moet op die slang druk komen zodra je op contact zet, en dat deed ie ook niet, en daarnaast hoordeje de pomp niet "opstarten" zodra ik hem op contact zette, dus zo kwamen we tot het idee van de rode knop
heb gister besteld, we zullen zien
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 10 juli 2009, 09:48:39
vandaag het spul binnen als het goed is, misschien vanaaf nog en anders morgen ochtend monteren. kijken of hij weer loopt.
houd jullie op de hoogte!
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Aldo op 10 juli 2009, 23:27:50
begrijp het niet helemaal wat je nu vervangt maar volgens mij lijkt mijn probleem wel aardig op die van jou.

blijf het volgen in ieder geval :D
Titel: Re: raar "probleem" met 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I
Bericht door: Marius. op 11 juli 2009, 18:00:00
die rode knop, onder de kap, rechts bij de koelvloeistof tank, das een noodknop voor "ongelukken" zodat je de benzinepomp (en wat andere functies) weer aan kan zetten (is dus een beveiliging)
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start niet meer
Bericht door: Marius. op 13 juli 2009, 09:43:35
nou heb de rode knop vervangen, nu klinkt het alsof de motor weer iets wil doen, start naar mijn gevoel ook verder door, maar nog steeds niet helemaal, het leukste komt nog, heb me vorige auto verkocht, deze word over een week opgehaald (nieuwe eigenaar nu op vakantie) dus als hij dan nog niet loopt, word het moeilijk naar me vriendin/werk/vrienden komen :q
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start niet meer
Bericht door: subzero op 13 juli 2009, 21:14:51
Benzinepomp misschien eens testen op werking/opbrengst. (hoofdstuk 13, pump flow) klik (http://www.renault25.cz/graphics/manuals/136/MR312MEGANE1.PDF)
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start niet meer
Bericht door: Marius. op 13 juli 2009, 21:34:28
hey man bedankt!
heje nog meer van die pdfjes?

ok lijkt er heel veel op dat ie geen druk krijgt, dus jouw pdfje om te controleren is heel handig.
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 13 juli 2009, 22:27:54
ok het is de pomp, maar we weten niet of dit komt door de startonderbreking, of door slecht contact, kan iemand me zeggen waar de startonderbrekingsunit zit (niet de ontvanger bij de spiegel maar echt de unit)
zijn nu kabelboom aant controleren van de pomp of er knik of iets inzit door de audio inbouw
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Robin op 13 juli 2009, 22:28:58
Volgens mij zit de startonderbreker bij je computer in, het is geen aparte unit :)
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: matthew op 13 juli 2009, 23:34:15
startonderbreker zit inderdaad in je rekeneenheid.
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 13 juli 2009, 23:52:42
thx mensen :)
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Ep Woody op 14 juli 2009, 10:10:58
Even de aansluiting van je benzinepomp controleren. Of er 12V opstaat als je de auto net op contact hebt gezet.

Zoja, dan is het niet de startonderbreker, maar waarschijnlijk de pomp.
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 14 juli 2009, 18:00:46
er staat maar 5V volt op als ik dat doe
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Paul op 14 juli 2009, 18:38:43
Er zit een relais tussen.
Die zit onder de motorkap in het zekeringkastje.
Volgens mij een bruin relais
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 14 juli 2009, 20:36:53
Dat weet ik.
Wat is hiermee je punt?
Controleren, doormeten?
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 14 juli 2009, 23:07:00
nou we hebben het punt bereikt(ook die zekering gecontroleerd trouwens) dat we de auto gaan slepen naar een renault dealer kunnen niets meer bedenken wat we zelf zo kunnen controleren
helaas wss redelijke kosten, mjah dan ist ook gefixt
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Ep Woody op 15 juli 2009, 10:15:24
Corrosie in stekkers, massa niet goed, slechte bekabeling, maar ik gok een van de eerste 2.

5v lijkt me ook wat weinig voor de pomp om lekker te kunnen werken. Je had nog even rechtstreeks 12v op de pomp kunnen zetten om te checken of die het goed doet.
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: BadEend op 16 juli 2009, 17:45:18
Citaat van: subzero op 13 juli 2009, 21:14:51
Benzinepomp misschien eens testen op werking/opbrengst. (hoofdstuk 13, pump flow) klik (http://www.renault25.cz/graphics/manuals/136/MR312MEGANE1.PDF)

Heb je misschien de rest van het werkplaatshandboek ook online?
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: subzero op 16 juli 2009, 20:10:00
Kijk hier maar eens. klik (http://www.renault25.cz/manuals.php?kols=2)
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 16 juli 2009, 21:15:44
subzero, duizendmaal dank!!

EDIT: jippi me 200e bericht :q (nu denken jullie faal  8)7 )
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Stefan op 16 juli 2009, 21:24:15
vet man Marius.. :0 ;)
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 19 juli 2009, 12:20:59
eindelijk tijd gehad dit weekend (gisteren) om de auto naar een garage te slepen, nu maar afwachten of hij wat vind
houd jullie op de hoogte!
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 22 juli 2009, 10:34:30
nou dat was het dan...
op het moment lijkt het er heel veel op dat het de computer zelf is :(
de monteur zal vanavond nog iemand erbij halen om hem nog eens na te kijken...
Dus mijn vraag aan jullie: is het mogelijk een computer van de sloop erin te zetten en daarnaast hebben jullie in de buurt renault's op de sloop staan? Ik heb namelijk paar weken geleden voor een ander onderdeel 7 slopen hier gebeld, geen een had een megane uit 96 staan.

Groeten
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: matthew op 22 juli 2009, 19:58:43
is niet uit te wisselen dit in verband met de startonderbreker die in de computer zit,anders moet je de 2 sleutels en noodcode ook heben van die auto,en je kunt niet testen of het werkt dus dat wordt een nieuwe helaas.
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Paul op 23 juli 2009, 14:22:18
Ik heb hier een 16v computer liggen, maar daar kun je denk ik niks mee.
Ik heb ook nog wel wat kleine 16v onderdelen liggen
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: M@ttie op 23 juli 2009, 16:03:13
De computer is wel degelijk uit te wisselen als je eerst de startonderbreker er uit laat programmeren....
Ik kocht zelf een megane met een defecte startonderbreker, de code die renault in de server had staan was niet de goede met als gevolg dat ik me sleutels niet in kon lezen, dus het was of 2 nieuwe sleutels/ uch / en computer of de startblokkering er uit programmeren.
Dit kan je laten doen bij www.actronics.nl (http://www.actronics.nl)
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: arrycoupe op 23 juli 2009, 22:19:10
Heb op het werk ook wel eens zo een klacht gehad en dit zat dus in de constante voeding van de rekeneenheid inspuiting ...
Proberen deze draad te zoeken in het schema en dan kijken wat hij doet als je er + 12v opzet ..
Zou het schema zo voor je willen opzoeken voor je maar heb nu vakantie ..
De klacht bij deze auto was wel wat anders was namelijk dat de auto helemaal niet meer aansloeg.
En lampje startblokkering knipperde ook tijdens starten .
misschien dat dit het is ...?

Veel sucses en we horen het wel ..

Mvg..

Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 24 juli 2009, 10:59:16
bedankt voor de reacties, het is nog even afwachten, nog geen nieuw contact gehad ivm drukte op eigen werk.

Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 24 juli 2009, 12:56:34
@ Paul

Zou je mij kunnen mailen met wat meer informatie en specificaties. Ook over de andere onderdeeltjes die je hebt liggen, wie weet zit er wat tussen.
@ de rest

Het is definitief de computer, alleen hoor verscheidene berichten of het nou mogelijk is hem te vervangen of niet...
Hoop van wel anders is het dus eigenlijk einde oefening..?

Groeten
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: M@ttie op 24 juli 2009, 14:34:46
Zoals ik eerder omschreven heb is de start onderbreker er uit te programmeren!! Dus als je een computer van de sloop haald kan dat geld schelen maar je moet ook rekenen dat het eruit halen van startonderbreker ook euros kost.
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 24 juli 2009, 17:14:55
Ok hartstikke bedankt voor de info M@ttie :)
Dan word het zoeken, of geluk hebben met die van Paul!

De monteur kan er iig met een doorlus voor zorgen dat de pomp WEL stroom krijgt en dat ik iig even kan rijden.
Dan kan hij mooi naar garagebox van een vriend en gaan we de remklauwen spuiten :q
Aangezien hij toch niet "goed" rijd kan dat wel :q
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Dirk Kuipers op 25 juli 2009, 10:34:02
Ik heb hier ook nog een 2.0 16v (uit '98) computer liggen..
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 25 juli 2009, 11:00:11
Ja die reactie had ik al wel verwacht :q
heb namelijk je hele project gelezen en je hebt een DTA systeem dus :q
Ik weet alleen niet of die van 98 "compatible" is?

Iig bedankt!
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: M@ttie op 25 juli 2009, 11:07:57
als je nou even de nummers van je rekeneenheid post , kunnen ze even kijken he...
anders wordt het lastig...
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Marius. op 25 juli 2009, 14:06:34
mag wel iets vriendelijker? ik weet toch niet dat dat soort dingen nodig zijn... (heb in vorige post ook gevraagd wat ik op moest zoeken)

mjah het geluk lacht me weer iets toe, monteur was dus bezig een poging te doen de pomp de computer te laten omzeilen en gewoon aan te gaan, en kwam erachter dat met 12V op de pomp, de pomp alsnog niks deed..
hij heeft daarbij het vermoeden dat de foutmelding in de computer een verkeerde is en dat de pomp gewoon stuk is.
dus maandag is de pomp binnen en is het even uit proberen.

groeten
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I start wel, brandstofpomp doet niets
Bericht door: Robin op 26 juli 2009, 19:37:24
Als jij met rechtstreeks 12V op de pomp nog niets hoort is er grote kans dat idd je pomp kapot is, tenminste, dat klinkt mij wel logisch in de oren :)
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I GEFIXT
Bericht door: Marius. op 28 juli 2009, 13:28:37
Beste mensen,

Het is opgelost, het was gewoon de brandstofpomp, dus ook het bokken en slechte starten was hier allemaal aan gerelateerd, hij loopt weer als een zonnetje!!!

Voor de mensen die mijn topic hebben gevolgd, hoop voor jullie dat het net zoiets "simpels" is!!

Mvg
Marius
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I GEFIXT
Bericht door: subzero op 28 juli 2009, 20:46:19
 !-! !-!
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I GEFIXT
Bericht door: Marius. op 29 juli 2009, 09:57:54
rijd ie eindelijk weer :q
staat ie direct weer op bokjes :q

(http://www.spiderspider.nl/marius/bokjes.jpg)
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I GEFIXT
Bericht door: Robin op 29 juli 2009, 12:44:56
Goed om te horen dat hij het weer doet :) Veel plezier ermee :D
Titel: Re: 2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I GEFIXT
Bericht door: Stefan op 29 juli 2009, 20:28:35
Mooi dat ie het weer doet Marius en dat nu alle problemen hiermee opgelost zijn. !-!
EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev