Bij mijn oude megane coupé phase I had ik een Pipercross luchtfilter erop zitten. Deze zat mooi achter de linker voorlamp verwerkt en het geluid beviel me goed.
Nu ben ik dit ook van plan met mijn phase II 1.6 16v, echter naar mijn mening zit bij k&n en pipercross, de luchtfilter heel dicht op de motor.
K&N:
(http://tinypic.com/16ryp3)
Pipercross:
(http://www.pxmedia.co.uk/getimage.asp?f=pk271_after&w=500)
Zou graag horen hoe jullie het opgelost hebben(met foto), en als jullie hem zo gehouden hebben of jullie nadelige effecten hebben ondervonden?
Ik heb een Green kit steken en heb deze aangepast dat het filter achter de koplamp komt.
(http://img6.imageshack.us/img6/4039/photo0380.jpg) (http://img6.imageshack.us/my.php?image=photo0380.jpg)
Ik heb eerst de ECU op een nieuwe plek geplaatst, deze zit normaal achter de koplamp...
Daarna een flexibele buis gaan halen in een autoshop, zelf een plaat gemaakt, gat in geboord, een buis met diameter van 76mm ingelast en de flexibel daar op aangesloten.
Effe werk aan, maar dan is het ook wel goed Y ;)
Kijk aan zulke foto's heb ik iets :)
Nog meer mensen met een oplossing of goede foto?
Vanwaar eigenlijk dat verschil in die buizen van die green en k&n, lijkt wel of er bij de k&n meer onderdelen zijn vervangen dan bij de green.
De buis van de k&n maakt immers een U-bocht en die green maar een L-bocht. (weet even niet hoe ik het moet uitleggen)
Wat is dus dat verschil?
die van piper cross laat gewoon origineel iets meer zitten,dat van k&n heb ik ook weleens gemonteerd op een auto maar dat moet je wel beetje pielen omdat goed vast te zetten.
Verder vind ik de oplossong van Nick super,anders zit hij eigenlijk te dicht bij de motor en krijg je warmere lucht binnen,geluidje blijft altijd goed.
Maar nu truckje van mij en kost niet veel,je haalt alleen een flexibele buis kostongeveer 15euro je haalt het originele voordemphuis weg (dan pas kijk je op het filter met huisje zeg maar waar de pipercross bevestigd word)en dan leg je in precies dezelfde lijjn van het voor huisje de flexibele buis en dan strak voor het luchtfilterhuisje zodat er koude lucht naar binnen wordt gebracht,dat brult ook hoor ,en als je normaal gas geeft is die lekker stil.
Ik heb de Green filter gewoon gemonteerd zo als die hoort & geluid is lekker als je hem intrapt
fotootje voor de duidelijkheid.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=125945887&key=DNJMUVCG
Heb ondertussen al volgende filter gekocht op forum en gemonteerd
(http://i8.photobucket.com/albums/a23/100_NX/01062008286.jpg?t=1237310980)
Binnenkort nog keer kijken voor extra koelingbuis of filter verplaatsen
Begrijp je uitleg niet zo goed Matthew. Kun je het eventueel met een fotootje tonen of nogmaals proberen uit te leggen? Als ik het goed begrijp moet je dan geen sportfilter kopen? Zo het ook wel graag doen dan.
ik heb geen foto,maar je hoeft dan inderdaad geen sportfilter te kopen.Je maakt het dan net zo als op de foto van Nick alleen dan zonder filter en dan met flexibele buis,nu is die buis bij Nick op het originele luchtfilter helemaal netjes afgesloten en dat moet daarbij ook wel maar op de manier met alleen een flexibele luchtaanvoerslang hoeft deze niet rondom dicht te zijn maar wel een heel eind.Je hebt ook minimaal een buis van 60mm doorsnee nodig dan.
@ Wrecked
Ziet er goed uit. !-!
jammer dat ik het orginele luchtfilter heb.
vind het zo wel netjes.
bij mij ziet het er maar rommelig eruit :D
Citaat van: Koentje op 25 maart 2009, 11:51:23
@ Wrecked
Ziet er goed uit. !-!
jammer dat ik het orginele luchtfilter heb.
vind het zo wel netjes.
bij mij ziet het er maar rommelig eruit :D
Ik bedoel dat ik het filter niet heb
Merkte ik vroeger goed bij de Probe,
ik had ook een luchtfilter erop zitten ( ik moest wel want lag ander blok in, en luchtfilterhuis pastte niet meer)
Maar filter zat vlak bij het blok, als de motor koud was, trok ie lekker door ( tot max 3000rpm natuurlijk) maar was ie warm, dan had je bij lagere snelheden echt n boel vermogensverlies hoor!
Dus zorg dat je wel koude lucht aanzuigt, anders gewoon het orgineel laten zitten, en daar evt een drop-in filtertje inleggen!
Heb gedaan zoals je me beschreven hebt, enkel heb ik het einde van de slang aangesloten op het bestaande stukje dat onder de motorkap uitkomt? Is dit goed of is dit in feite te smal?
ja dat kan maar je moet dat wel na het dempinghuisje doen wat er zit dat moet in iedergeval weg zijn
Meer geluid heb je hier eigenlijk niet door? Zou het kunnen dat hij iets alerter op het gaspedaal is hierdoor?
jawel, je moet een soort aanzuiggeluid hebben, als je goed luistert.
En die inruk van beter te reageren op het gaspedaal? Of is dat slechts een indruk...?
Zal grotendeels tussen je oren zitten.
Zijn diverse tests gedaan met dezelfde auto en dan met en zonder filter, maakte wat PK's betreft weinig uit!
je moet inderdaad wel een harder aanzuig geluid horen,dat doet een openluchtfilter ook ,meer vermogen of beter reageren zit tussen de oren
Als je een sportluchtfilter of dergelijke monteerd moet je er ook op letten dat je het origineel luchtfilterelement er uit haalt en hier een rubber tussen steekt... Y
Tja, je denkt van, zo slim ben ik ook wel, maar ik ken er hier in de buurt een paar die dat niet gedaan hadden :D